تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1400 - 18:33
کد خبر : 68422

ایران قهرمان کشتی فرنگی نظامیان جهان شد

ایران قهرمان کشتی فرنگی نظامیان جهان شد

در پایان این مسابقات علی نوربخش در وزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، حسین اسدی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدرضا مختاری در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال طلا، جمال اسماعیلی در وزن ۸۲ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره و پویا ناصرپور در وزن ۶۰ کیلوگرم،

در پایان این مسابقات علی نوربخش در وزن ۵۵ کیلوگرم، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، حسین اسدی در وزن ۶۷ کیلوگرم و محمدرضا مختاری در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال طلا، جمال اسماعیلی در وزن ۸۲ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره و پویا ناصرپور در وزن ۶۰ کیلوگرم، اشکان سعادتی‌فر در وزن ۷۲ کیلوگرم، حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

اقتصاددان: در پایان این مسابقات تیم ایران با کسب ۲۰۰ امتیاز به‌عنوان قهرمانی رسید و تیم روسیه با ۱۹۷ امتیاز نایب قهرمان شد.

قهرمانی تیم کشتی فرنگی نیروهای مسلح در حالی بدست آمد که تا قبل از مبارزه رده‌بندی وزن ۱۳۰ کیلوگرم، روسیه از ایران جلوتر بود. مبارزه رده‌بندی این وزن بین امیر قاسمی منجزی با ویتالی شور از روسیه به همین دلیل از حساسیت زیادی برخوردار بود و پیروزی نماینده کشورمان، قهرمانی تیم ایران را رقم می‌زد. قاسمی منجزی در این مبارزه حساس موفق شد حریف روس را ۶ بر یک شکست دهد تا ضمن انتقام شکست صبح، قهرمانی تیم کشورمان را به ارمغان بیاورد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد که طی آن علی نوربخش با نتیجه ۳ بر ۳ از سد ویکتور ودرنیکوف از روسیه گذشت؛ وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر مقابل ولازکو لوئیس آلفردو از کلمبیا پیروز شد. نوربخش در آخرین کشتی با نتیجه ۱۰ بر یک رودیک مکرتچیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم پویا ناصرپور در دور نخست با نتیجه ۶ بر صفر نورایر هاخویان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد؛ وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب سرگئی املین قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه و راهی دیدار رده بندی شد. ناصر پور در این دیدار میشال تراز از لهستان را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم مسابقات در دو گروه ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار شد و ایمان محمدی در گروه A در مبارزه نخست با نتیجه ۳ بر ۲ استپان ماریانیان قهرمان جهان از روسیه را از پیش رو برداشت، وی در دور بعد با نتیجه ۸ بر صفر موراد هاروتیونیان از ارمنستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله لایونی عبدنور از الجزایر را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. محمدی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر ۲ استپان ماریانیان قهرمان جهان از روسیه را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره ای برگزار شد و حسین اسدی در گروه B با نتیجه ۹ بر صفر احمد النکدالی از سوریه را مغلوب کرد، وی در دور بعد مقابل الکسی کیانکین کشتی گیر مطرح روسیه با نتیجه ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اسدی در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر صفر کالبکورا فریرا از برزیل را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مجددا به مصاف الکسی کیانیکین از روسیه رفت و با نتیجه ۱۳ بر ۲ این کشتی گیر را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم اشکان سعادتی فر پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۹ بر ۱ ماتئوس برناتک از لهستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کارن اصلانیان دارنده مدال برنز اروپا از ارمنستان با نتیجه ۷ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. سعادتی فر در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر چریستوس چریستوفوریدیس از یونان را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور نخست،‌ با نتیجه ۸ بر صفر واروژان گریگوریان از ارمنستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل رومن پاچورکوفسکی از لهستان با نتیجه ۶ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. مختاری در دیدار پایانی با نتیجه ۸ بر ۳ سرگئی استپانوف دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از روسیه را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۸۲ کیلوگرم مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار شد و جمال اسماعیلی در گروه B با نتیجه ۹ بر صفر آرمیناس لیگنوگاریس از لیتوانی را مغلوب کرد، وی در دور دوم نیز با نتیجه ۵ بر صفر عبدالکریم دوخالی از الجزایر را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله گئورگیوس پریوولارکیس از یونان را با نتیجه ۷ بر ۲ از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال در مصاف با شامیل اوژایف از روسیه با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در ۸۷ کیلوگرم حسین نوری در دور اول با توجه به حاضر نشدن مهد فدالدین آلاستا از سوریه پیروز میدان شد. وی در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر جولیوس ماتوزویسیوس از لیتوانی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نوری در این مرحله مقابل گئورگ تادیووسیان از ارمنستان با نتیجه ۷ بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. نوری در این دیدار روابه فادی از الجزایر را مغلوب کرد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار شد و مهدی بالی در گروه A در دور اول با نتیجه ۴ بر یک تادیوز میچالیک از لهستان را مغلوب کرد، وی در دورهای بعدی با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی آیودا عبداله از سوریه و با نتیجه ۵ بر یک آدم بودجملین از الجزایر را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بالی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۴ از سد مارتیناس نمسویسیوس از لیتوانی گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل السکاندر گولووین قهرمان زیر ۲۳ سال جهان و دارنده مدال برنز اروپا از روسیه با نتیجه ۴ بر صفر و ضربه فنی شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز مسابقات در دو گروه ۴ و ۳ نفره و به صورت دوره‌ای برگزار شد و امیر قاسمی منجزی در گروه B در کشتی نخست با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب ویتالی شور از روسیه شد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر صفر و ضربه فنی روماس فردریکاس از لیتوانی را مغلوب کرد و به عنوان نفر اول گروه خود به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر دو مغلوب داویت اواسپیان از ارمنستان شد و به دیدار رده بندی رفت. قاسمی منجزی در این دیدار مجددا به مصاف ویتالی شور از روسیه رفت و با نتیجه ۶ بر یک از سد وی گذشت و به مدال برنز دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- علی نوربخش (ایران) ۲- رودیک مکرتچیان (ارمنستان) ۳- ویکتور بودرنیکوف (روسیه)

