تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 - 15:23
کد خبر : 47202

بازارساز دلار در برابر نوسان گیران

بازارساز دلار در برابر نوسان گیران

پیش بینی می شود در بازار ارز روزهای داغی پیش روی بازار ساز و نوسان گیران باشد. نوسان گیران چشم به برگشت قیمت دلار کانالهای بالاتر را دارند و بازار ساز به دنبال تعدیل قیمت است. برای روز جاری قیمت حواله درهم در پشت قیمت نزولی شد اتفاقی که می تواند در نیمه اول بازار

پیش بینی می شود در بازار ارز روزهای داغی پیش روی بازار ساز و نوسان گیران باشد. نوسان گیران چشم به برگشت قیمت دلار کانالهای بالاتر را دارند و بازار ساز به دنبال تعدیل قیمت است. برای روز جاری قیمت حواله درهم در پشت قیمت نزولی شد اتفاقی که می تواند در نیمه اول بازار صف فروش را سنگین کند.

اقتصاددان: اگر خط قرمز بازارساز مرز ۲۳ هزار تومانی نباشد، احتمال افزایش قیمت دلار تا کانال ۲۵ هزار تومانی وجود دارد. این باوری است که در میان شماری از تحلیل گران فنی بازار وجود دارد. با این حال، شماری از معامله گران باور دارند، بازارساز نسبت به افزایش قیمت حساس است و با افزایش عرضه ارز، مانع از رشد بیشتر قیمت دلار خواهد شد. کاهش قیمت دلار درمعاملات پشت خطی روز یک شنبه و برگشت از سقف ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومانی تا حدی نشان می دهد که معامله گران برای روز جاری انتظار اصلاح قیمت دلار را دارند.

در کنار این، در معاملات پشت خطی حواله درهم، گفته می شد که قیمت به زیر محدوده ۶ هزار و ۴۰۰ تومانی عقب نشینی کرده است. باز شدن افزایشی بازار درهم یکی از عوامل مهم افزایشی روز یک شنبه بود و در صورت کاهش در روز دوشنبه می تواند فروشندگان بیشتری را روانه بازار ارز داخلی کند.

بازارساز دلار در برابر نوسان گیران

محدوده تغییر انتظارات معامله گران دلار

در صورتی که اسکناس آمریکایی زیر محدوده ۲۲ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت نشود، نوسان گیران بار دیگر در قامت خریدار به بازار بازخواهند گشت. در واقع ممکن است در ابتدای روز دوشنبه فروشندگان زیاد شوند ولی این به معنای تغییر جهت انتظارات می تواند نباشد. بازار ممکن است تنها یک اصلاح قیمت را تجربه کند و پس از آن به راه صعودی بازگردد. البته برخی از معامله گران انتظار دارند بازارساز به اندازه ای عرضه خود را بالا ببرد که خریداران عقب نشینی کنند. با این حال، نبودن اخبار مثبت از احتمال احیای توافق هسته ای ممکن است موجب شود که خریداران نیز هم چنان با جسارت بیشتری در بازار فعالیت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....