تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 12:06
کد خبر : 67337

بانکی ها به بهانه اوراق سهام را حراج کردند

بانکی ها به بهانه اوراق سهام را حراج کردند

چرا حقوقی بانک ها به دنبال کاهش قیمت سهام هستند؟ در حالی که بسیاری از نمادهای بانکی در یک سال گذشته از زیان خارج شده و رشد سودسازی داشته اند کف قیمت پاییز سال گذشته خود را شکسته و به بهانه اوراق سهام را حراج کردند.  در حالی شاخص بانک به کف قیمتی رسیده و

چرا حقوقی بانک ها به دنبال کاهش قیمت سهام هستند؟

در حالی که بسیاری از نمادهای بانکی در یک سال گذشته از زیان خارج شده و رشد سودسازی داشته اند کف قیمت پاییز سال گذشته خود را شکسته و به بهانه اوراق سهام را حراج کردند.

 در حالی شاخص بانک به کف قیمتی رسیده و در همین دو هفته اخیر نمادهای بانکی بیش از ۳۰ درصد نسبت به کف قبلی خود افت داشته اند بازهم حقوقی ها در حال فروش هستند و این مساله در شرایطی اتفاق می افتد که بسیاری از فعالان بازار معتقدند که گروه بانکی بیشترین ظرفیت را برای رشد قیمت دارند زیرا در حال حاضر به مذاکرات وین نزدیک هستیم و سهامداران و سرمایه گذاران کلان معتقدند که اگر قرار باشد برای رفع تحریم ها توافق حاصل شود نخستین گام آن حذف تحریم های بانکی است.

بانکی ها به بهانه اوراق سهام را حراج کردند

نماد وبملت
در چند روز اخیر معاملات بورس بانک ملت باوجود اینکه بیشترین ظرفیت برای رشد سهام داشته با عرضه بیشتر از حد حقوقی عملا برایندی جز نزول بیشتر قیمت نداشته است، این در حالی است که این نماد در دریافت سود تسهیلات در شهریور ماه رکورد جدیدی ثبت کرده و  نزدیک به ۸۰۲۱ میلیارد درآمد تسهیلات اعطایی به دست آورده  است که ۶۰ درصد بیشتر از ماه قبل بوده و سود پرداختی بانک هم نسبت به قبل رشدی ۱۵ درصدی داشته، با این حال در سه ماهه ۲۱ درصد و در یک ساله ۲۷ درصد افت داشته است. همچنین تراز بانک در ۶ ماه نخست امسال رشدی ۸۰ درصدی نسبت به ۶ ماهه گذشته داشته و به بیش از ۱۲۵۶۰ میلیارد تومان رسیده است با این حال حقوقی ها جوری می فروشند که گویا بنک در حال ورشکستگی است!

نماد وتجارت
بانک تجارت با نماد وتجارت با پی بر ای ۳ تراز بانکی از ۲۲۶۷ میلیارد تومان در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۳۹۹ به ۳۵۰۰ میلیارد تومان در شش ماهه امسال رسیده که روندی صعودی بوده با این حال تین نماد در سه ماهه افتی ۳۵ درصدی و در یک ساله افتی ۳۵ درصدی داشته است این در حالی است که شاخص کل در همین مدت رشد داشته است.

نماد وبصادر
بانک صادرات با نماد وبصادر تراز بانک در شش ماهه سال گذشته برابر با منفی ۳۸۸ میلیارد تومان بوده و تراز بانک در دوره ۶ ماهه امسال به بیش از ۱۱۳۰ میلیارد تومان رسیده و این حکایت از رشد بالای شسودسازی این نماد بوده است، با این حال نماد در سه ماهه امسال ۲۰ درصد و در یک ساله افتی ۲۸ درصدی داشته به همین دلیل پی بر ای بانک از ۲ به ۵ رسیده است.

نماد ونوین
بانک اقتصاد نوین با نماد ونوین که سال گذشته عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داد و در یک ساله به ازای هر سهم ۶۴ تومان سودساخته بود امسال کمی ضعیف تر از سال گذشته عمل کرد به طوری که در شش ماهه سود هر سهام ان ۲۸ تومان بود در حالی که سال گذشته در شش ماهه به ازای هر سهم ۴۱ تومان سود ساخته بود و همین مساله باعث شده که در سه ماهه امسال افتی ۳۸ درصدی داشته باشد که بدترین عملکرد در بین سایر هم گروهی های خود داشته است.

نماد وپاسار
بانک پاسارگاد با نماد وپاسار در دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور امسال تراز ۴۹۴۰ میلیارد تومان داشته که نسبت به سال گذشته که تراز بانک ۳۳۵۰ میلیارد تومان بوده رشدی ۱۲۰ درصدی داشته بر همین منوال سهام آن در یک سال گذشته بازدهی ۵۹ درصدی داشته اما در سه ماهه افتی ۱۲ درصدی داشته است.

نماد وپارس
بانک پارسیان با نماد وپارس نسبت به ۶ ماه سال گذشته، عملکرد ضعیف تری داشته به طوری که از محل تسهیلات شهریورماه ۱۲۱۶ میلیارد تومان درآمد داشته و تراز بانک از  ۶۸۸- در مرداد ماه به ۶۰۲- میلیارد تومان رسیده که نشان دهنده روند مثبت آن است و۶ ماهه ۶۲۱۱ میلیارد تومان از تسهیلات درآمد داشته و ۹۵۹۷ میلیارد تومان بابت سپرده ها سود پرداخت کرده و باعث شده  تراز بانک تراز بانک از ۷۷۷- میلیارد تومان ۶ ماهه ۹۹ به ۳۳۸۶- میلیارد تومان برسد با این حال ارزش این نماد در سه ماهه ۲۲ درصد و در یک ساله ۱۷ درصد افت داشته است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....