تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 تیر 1401 - 21:16
کد خبر : 92903

ایران عضو کمیته هماهنگی گردشگری سازمان همکاری اسلامی شد

ایران عضو کمیته هماهنگی گردشگری سازمان همکاری اسلامی شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیته هماهنگی گردشگری سازمان همکاری اسلامی به مدت چهار سال خبر داد. اقتصاددان: سید عزت‌الله ضرغامی که برای شرکت در یازدهمین کنفرانس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی به باکو سفر کرده است، روز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ اعلام کرد: در نتیجه رایزنی‌های انجام‌شده در جریان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیته هماهنگی گردشگری سازمان همکاری اسلامی به مدت چهار سال خبر داد.

اقتصاددان: سید عزت‌الله ضرغامی که برای شرکت در یازدهمین کنفرانس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی به باکو سفر کرده است، روز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ اعلام کرد: در نتیجه رایزنی‌های انجام‌شده در جریان یازدهمین کنفرانس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در باکو با نمایندگان کشورهای حاضر در اجلاس، جمهوری اسلامی ایران با اجماع اعضا و بدون هیچ نظر مخالفی برای بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ به‌عنوان عضو کمیته هماهنگی گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی افزود: این کمیته در اصل و از ابتدا به‌منظور پیگیری اجرای چارچوب همکاری ها و توسعه گردشگری در میان کشورهای عضو OIC شکل گرفت در سال‌های اخیر انتخاب شهر/ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی به وظایف آن اضافه شده است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: این کمیته دارای ۹ عضو از میان سه گروه عربی، آفریقایی و آسیایی کشورهای عضو است.

یازدهمین کنفرانس وزیران گردشگری سازمان همکاری‌های اسلامی (OIC) با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، وزیران گردشگری این سازمان و روسای انجمن‌های در مرکز کنگره باکو برگزار شد.

همچنین عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز گذشته – ۷ تیرماه – در رشته توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به سخنان خود در این اجلاس گفت: اسلام‌هراسی‬⁩ ظلم بزرگی به ملت‌های اسلامی است که آنها را در معرض پیشداوری‌های منفی و بدنام‌سازی قرار داده است. در حالیکه که تعالیم حیات‌بخش اسلامی، جان‌مایه و روح فرهنگ ناملموس بشری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: گردشگری حق همه‌ مردم دنیاست و بخش قابل توجهی از جاذبه‌های گردشگری، در جغرافیای کشورهای اسلامی قرار دارد. گردشگری در دسترس، الگوی خوبی برای توسعه‌ سفر ارزان و سفر خانواده‌محور، مورد تأکید آموزه‌های اسلامی است.

وی جامعه‌ محلی حلقه‌ اصلی زنجیره‌ ارزش گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: درآمد مستقیم، اشتغال، پاسداشت طبیعت و حفظ فرهنگ بومی، از نتایج مثبت آن است. تجربه‌ خوب اقامتگاه‌های بومگردی و گردشگری کشاورزی باید توسعه یابد.

ضرغامی خاطرنشان کرد: ‌جمهوری اسلامی ایران با تولید واکسن و واکسیناسیون عمومی در برابر ویروس کرونا، از ماه‌ها قبل آماده‌ پذیرش گردشگران بین‌المللی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....