تاریخ انتشار : دوشنبه 28 شهریور 1401 - 19:30
کد خبر : 101927

با هنر عکاسی وانواع آن آشنا شویم

با هنر عکاسی وانواع آن آشنا شویم

با پیشرفت دوربین‌های عکاسی برعکس گذشته که برای گرفتن چند عکس باید دوربین وفیلم عکاسی ودرنهایت کیفیت های پائین مهیا می شد ولی در حال حاضر کمتر کسی یافت می شود که بهمراه خود گوشی مجهز به دوربین عکاسی نداشته باشد واز آن برای استفاده های متنوعی بهره نبرد . لذا امروزه استفاده از انواع سبک های

با پیشرفت دوربین‌های عکاسی برعکس گذشته که برای گرفتن چند عکس باید دوربین وفیلم عکاسی ودرنهایت کیفیت های پائین مهیا می شد ولی در حال حاضر کمتر کسی یافت می شود که بهمراه خود گوشی مجهز به دوربین عکاسی نداشته باشد واز آن برای استفاده های متنوعی بهره نبرد . لذا امروزه استفاده از انواع سبک های عکاسی برای ارائه تصاویری مناسب به مخاطب، رونق پیدا کرده است خاصه این‌که بخواهید به کمک یک دیجیتال مارکتر از روش‌های بازاریابی رسانه های اجتماعی کمک بگیرید و با تولید محتوای تصویری مناسب، کسب‌وکار کار خود را توسعه دهید یا این‌که علایق و تجربیات خود را به نمایش بگذاریدو یا برای قراردادن در صفحات شخصی ویا پروفایل خود استفاده نمائید. در ادامه این متن، انواع عکاسی را به کمک نمونه‌های مختلف معرفی خواهیم کردو نمونه های را که می‌تواند در زندگی روز مره شما مفید واقع گردد رابه شما توضیح خواهیم داد.
IMG 20220919 WA0586 اقتصاددان نوشته

ازمهمترین نمونه های عکاسی می‌توان به روش‌های عکاسی زیر اشاره نمود :

عکاسی خیابانی

خبری یا فتوژورنالیسم

منظره

حیات وحش

پرتره

نجومی

طبیعت بی جان

تبلیغاتی و صنعتی

مد ( عکاسی مدلینگ )

معماری

ماکرو

مفهومی

انتزاعی

فاین آرت

عکاسی کوبیسم

3 12 اقتصاددان نوشته

*عکاسی خیابانی*

2 53 اقتصاددان نوشته

عکاسی خیابانی نوعی نگاه ساده به روزمره ترین وقایای شهری است و اتفاقاتی را دنبال می‌کند که ممکن است هرشخصی با آن‌ها سر و کار داشته باشد.
عکاسی خیابانی تمرکز عکاس بر ساختمان‌ها و ارتباط‌شان با شهر است. در این عکس‌ها به ندرت حضور انسان‌ها را مشاهده خواهیم کرد؛ اما در نگاه دوم شاهد حضور انسان ها در بطن شهر و در میان ساختمان ها هستیم

*عکاسی خبری چیست؟*

نقش سمن ها در برنامه چهارم توسعه تهران

عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم ثبت وقایع به صورت مستند گونه و بدون داستان پردازی و اغراق است. همان‌گونه که از اسم آن برمی‌آید این عکس ها تکیه بر ارائه اطلاعات و اخبار روز دارند. عکس های خبری گاها به صورت تک عکس یا به صورت مجموعه‌ای از چندین عکس ارائه می‌شوند.
فتوژورنالیسیت، در واقع یک گزارشگر یا مفسر اخبار است که وقایع را با دوربین خود به صورتی هنری به ثبت و انتشار می‌رساند.

*سبک عکاسی منظره* Landscape photography

2 44 اقتصاددان نوشته

به تصویر کشیدن حیوانات غیراهلی و گیاهان خودرو در محیط طبیعی ، انواع پدیده‌های طبیعی از حشرات تا کوه‌های یخی جزو عکاسی طبیعت محسوب می‌شود، چرا که فاقد حضور و تاثیرات انسان است؛ اما عکس منظره یا لند‌اسکیپ ، تصویریست که وجود انسان یا اثرات انسان در آن مانعی ندارد.
عکس های منظره معمولا با لنزهای واید عکاسی می‌شوند و می‌توانند تصویر طبیعت یا مناظر شهری در شب، و یا هر منظره باز دیگری باشد

*عکاسی طبیعت بی جان چیست؟*
8 24 اقتصاددان نوشته

عکاسی اجسام بی جان یا still life photography به شیوه ای از عکاسی گفته می‌شود که در آن به ثبت تصویر از اشیاء بی جان و غیر متحرک پیرامون می‌پردازد.
این گونه عکس‌ها به دلیل کمبود جذابیت های بصری نیاز به نورپردازی فوق العاده چشم نواز و رعایت اصول ترکیب بندی دارند.

