تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 19:50
کد خبر : 72205

اینترنت گران نمی شود

اینترنت گران نمی شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای افزایش کیفیت اینترنت تلاش می‌کنیم، گفت که تعرفه اینترنت ثابت، طبق قانون مجلس امسال افزایشی نخواهد داشت.  عیسی زارع‌پور در حاشیه بازدید از نمایشگاه تلکام، با اشاره به ارائه نظرات این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی درباره طرح صیانت گفت: ما نظراتمان را به کمیسیون ویژه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای افزایش کیفیت اینترنت تلاش می‌کنیم، گفت که تعرفه اینترنت ثابت، طبق قانون مجلس امسال افزایشی نخواهد داشت.

 عیسی زارع‌پور در حاشیه بازدید از نمایشگاه تلکام، با اشاره به ارائه نظرات این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی درباره طرح صیانت گفت: ما نظراتمان را به کمیسیون ویژه ارائه کردیم؛ نگرانی‌های متخصصین و کسب‌وکارها را برطرف کرده و در عین حال چارچوب‌های لازم را برای شفاف شدن فضا پیش‌بینی کردیم و اکنون به اختیارات کمیسیون ویژه بستگی دارد که این نظرات کارشناسی را در نظر بگیرد یا روند قبلی را ادامه دهد. این طرح وزارت ارتباطات نسبت به نسخه ۲۶ تیرماه مناسب‌تر است اما درنهایت نمایندگان مجلس درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی‌ درباره اصلاح تعرفه‌های مخابراتی و برنامه مخابرات برای صرف این درآمد در حوزه فیبر نوری بیان کرد: اصلاح تعرفه‌ها در مسیر تصویب است و تاکنون یک مرحله در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طی شده، اما هنوز تصویب نهایی نشده و مراجع دیگری نیز باید آن را تصویب کنند. شرکت مخابرات نیز باید تضمین دهد که حداقل سالی یک میلیون پورت فیبر نوری در کشور راه‌اندازی کند، بدین‌صورت که یا سیم مسی‌های موجود به فیبر نوری تبدیل شود یا در نقاطی که اصلا ارتباطی وجود ندارد، فیبر نوری راه‌اندازی کند.

تعرفه اینترنت ثابت امسال افزایشی نخواهد داشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعرفه اینترنت ثابت، طبق قانون مجلس امسال افزایشی نخواهد داشت، گفت: ما برای افزایش کیفیت تلاش می‌کنیم، کما اینکه در دو هفته گذشته وضعیت پهنای باند بین‌الملل را ترمیم کردیم، اما در ۱۰ سال گذشته در حوزه اینترنت ثابت در کشور اتفاقی نیفتاده است. رتبه اینترنت ثابت ما در دنیا ۱۴۲ از میان ۹۰ کشور است و اگر اقدام قابل توجهی صورت گرفته بود، باید در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی و احساس مردم خودش را نشان می‌داد، در حالی که اکنون بخش قابل توجهی از اعتراضات مردم نسبت به اینترنت ثابت است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....