به گفته باب بائر، وکیل جو بایدن، در جریان جست‌وجوی روز جمعه، شش مورد دیگر با علامت‌‌‌های طبقه‌‌‌بندی شده به همراه محتوای تکمیلی‌‌‌شان پیدا شده است. برخی اسناد مربوط به دوران سناتوری وی و برخی دیگر از دوران معاون رئیس‌‌‌جمهوری وی بوده است. بائر اشاره نکرد که چه چیزی باعث جست‌وجوی بیشتر شده است و فقط گفت که وکلای رئیس‌‌‌جمهور پیشنهاد داده‌‌‌اند که دسترسی به جست‌وجو را «به نفع پیشبرد روند تا حد امکان سریع‌‌‌تر» فراهم کنند. باب بائر گفت که بازرسان وزارت دادگستری جست‌وجو را از قبل با وکلای بایدن هماهنگ کرده بودند و وکلای شخصی رئیس‌‌‌جمهور و وکلای کاخ سفید در آن زمان حضور داشتند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از دنیای اقتصاد  ، جوزف دی.فیتز پاتریک، دستیار دادستان ایالات متحده در ایلینوی که به عنوان سخنگوی بازرس ویژه در پرونده اسناد بایدن فعالیت می‌کند، گفت: «اف‌‌‌بی‌‌‌آی روز جمعه یک تفتیش برنامه‌ریزی شده و توافقی از اقامتگاه رئیس‌‌‌جمهوری در ویلمینگتون انجام داد.» توافق‌نامه جست‌وجو با تیم حقوقی بایدن توسط جان لاش، دادستان فدرال که سال گذشته برای رهبری تحقیقات اولیه انتخاب شد، صورت گرفت. فیتز پاتریک گفت: «جانشین او، رابرت کی. هور که اوایل ماه جاری به عنوان بازرس ویژه دائمی در این پرونده منصوب شد، به زودی مسوولیت را بر عهده می‌گیرد.» بائر گفت که وزارت دادگستری درخواست داشت که پیش از جست‌وجو اعلان عمومی نشود. او افزود: «بر اساس رویه‌‌‌های استاندارد، ما موافقت کردیم که همکاری کنیم.» وی جزئیات بیشتری در مورد ماهیت اسنادی که پیدا شده است یا اینکه در چه سطحی از طبقه‌‌‌بندی بوده است، ارائه نکرد.

این جست‌وجو بر جدیت تحقیقات در مورد رسیدگی به اسناد و مدارک توسط بایدن تاکید دارد و اگرچه حمله غافلگیرکننده‌‌‌ای نبود، اما از جهاتی شبیه به جست‌وجوی گسترده املاک مارالاگو، متعلق به رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ در فلوریداست که در تابستان گذشته با حمله ماموران صورت گرفت. ماموران به‌‌‌دنبال اسناد طبقه‌‌‌بندی شده‌‌‌ای بودند که معتقد بودند در اختیار ترامپ است. بایدن و دستیارانش بارها استدلال کرده‌‌‌اند که این دو پرونده بسیار متفاوت هستند؛ زیرا رئیس‌‌‌جمهوری آمریکا کاملا با مقامات همکاری کرده است؛ درحالی‌که ترامپ و وکلای او در برابر تلاش‌‌‌های آرشیو ملی و وزارت دادگستری برای بازگرداندن اسناد مقاومت کردند.

ترامپ – که در مقطعی مدعی شد که تمام اسناد مورد بحث را از طبقه‌‌‌بندی خارج کرده است – و مشاوران او نیز به‌دلیل ممانعت از تحقیق در مورد اطلاعات طبقه‌‌‌بندی شده تحت بازجویی هستند. اما از زمان کشف اسناد مربوط به جو بایدن، ترامپ گله‌‌‌مند است که بازرسان وزارت دادگستری با جانشین او رفتار متفاوتی داشته‌‌‌اند. ترامپ اوایل ماه جاری در بیانیه‌‌‌ای در شبکه اجتماعی خود نوشت: «چه زمانی قرار است اف‌‌‌بی‌‌‌آی به خانه‌‌‌های جو بایدن، شاید حتی به کاخ سفید حمله کند؟»

جست‌وجوی روز جمعه به‌‌‌دنبال کشف مجموعه‌‌‌ای از اسناد طبقه‌‌‌بندی شده توسط وکلای خود رئیس‌‌‌جمهور در خانه وی در ویلمینگتون و دفتر واشنگتن که بایدن قبل از نقل مکان به کاخ سفید از آن استفاده می‌‌‌کرده است، صورت گرفت. همچنین وکلای بایدن به سرعت اسناد را به آرشیو ملی و بعدا به وزارت دادگستری تحویل دادند. این در حالی است که بایدن پس از پیدا کردن برخی از این اسناد در ۲ نوامبر، نزدیک به دو ماه، کشف برخی از این اسناد را فاش نکرد. او گفته است که در نهایت مشخص خواهد شد که او هیچ اشتباهی نکرده است. بایدن عصر پنج‌شنبه در جریان سفرش به کالیفرنیا به خبرنگاران گفت: «چیز خاصی وجود ندارد.»

