تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1400 - 19:18
کد خبر : 62128

با همه کشورها بنای همکاری داریم

با همه کشورها بنای همکاری داریم

رییس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها بنای همکاری و تعامل دارد اما این همکاری باید براساس احترام متقابل و در نظرگرفتن منافع ملت ها باشد و جریان سلطه گر و نظام سلطه بر این روابط سایه نیندازد. اقتصاددان: سید ابراهیم رییسی، روز یکشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید انگلیس در تهران، استقلال

رییس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها بنای همکاری و تعامل دارد اما این همکاری باید براساس احترام متقابل و در نظرگرفتن منافع ملت ها باشد و جریان سلطه گر و نظام سلطه بر این روابط سایه نیندازد.

اقتصاددان: سید ابراهیم رییسی، روز یکشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید انگلیس در تهران، استقلال و آزادی را شعار اصلی مردم ایران خواند و تاکید کرد: کشور ما حقیقتا مستقل است و استقلال ما ادعایی نیست. شما با توجه به آشنایی خوبی که به زبان فارسی دارید، باید مفهوم واقعی این کلمات در ایران را برای دولتمردان خود تبیین کنید.

آیت الله رییسی تاکید کرد: روح استقلال و آزادی خواهی در وجود ملت ایران است و هروقت احساس کنند که کشورهای دیگر زورگویی می کند، زیر بار زور نمی روند و عکس العمل نشان می دهند.

رییس جمهور با بیان اینکه بهترین روش برای کارکردن و همکاری با ایران رعایت اصل احترام متقابل است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی هیچ حرف نادرست و برخلاف حق را نمی پذیرد و اروپا و غرب بر اساس تجربیات خود باید به ایران به عنوان یک کشور مستقل نگاه کنند.

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه امروز حقوق بشر به یک حربه سیاسی برای ضربه زدن به کشورها تبدیل شده است خاطرنشان کرد: ما خود را موظف می دانیم به حقوق انسان براساس باورها و اعتقادات دینی احترام بگذاریم و شما می دانید خیلی از مدعیان حقوق بشر، چه رفتاری با ملت خود دارند.

رییس جمهور خطاب به سفیر جدید انگلیس در تهران،گفت: حقایقی را که در ایران مشاهده می کنید به درستی و واقعی به کشور خود منعکس و منتقل کنید.

“سایمون شرکلیف” سفیر جدید انگلیس در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به آیت الله رییسی، با بیان اینکه برای دومین بار و بعد از ۲۰ سال در ماموریتی جدید به عنوان سفیر به تهران سفر کرده است، گفت: تجربه و شناخت خوبی از ایران دارم و هدف اصلی من تلاش برای بهبود روابط دو کشور با نگاهی مثبت و سازنده است.

شرکلیف با اشاره به تاریخ روابط انگلیس و ایران ابراز امیدواری کرد که دوره جدیدی از روابط بین دو کشور ایجاد شود و برای تحقق این هدف نقش خود را به خوبی ایفا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....