تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 فروردین 1402 - 20:16
کد خبر : 119543

بارش‌ها در نواحی شرقی کشور تشدید می‌شود

بارش‌ها در نواحی شرقی کشور تشدید می‌شود

کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها فردا در نواحی شرقی کشور از جمله در خراسان رضوی تشدید خواهد شد.   فریبا گودرزی گفت: هشدار سطح نارنجی به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی برای فردا در نواحی شرقی کشور صادر شده است. به گفته کارشناس هواشناسی در خراسان رضوی و خراسان جنوبی شاهد  رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ،

کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها فردا در نواحی شرقی کشور از جمله در خراسان رضوی تشدید خواهد شد.

 

فریبا گودرزی گفت: هشدار سطح نارنجی به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی برای فردا در نواحی شرقی کشور صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی در خراسان رضوی و خراسان جنوبی شاهد  رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر شاهد بارش برف و کولاک خواهیم بود.

او می‌گوید: لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها در نواحی کوهستانی، کولاک برف، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه‌های موقت و خسارت به کشاورزان از اثرات این  تعییرات جوی است.

او گفت: توصیه می شود هنگام سفر با خودرو همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف‌روبی توسط دستگاه‌های مربوطه مدنظر قرار بگیرد.

ادامه بارش باران و برف در اکثر استان‌های کشور

 

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی پنج روز آینده بارش به شکل رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات سردسیر به شکل برف و در مناطق مستعد با ریزش تگرگ همراه است.

به گزارش اقتصاددان  روز چهارشنبه  از سازمان هواشناسی کشور، در دومین روز از تعطیلات نوروزی فعالیت سامانه بارشی امروز – چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد، بیشینه بارش امروز در استان های ساحلی خزر ، ارتفاعات و دامنه های شمالی و جنوی امتداد البرز، شرق و جنوب شرق پیش بینی می شود .

این سامانه بارشی پنجشنبه در شرق و بخش هایی از شمال شرق و جنوب شرق فعال بوده و به تدریج از اواخر وقت از شرق کشور خارج می شود.

بعدظهر روز جمعه در بخش هایی از شمال غرب بارش پراکنده رخ می دهد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

بعدظهر روز شنبه با ورود سامانه جدیدی از سمت غرب، بارش در بخش هایی از غرب، مرکز و همچنین دامنه های زاگرس شمالی و البرز غربی شروع می شود.

فعالیت سامانه بارشی روز یکشنبه تشدید شده و گستره آن استان های واقع در نیمه غربی کشور و همچنین ارتفاعات جنوب شرق را فرا می گیرد.

طی این پنج روز بارش به شکل رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات سردسیر به شکل برف و در مناطق مستعد با ریزش تگرگ همراه است.

امروز در نیمه غربی کشور ، مرکز و استان های واقع در دامنه های البرز و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نواحی شرق و شمال شرق کاهش محسوس دما پیش بینی می شود

از امروز تا پنجشنبه در نیمه شرقی ، مرکز، جنوب و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و یکشنبه در جنوب غرب افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد گرد و خاک و کاهش دیدی افقی انتظار می رود.

دریای خزر امروز چهارشنبه و خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا جمعه مواج است.

براساس این گزارش، امروز – چهارشنبه هوای تهران ابری، دارای مه رقیق و بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید است و در روزهای آتی نیمه ابری و گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....