تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 دی 1400 - 20:32
کد خبر : 71850

بانوان بازوان توانمند مدیریت شهری هستند

بانوان بازوان توانمند مدیریت شهری هستند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: بانوان بازوان توانمند مدیریت شهری هستند، اما متأسفانه در برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های مدیریت شهری به نقش بانوان توجه کافی نشده است. کبری طاهری  با اشاره به دو پیشنهاد در زمینه حذف یا کنترل برون سپاری فعالیت‌های شهرداری به پیمانکاران و بازبینی در روند پیگیری پرونده‌های ماده صد، اظهار

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: بانوان بازوان توانمند مدیریت شهری هستند، اما متأسفانه در برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های مدیریت شهری به نقش بانوان توجه کافی نشده است.

کبری طاهری  با اشاره به دو پیشنهاد در زمینه حذف یا کنترل برون سپاری فعالیت‌های شهرداری به پیمانکاران و بازبینی در روند پیگیری پرونده‌های ماده صد، اظهار کرد: وقتی برای پرونده‌های ماده صد که شامل پرونده‌های تخلفات ساختمانی است حکم تخریب یا اعاده به وضع سابق صادر می‌شود، این احکام برای تأیید به دیوان عدالت اداری ارسال می‌شود.

وی افزود: از یک سو می‌توان گفت اجرای این احکام سخت است و حتی در مواردی امکان‌پذیر نیست و از سوی دیگر نمی‌توان برای چنین ملکی پروانه پایان کار یا سند صادر کرد، بنابراین این املاک سال‌ها به طور بلاتکلیف باقی خواهد ماند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساوه تصریح کرد: پیشنهاد من این بود که برای این دسته از پرونده‌ها که به دیوان عدالت اداری سپرده شده و به مدت یک سال تا پایان سال ۱۴۰۰ بلاتکلیف مانده است، تبصره‌ای در ماده صد در نظر گرفته شود که امکان بررسی مجدد پرونده را در این کمیسیون فراهم آورد تا این بار به جای تخریب، جریمه‌ای سنگین که برای شهرداری نیز زیان‌آور نباشد در نظر گرفته شود، چرا که به هر حال فرد متخلف است و باید بهای تخلف خود را به میزان مطلوب پرداخت کند تا شهرداری بتواند از این جریمه به عنوان یک منبع درآمد استفاده کند.

وی ادامه داد: بازه زمانی مشخصی برای این کار در نظر گرفته شده تا پیمانکاران نیز از آن سو استفاده نکنند، یعنی طبق این پیشنهاد احکام صادره باید تا پایان سال جاری قابل طرح در کمیسیون ماده صد باشد و تخلفات بعد از آن شامل این بند نشود.

طاهری با بیان اینکه برون سپاری امور مدیریت شهری در راستای چابک‌سازی مجموعه شهرداری شکل گرفت و در این میان به دلیل نقص در قوانین حق و حقوق کارگران به درستی از طرف پیمانکاران پرداخت نمی‌شد که این کار تنها به فربه شدن پیمانکار و استثمار کارگر می‌انجامید، گفت: با توجه به اینکه در شورای اسلامی شهر با مردم در ارتباط هستم، از نزدیک شاهد این مشکلات بوده‌ام که در این زمینه پیشنهاد دادم برون‌سپاری‌ها همچون طرح‌های همیاری که زیر نظر استانداری‌ها اجرا می‌شد، با نظارت شهرداری انجام شود یا اینکه به کلی این طرح جمع‌آوری شود تا از این طریق بتوان از ضایع شدن حق و حقوق کارگران جلوگیری کرد.

وی در خصوص نقش بانوان در مدیریت شهری نیز، تاکید کرد: بانوان بازوان توانمند مدیریت شهری هستند، اما متأسفانه در برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های مدیریت شهری به نقش بانوان توجه کافی نشده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: شاید بتوان گفت تنها کمتر از سه نفر از بانوان در جایگاه‌های مدیریتی سمت دارند که در این زمینه حتی در طراحی‌های شهری به نقش بانوان نیز کمتر اهمیت داده شده است، به طور مثال در طراحی یک کوچه خانم‌های ساکن در این منطقه می‌توانند نیازهای آن را تشخیص دهند چرا که خانم‌های خانه‌دار نسبت به آقایان زمان بیشتری را در منزل سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم با جذب اعتبارات، برنامه‌های ویژه‌ای را برای تفریح، ورزش و آموزش بانوان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه، کمیسیون بانوان تشکیل شده و از بانوان توانمند و فاخر در جلسات مختلف دعوت می‌کنیم تا با فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌ها بتوانیم از ظرفیت‌های آن‌ها در برنامه‌ها بهره ببریم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....