تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آذر 1398 - 16:40
کد خبر : 3634

با اولین شهر صنعتی ایران آشنا شویم

با اولین شهر صنعتی ایران آشنا شویم

در سال ۱۳۴۶ بمنظور ایجاد تمرکز در صنایع تولیدی حدود ۹۰۰ هکتار از اراضی معروف به مزرعه اریک واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال غربی تهران و ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی قزوین بمنظور احداث اولین شهرصنعتی ایران به نام شهرصنعتی البرز برگزیده شد. از مجموع ۹۰۰ هکتار اراضی شهرصنعتی البرز ۵۵۰ هکتار در قسمت شرقی به

تاریخچه کامل شهر صنعتی البرزدر سال ۱۳۴۶ بمنظور ایجاد تمرکز در صنایع تولیدی حدود ۹۰۰ هکتار از اراضی معروف به مزرعه اریک واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال غربی تهران و ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی قزوین بمنظور احداث اولین شهرصنعتی ایران به نام شهرصنعتی البرز برگزیده شد. از مجموع ۹۰۰ هکتار اراضی شهرصنعتی البرز ۵۵۰ هکتار در قسمت شرقی به مناطق صنعتی و ۱۱۲ هکتار به مناطق تجاری اختصاص داده شده است ، مابقی اراضی به معابر و تاسیسات عمومی تخصیص یافته است. این مجتمع سهم بالائی در افزایش تولید ناخالص ملی برعهده دارد و از طرفی با پرورش مهندسین زبده و نیروهای اجرائی قوی آزمون مناسبی جهت آزمایش توانائیها و کوره داغی جهت پرورش استعدادهای جوانان برومند این سرزمین بوده است.
با گذشت قرین نیم قرن از احداث این شهر هم اینک به عنوان بزرگترین شهرصنعتی ایران با فراهم نمودن بسترهای لازم جهت تولید و توسعه کارخانجات صنعتی، بالغ بر ۴۵۰ واحد تولیدی بزرگ و کوچک و بیش از ۱۰۰۰ واحد کارگاهی و خدماتی را در خود جای داده و سهم قابل توجهی را در اقتصاد ملی ایفا می کند. توجه به محیط زیست سالم در شهر البرز و مدیریت صحیح منابع و توانمندیها موجب گردیده است علیرغم دارا بودن صنایع بزرگ و آلاینده عنوان سبزترین شهر صنعتی ایران نیز به این شهراختصاص یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....