۶۰ کیلوگرم: ۱- سرگئی املین (روسیه) ۲- فردی تیگریروسوربانوجان (کلمبیا) ۳- پویا ناصر پور (ایران) و فرجتات عبدالکریم (الجزایر)

۶۳ کیلوگرم: ۱- ایمان محمدی (ایران) ۲- استپان ماریانیان (روسیه) ۳- جوستاس پتراویسیوس (لیتوانی)

۶۷ کیلوگرم: ۱- حسین اسدی (ایران) ۲- الکسی کیانکین (روسیه) ۳- ساموئل آقاجانیان (ارمنستان)

۷۲ کیلوگرم: ۱- کارن اصلانیان (ارمنستان) ۲- استانیسلاو زایتسیف (روسیه) ۳- اشکان سعادتی فر (ایران) و اسلیوا کریستوپاس (لیتوانی)

۷۷ کیلوگرم: ۱- محمدرضا مختاری (ایران) ۲- سرگئی استپانوف (روسیه) ۳- رومان پاچورکوفسکی (لهستان) و دنیس حوروات (اسلواکی)

۸۲ کیلوگرم: ۱- شامیل اوژایف (روسیه) ۲- جمال اسماعیلی (ایران) ۳- گئورگیوس پریولاراکیس (یونان)

۸۷ کیلوگرم: ۱- گئورگ تادیووسیان (ارمنستان) ۲- سیمون سیمونوویچ (لهستان) ۳- حسین نوری (ایران)

۹۷ کیلوگرم: ۱- الکساندر گولووین (روسیه) ۲- مهدی بالی (ایران) ۳- تادیوز میچالیک (لهستان)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- رافال کراجوسکی (لهستان) ۲- داویت اوواسپیان (ارمنستان) ۳- امیر قاسمی منجزی (ایران)

رده بندی تیمی: ۱- ایران ۲۰۰ امتیاز ۲- روسیه ۱۹۷ امتیاز ۳- ارمنستان ۱۴۹ امتیاز ۴- لهستان ۹۱ امتیاز ۵- لیتوانی ۷۹ امتیاز ۶- الجزایر ۷۳ امتیاز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....