*عکاسی مفهومی چیست؟*

عکاسی مفهومی به شاخه‌ای از عکاسی گفته می‌شود که در آن، هنرمند به دنبال خلق و انتقال یک مفهوم یا تفکر توسط یک عکس است.
عکس های مفهومی می‌توانند به عنوان یک روش برای مقاصد تبلیغاتی و تصویرسازی استفاده شوند. نوع دیگر عکاسی مفهومی نیز، کماکان در حوزه هنرهای زیبا قرار دارد

*عکاسی معماری چیست؟*
4 26 اقتصاددان نوشته

عکاسی از سازه ها و بناها، عکاسی معماری خوانده می‌شود و هدف از آن چگونه نگاه کردن به سازه است. دو رویکرد عمده در برخورد با این نوع عکاسی وجود دارد:    ارتفاع (the elevation) و چشم انداز (the prespective).
رویکرد ارتفاعی، سازه را بدون توجه به جزییات از نظر ساختمانی برانداز می‌کند و تصویری مستقیم و دوبعدی از نمای ساختمان به ما می‌دهد، اما رویکرد چشم انداز تاکید بر سه بعدی بودن دارد.

*عکاسی مُد چیست؟*

عکاسی مد که به آن عکاسی مدلینگ هم می‌گویند، در واقع شاخه‌ای از عکاسی تبلیغاتی است که منحصرا در اختیار پوشاک، پارچه و زیورآلات است.
عکاسی مد در ایران جریان شناخته شده‌ای نیست و نیاز به ابزار بسیار خاص عکاسی دارد.
ریشه‌های این سبک عکاسی را می‌توان در پرتره‌های دوره ویکتوریایی جست‌و‌جو کرد که زنان ثروتمند با لباس های فاخر و جواهرات خاص خود جلوی دوربین قرار می‌گرفتند.
یک عکاس مد وظیفه بسیار سنگینی دارد. او باید با جنس پارچه و لباسی که از آن عکس می‌گیرد آشنا باشد. نورپردازی دقیق برای نشان دادن بافت لباس ها داشته باشد و قبل از ورود مدل به استودیو همه چیز را حاضر کرده باشد. عکاس مد باید ویژگی های محصولی که معرفی می‌کند را بداند و به این ترتیب با توجه به نیاز جامعه موردنظر برای پس زمینه مدل و شیوه عکاسی خود فکر کند.
عکاسی مدلینگ در فضای باز هم می‌تواند انجام شود. “ریچارد آودون” یکی از نخستین عکاسان مد است که خارج از استودیو کار می‌کرد.
عکاسی مد همواره بر لبه تیغ هنری یا تجاری بودن در حال حرکت است. عکاسان هنری مطرح دنیا در ابتدا به عکاسی مد جذب شده اند و بخاطر دید هنری خود سرخورده شده و از این سبک فاصله گرفته اند.
برای پس زمینه عکاسی مدلینگ می توانید از تجهیزاتی مثل بک دراپ و فون عکاسی استفاده کنید.

*سبک عکاسی تبلیغاتی* Advertising photography

IMG 20220919 WA0589 اقتصاددان نوشته

گاهی اوقات عکاسی تبلیغاتی و صنعتی باهم اشتباه گرفته می‌شوند، اما به عنوان یک عکاس باید بدانید که تفاوت‌های اساسی با هم دارند.
عکاسی تبلیغاتی نوعی از عکاسی است که در آن به زبان تصویر بازاریابی می‌کنند. هدف از این نوع عکاسی جلب مشتری است اما در عکاسی صنعتی تمرکز بر درک و دریافت اطلاعات است.
عکاسی تبلیغاتی بدون شک سودآورترین نوع عکاسی در دنیای امروز به شمار می‌رود. نیاز به جذب مشتری و رساندن اطلاعات محصول در کوتاه ترین زمان ممکن بزرگترین دغدغه عکاسان تبلیغاتی است.
برای بتوانید در این مدل عکاسی عکس های حرفه ای بگیرید باید از تجهیزات حرفه ای مثل لنز دوربین مناسب ، سه پایه ،  سافت باکس ، رینگ لایت استفاده کنید

با توجه به معرفی انواع عکاسی ونقش عکاسی در زندگی روزمره ما انسانها چه بهتر است با یادگیری روش‌های عکاسی بیشتر آشنا شده وتصاویر زیبا ومورد دلخواه مان را به تصویر بکشیم

IMG 20220919 WA0462 اقتصاددان نوشته

تهیه وتنظیم : خانم زهرا نیروئی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....