در مورد جست‌وجوی روز جمعه، بائر در بیانیه روز شنبه خود گفت: «دیروز، وزارت دادگستری جست و جوی کامل تمام اسناد موجود در خانه رئیس‌‌‌جمهوری در ویلمینگتون را تکمیل کرد. این جست‌وجو تقریبا از ساعت ۹:۴۵ آغاز شد و حدود ساعت۲۲:۳۰ به پایان رسید و تمام فضاهای کار، زندگی و انباری خانه را پوشش داد.» وی در ادامه افزود: «وزارت دادگستری دسترسی کامل به خانه رئیس-جمهوری از جمله یادداشت‌‌‌های شخصی، پرونده‌‌‌ها، اوراق، صحافی‌‌‌ها، یادگاری‌‌‌ها، فهرست کارهای انجام شده، برنامه‌‌‌ها و خاطرات و نوشته‌‌‌های مربوط به چند دهه قبل را داشت.» بائر در بیانیه خود مشخص نکرد که این اسناد در کجای خانه پیدا شده است.

اسناد طبقه‌‌‌بندی شده پیشین در گاراژ خانه و در مجاورت انباری پیدا شد. بیانیه دیگری از ریچارد سابر، یکی از اعضای دفتر مشاور کاخ سفید، ابراز می‌دارد که جست‌وجو در خانه انجام شده و روز جمعه به پایان رسیده است و نه رئیس‌‌‌جمهور و نه جیل بایدن، بانوی اول، در آن زمان در محل اقامت نبودند. غروب جمعه، در حالی که بازرسان هنوز در خانه او بودند، بایدن به ساحل ری‌‌‌هوبوث، جایی که خانه دیگرش قرار دارد، رفت تا آخر هفته را در آنجا بگذراند. وکلای رئیس‌‌‌جمهوری گفته‌‌‌اند که در اوایل ماه جاری خانه ساحلی وی در ری‌‌‌هوبوث را بازرسی کردند و هیچ مدرک مرتبطی پیدا نکردند. مقامات نگفته‌‌‌اند که آیا بازرسان وزارت دادگستری قصد دارند دوباره این ملک را بازرسی کنند یا نه؟

بائر در بیانیه روز شنبه خود گفت که همکاری رئیس‌‌‌جمهوری با بازرسان مدرکی است که نشان می‌دهد بایدن و کاخ سفید با حسن نیت عمل می‌کنند. او نوشت: «ما تلاش کرده‌‌‌ایم اهمیت شفافیت عمومی را در تحقیقات حفظ کنیم. ما به همکاری با وزارت دادگستری ادامه خواهیم داد.» اخبار مربوط به جست‌وجوی طولانی و کشف مواد محرمانه‌‌‌تر، مطمئنا مهمات جدیدی را در اختیار منتقدان رئیس‌‌‌جمهور، از جمله اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان قرار می‌دهد که پیش‌تر خواستار اطلاعاتی در مورد اسناد و تاثیر بالقوه آنها بر امنیت ملی شده‌‌‌اند. جیمز آر.کومر، نماینده جمهوری‌خواه کنتاکی، در نامه‌‌‌ای به ران کلین، رئیس کارکنان کاخ سفید، در هفته گذشته از رئیس‌‌‌جمهور و وکلای او خواست اطلاعات بیشتری را در اختیار کنگره قرار دهند. کومر نوشت: «اینکه اسناد طبقه‌‌‌بندی‌شده حداقل به مدت شش سال به‌‌‌طور نامناسب در خانه رئیس‌‌‌جمهوری نگهداری شده‌‌‌اند، نگران‌کننده است و این سوال را در مورد اینکه چه کسی ممکن است اطلاعات طبقه‌‌‌بندی شده را بررسی کرده یا به آنها دسترسی داشته باشد، ایجاد کرده است.»

روز شنبه، پس از گزارش اخبار جدیدترین کشف اسناد، کومر در توییتی نوشت: «کاخ سفیدِ بایدن ادعا کرد که تمام اسناد طبقه‌‌‌بندی شده تحویل داده شده است. اکنون وزارت دادگستری اطلاعات بیشتری پیدا کرده است. آمریکایی‌‌‌ها اکنون به پاسخ نیاز دارند.» کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، از ترامپ در مورد اسناد طبقه‌‌‌بندی شده‌‌‌ای که در خانه‌‌‌اش پیدا شده است، تقاضای شفافیت مشابهی نکرده است. جست‌‌‌وجوی روز جمعه ماهیت بی‌‌‌سابقه تحقیقات دوقلو را نشان داد که توسط بازرسان ویژه جداگانه – یکی از رئیس‌‌‌جمهور فعلی و یکی از سلف او – برای نگهداری نادرست از اسناد بسیار حساس دولتی صورت گرفته است.