تاریخ انتشار : جمعه 5 مهر 1398 - 16:14
کد خبر : 957

بازگشت دوباره شاخص کل به کانال ۳۱۴هزار واحد/ نقش موثر بانکی‌ها در سبزپوشی نماگر بورس

بازگشت دوباره شاخص کل به کانال ۳۱۴هزار واحد/ نقش موثر بانکی‌ها در سبزپوشی نماگر بورس

سوت پایان معاملات هفتگی بازار سهام با خیز شاخص کل به صدا درآمد و نماگر بورس در نهایت با نوسان‌های متعدد توانست، رشد ۲هزارو ۲۰۰ واحدی را نسبت به روز قبل پشت سر بگذارد و بار دیگر به میانه‌های کانال ۳۱۴ هزار واحد ورود کند. لازم به ذکر است دماسنج بورس پس از گذشت حدود

سوت پایان معاملات هفتگی بازار سهام با خیز شاخص کل به صدا درآمد و نماگر بورس در نهایت با نوسان‌های متعدد توانست، رشد ۲هزارو ۲۰۰ واحدی را نسبت به روز قبل پشت سر بگذارد و بار دیگر به میانه‌های کانال ۳۱۴ هزار واحد ورود کند. لازم به ذکر است دماسنج بورس پس از گذشت حدود ۳۰ دقیقه از معاملات برای مدت کوتاهی قرمز و باردیگر، سبز پوش شد.

به عقیده تحلیل‌گران بازار سهام،با ورود جریان نقدینگی تازه نفس به دادوستدها و امیدواری به بهبود شرایط سیاسی و کاهش تنش‌های منطقه‌ای، می‌توان روزهای خوشی را حتی تا پایان سال جاری برای بازار سهام متصور شد. لازم به ذکر است در حاشیه برگزاری جلسات امروز سازمان ملل هیئت ایرانی دیدارهای جداگانه‌ای را با قدرت‌هایی جهانی برگزار کردند که در تمامی آن‌ها نسبت به کاهش تنش‌ها و بهتر شدن روابط خارجی میان تمام اعضا تاکید شد.

گفتنی است در میان نمادهای معاملاتی روز جاری، بانکی‌ها بیشترین نقش را در صعود شاخص کل داشتند. «وبصادر» با صف خرید بیش از ۸۰ میلیون مواجه شد و در پایان رشد۹۱ واحدی را به خود دید، «وپاسار» هم توانست با ۱۴۶ واحد رشد نقش موثری در صعودی شدن نماگر مهم بورس ایفا کند؛ در ادامه «وصندوق» هم با رشد ۱۳۲ واحدی همراه شد و نقش بسزایی در سبز شدن شاخص کل بورس تهران از خود بر جای گذاشت.

همچنین در پایان معاملات روز جاری، وسایل ارتباطی توانستند بیشترین بازدهی را به ارمغان بیاورند و پس از آن ذغال‌سنگ حائز رتبه دوم از این حیث شد.

شایان ذکر است در میان گروه‌ها صنعتی خودرویی ها توانستند عنوان اول را کسب کنند و بانکی‌ها پس از چند روز عقب نشینی بلار دیگر حائز رتبه دوم شدند، پس از این دو هم صنایع شیمایی، توانست رتبه سوم بهترین گروه ذکر شده را از آن خود کند.

ارزش معاملات امروز بازار سهام ۲هزارو ۱۵۳ میلیارد تومان و حجم آن به ۶ میلیارد رسید، همچنین ارزش معاملات خرد هم هزارو ۶۸۳ میلیارد تومان به ثبت رسید و خالص خرید اشخاص حقیقی ۲۳۷ میلیارد تومان بود.

در فرابورس چه گذشت

آیفکس در پایان معاملات امروز توانست با رشد ۲۹ واحدی به ۴هزارو ۱۶۸ واحد ارتقا پیدا کند. ارزش معاملات امروز فرابورس ۹۷۳ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد نیز ۸۷۵ میلیارد تومان ثبت شد.

در میان نمادهای فرابورسی صنعتی‌ها و پالایشی‌ها توانستند بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته باشند و «دی» با افت بیش از ۲ واحد مانع از بیشتر آیفکس شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....