تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 - 22:05
کد خبر : 74448

بازار تلخ شکر

بازار تلخ شکر

افزایش سه برابری روغن دریک سال رئیس اتحادیه شیرینی فروشان شهر تهران از افزایش قیمت مواد اولیه این صنف خبرداد،گفت: شکر در ابتدای سال کیلویی ۸ هزار تومان به شکل آزاد در بازار معامله می شد که این روزها یک کیلو شکر در بازار آزاد به مرز ۱۶ هزار تومان رسیده است و یک حلب

افزایش سه برابری روغن دریک سال

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان شهر تهران از افزایش قیمت مواد اولیه این صنف خبرداد،گفت: شکر در ابتدای سال کیلویی ۸ هزار تومان به شکل آزاد در بازار معامله می شد که این روزها یک کیلو شکر در بازار آزاد به مرز ۱۶ هزار تومان رسیده است و یک حلب روغن ۱۶ کیلویی از ۲۲۰ هزار تومان ابتدای سال این روزها به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

علی بهرمند رئیس اتحادیه شیرینی فروشان تهران در گفت وگو یی گفت: این روزها شکر نه تنها با قیمت بالا مورد دادوستد قرار می گیرد بلکه شاهد کاهش عرضه در بازار نیز هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت بازرگانی ایران و زیرمجموعه های وزارت صمت شکر را به نرخ دولتی در اختیار اتحادیه شیرینی فروشان برای توزیع بین اعضای اتحادیه قرار می دهند؟ پاسخ داد: متاسفانه هیچ سهمیه ای برای شکر با نرخ دولتی از سوی وزارت صمت در اختیار این صنف قرار نمی گیرد و روغن نیز به همین شکل هیچ گونه سهمیه ای نداریم، اما به تازگی اعلام کردند که سهمیه ای برای روغن در نظر گرفته اند.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون، این مقام صنفی ادامه داد: روغن حلب ۱۶ کیلویی در بازار آزاد ۶۰۰ هزار تومان معامله می شود که نسبت به ابتدای سال جاری ۳۰۰ برابر مواد اولیه این صنف با افزایش قیمت مواجه شده است، به همین منظور همکارانم مجبور هستند برای جبران هزینه ها دست به افزایش قیمت تولیدات شان بزنند.

شکر در ابتدای سال کیلویی ۸ هزار تومان به شکل آزاد در بازار معامله می شد که این روزها یک کیلو شکر در بازار آزاد به مرز ۱۶ هزار تومان رسیده است و یک حلب روغن ۱۶ کیلویی از ۲۲۰ هزار تومان در ابتدای سال این روزها به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

بهرمند در پاسخ به سوال دیگر درباره اینکه یکی از مقامات وزارت بهداشت گرانی شکر را عاملی برای سلامتی جامعه توصیف کرده است، آیا این نگاه درست است؟ گفت: اگر این موضوع نقل قول است واقعا متاسفم، چرا که نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر به شکل مستقیم با صنف شیرینی فروشی در کل کشور مشغول به کار هستند و در صورت بی توجهی به این صنف حجم عظیمی از افراد با بیکاری مواجه خواهند شد.

وی اظهار داشت: اگر دولت برنامه ای برای حذف ارز ۴۲۰۰ از کالاها داشته باشد و اصناف مواد اولیه محصولات تولیدی شان را به شکل قیمت آزاد تهیه کنند قطعا با افزایش قیمت مواد شیرینی مواجه خواهیم شد، اینکه با ارز ۴۲۰۰ قیمت روغن در بازار آزاد ۶۰۰ هزار تومان باشد با حذف ارز دولتی این قیمت بسیار افزایش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه شیرینی فروشان تهران گفت: شکر در ابتدای سال کیلویی ۸ هزار تومان به شکل آزاد در بازار معامله می شد که این روزها یک کیلو شکر در بازار آزاد به مرز ۱۶ هزار تومان رسیده است و یک حلب روغن ۱۶ کیلویی از ۲۲۰ هزار تومان در ابتدای سال این روزها به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....