تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 بهمن 1401 - 20:43
کد خبر : 113279

بازار گرمی انتخاباتی به سبک اردوغان

بازار گرمی انتخاباتی به سبک اردوغان

اردوغان اعلام کرد که حزب حاکم عدالت و توسعه برنامه ای را جهت عفو بدهی میلیون ها شهروند ترکیه پیشنهاد می دهد. رئیس جمهور ترکیه اعلام کردکه حزب حاکم عدالت و توسعه طرحی را برای بخشش بدهی میلیون ها تن از شهروندان ترک پیشنهاد خواهد داد کمتر از چهار ماه به انتخابات ترکیه مانده است.

اردوغان اعلام کرد که حزب حاکم عدالت و توسعه برنامه ای را جهت عفو بدهی میلیون ها شهروند ترکیه پیشنهاد می دهد.

رئیس جمهور ترکیه اعلام کردکه حزب حاکم عدالت و توسعه طرحی را برای بخشش بدهی میلیون ها تن از شهروندان ترک پیشنهاد خواهد داد

کمتر از چهار ماه به انتخابات ترکیه مانده است. «رجب طیب اردوغان» پیشتر در سخنانی در شهر «بورصه» در غرب ترکیه گفت که انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری این کشور قرار است در تاریخ ۱۴ ماه می (۲۴ اردیبهشت) برگزار شود. هرچند موعد برگزاری انتخابات تا زمانی که در جراید رسمی منتشر نشود، نهایی نخواهد بود.بنابراین طبق قول اردوغان ۱۱۰ روز تا برگزاری انتخاباتی که می‌تواند نه تنها چهره ترکیه را تغییر دهد، بلکه بر مناسبات منطقه‌ای نیز تأثیرگذار باشد، مانده است. احزاب مخالف شروع به یارکشی‌ کردند و سعی دارند فعلا توجهی به اختلافات نکنند، هدف مشترک آن‌ها هم اکنون تنها «شکست اردوغان» این مرد شماره یک ترکیه در ۲۰ سال گذشته است؛ حزب عدالت و توسعه و دولت اردوغان نیز بیکار نمانده و تمامی برنامه‌های خود را با هدف پیروزی دوباره در انتخابات تدوین و اجرا می‌کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خراسان، در این بین رئیس جمهور ترکیه پس از نشست کابینه در سخنرانی در تلویزیون گفت: ما بدهی‌های مالیاتی کمتر از ۲۰۰۰ لیر (۱۰۶ دلار) تا پیش از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی را می‌بخشیم. وی همچنین افزود، این طرح به برخی از جریمه‌های رانندگی و جریمه‌های بدهکار به موسسات دولتی نیز تعمیم داده می‌شود.این پیشنهاد بخشش بدهی می‌تواند پرهزینه‌ترین هدیه رئیس جمهور پیش از انتخابات باشد چرا که وی می‌خواهد مطمئن شود که حمایت دولت از ترک‌ها تا زمان انتخابات که برای ماه می برنامه‌ریزی شده، ادامه خواهد داشت. ترکیه در حال مبارزه با یکی از بزرگ‌ترین بحران‌های تورم جهان بوده است به طوری که قیمت‌ها پیش از آن که در پایان سال گذشته به یک افزایش ۶۴ درصدی برسد، ۸۵ درصد افزایش یافته بودند. ترکیه هم اکنون حداقل دستمزد برای سال جاری میلادی را ۵۵ درصد افزایش داده و به بیش از دو میلیون کارمند وعده بازنشستگی زودهنگام را داده است؛ تصمیمی که انتظار می‌رود حدود ۱۳ میلیارد دلار برای دولت هزینه داشته باشد. دولت همچنین از پروژه‌های مسکن ارزان حمایت می‌کند؛ پروژه‌ای که میلیاردها لیر برای خزانه ترکیه هزینه خواهد داشت. اگرچه اردوغان همچنان محبوب‌ترین سیاستمدار در ترکیه است اما حزبش حمایت خود در بین قشر فقیر را که معمولا از سرسخت‌ترین حامیان آن بودند، از دست داده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....