تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 14:13
کد خبر : 32980

ایست قیمتی ارز

ایست قیمتی ارز

علی حیدری، تحلیلگر اقتصادی با اشاره به تاثیرپذیری بازار ارز از رخدادهای خارجی و داخلی گفت: قیمت ارز در ایران تابع تحولات داخلی و رویدادهای بین‌المللی است. در حال حاضر نیز تحولات خاصی دیده نمی‌شود که بتواند قیمت را در بازار تحت تاثیر قرار دهد. به گزارش اقتصاددان به نقل از  صمت ، وی در ادامه

علی حیدری، تحلیلگر اقتصادی با اشاره به تاثیرپذیری بازار ارز از رخدادهای خارجی و داخلی گفت: قیمت ارز در ایران تابع تحولات داخلی و رویدادهای بین‌المللی است. در حال حاضر نیز تحولات خاصی دیده نمی‌شود که بتواند قیمت را در بازار تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  صمت ، وی در ادامه افزود: البته در حوزه بین‌المللی خوشبینی‌هایی وجود دارد که ناشی از افزایش احتمال مذاکره بین مقامات ایرانی و دولت جدید ایالات متحده امریکا است.

خوشبینی و مدیریت بانک مرکزی

حیدری با اشاره به احتمال از سرگیری مذاکرات بین ایران و کشورهای غربی، عنوان کرد: جو خوشبینی و امیدواری که در کشور ایجاد شده در کنار مدیریت علمی بانک مرکزی که البته آهنگ کندی دارد باعث شده ارز مانند سایر اقلام و خدمات با یک ایست قیمتی مواجه شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه درباره ایست قیمتی کالاها و ارز، گفت: این اتفاق البته ارتباطی به مدیریت مسئولان دولتی ندارد، بلکه فقط به‌خاطر وجود همان جو خوشبینی در بین مردم است که شاهدش هستیم.
دلار در ایران یک شاخص است و آمار دولتی نیز با سوگیری منتشر می‌شود. از طرفی هم جامعه اعتماد چندانی به این آمار و ارقام ندارد و آن را خیلی نزدیک به واقعیت نمی‌داند اما در مقابل دلار را به‌عنوان یک شاخص مهم اقتصادی پذیرفته و حتی گاهی آن را به‌عنوان کالای سرمایه‌ای به‌رسمیت می‌شناسد.

وی ادامه داد: برخی کارشناسان که بیشتر هم نزدیک به جریانات دولتی هستند نیز ادعا دارند قیمت دلار در دست شخص یا اشخاصی است که در برابر ارزان‌تر شدنش مقاومت می‌کنند. این دست اظهارات هیچ کاربردی جز توجیه عملکرد ضعیف برخی مدیران دولتی ندارد که مثل همیشه با مظلوم‌نمایی خود را در چشم مردم توجیه کرده و به دوران مدیریت‌شان ادامه می‌دهند.

البته عده‌ای از کارشناسان هم به‌دلیل منافعی که دارند به این مسئله دامن می‌زنند و برخی رسانه‌های دولتی نیز آن را تقویت می‌کنند.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت باید گفت بانک مرکزی باوجود احاطه بر منابع ارزی، در حال حاضر به‌دلیل تداوم شرایط تحریمی کماکان با محدودیت‌های جدی مواجه است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....