تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1400 - 14:39
کد خبر : 46709

بحران هند باز هم بر بازار نفت غلبه کرد

بحران هند باز هم بر بازار نفت غلبه کرد

به دنبال افزایش نگرانی‌ها در خصوص بحران کرونای هند، قیمت نفت روز پنجشنبه بیش از ۱درصد کاهش یافت. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، به دنبال عمیق‌تر شدن بحران ویروس کرونا در هند، قیمت نفت روز پنجشنبه ۱درصد سقوط کرد و باعث توقف رالی بازار که پس از پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک مبنی بر بهبود

به دنبال افزایش نگرانی‌ها در خصوص بحران کرونای هند، قیمت نفت روز پنجشنبه بیش از ۱درصد کاهش یافت.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، به دنبال عمیق‌تر شدن بحران ویروس کرونا در هند، قیمت نفت روز پنجشنبه ۱درصد سقوط کرد و باعث توقف رالی بازار که پس از پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی و اوپک مبنی بر بهبود تقاضای جهانی به اوج خود در هشت هفته اخیر رسیده بود، شد.

معاملات آتی نفت خام برنت، پس از تجربه رشد ۱درصدی در روز چهارشنبه، امروز ۷۴سنت معادل ۱.۱درصد کاهش یافت و به ۶۸دلار و ۵۸سنت در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز به دنبال افزایش ۱.۲درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با ۷۵سنت معادل ۱.۱درصد افت، به قیمت ۶۵دلار و ۳۳سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA در یادداشتی اذعان داشت: “به نظر می‌رسد مسیر برای قیمت‌های نفت خام بالاتر باشد اما تا زمانی که وضعیت هند بهبود یابد، وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا احتمالا برای رسیدن به سطح بالاتر از اوج اوایل ماه مارس در تقلا خواهد بود.”

آژانس بین‌المللی انرژی روز چهارشنبه گفت که تقاضای نفت پیش از این در حال پیشی گرفتن از عرضه بود و پیش‌بینی می‌شد این کمبود حتی در صورت بالا رفتن صادرات ایران افزایش یابد.

یک روز قبل، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، از آنجا که رشد در چین و ایالات متحده بر تاثیر بحران ویروس کرونای هند غلبه کرده بود، به پیش‌بینی خود مبنی بر بازگشت قدرتمند تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۱، پایبند باقی ماند.

اما نگرانی جهانی در خصوص وضعیت هند، سومین واردکننده نفت خام در جهان که ویروس کرونا در سراسر آن گسترش یافته، در حال افزایش است.

متخصصان هنوز قادر به پیش‌بینی زمان به ثبات رسیدن موارد ابتلا نیستند و سایر کشورها در خصوص این گونه جدید ویروس کرونا که اکنون در سراسر جهان در حال گسترش است، ابراز نگرانی کرده‌اند.

در همین حال، شش روز پس از تعطیلی کلونیال پایپلاین، بزرگترین شبکه خط لوله سوخت ایالات متحده، وضعیت کمبود سوخت در جنوب شرقی آمریکا بدتر شده است.

کلونیال، که روزانه بیش از ۲.۵میلیون بشکه سوخت انتقال می‌دهد، اظهار کرد که امیدوار است تا پایان هفته بتواند بخش بزرگی از شبکه را به بهره‌برداری برساند.

تحلیلگران گلدمن ساکس گفتند: “در حالی که این اختلال برای بازارهای خرده‌فروشی داخلی مهم بوده، اما از آنجا که آسیب فیزیکی به خط لوله وارد نشده، تاثیر آن احتمالا زودگذر است.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....