تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 10:42
کد خبر : 47268

ایران؛ ارزانترین کشور در انواع نوشیدنیهای مجاز

ایران؛ ارزانترین کشور در انواع نوشیدنیهای مجاز

بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده در سه ماهه نخست سال جاری میلادی قیمت سه نوشیدنی غیرالکلی آب پرتقال، کوکاکولا و آب معدنی در ایران ارزانتر از دیگر نقاط دنیا بوده است.     به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،   صنعت نوشیدنی های دنیا از جمله صنایع پویا است که با شیوع

بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده در سه ماهه نخست سال جاری میلادی قیمت سه نوشیدنی غیرالکلی آب پرتقال، کوکاکولا و آب معدنی در ایران ارزانتر از دیگر نقاط دنیا بوده است.

    به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،   صنعت نوشیدنی های دنیا از جمله صنایع پویا است که با شیوع همه گیری همانند دیگر صنایع دچار نوساناتی در تولید و فروش شده است. با این وجود شرکت های بزرگ دنیا با پشت سر گذاشتن یکسری بحران ها باز هم فعالیت خود را از سر گرفته اند. در این بین برخی سازمانها و موسسات بین المللی به بررسی روند قیمتی برخی نوشیدنی های پر مصرف دنیا در بازارهای جهانی پرداخته اند. به طوری که داده های جهانی منتشر شده نشان می دهد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، قیمت متوسط هر بطری یک لیتری آب پرتقال در بازارهای جهانی ۱.۹۹ دلار بوده است. این داده ها همچنین نشان می دهد که قیمت هر لیتر از این محصول در کشور لبنان ۶.۹۴ دلار بوده است و همین امر موجب شده این کشور گرانترین در دنیا باشد. پس از لبنان نیز چهار کشور فیلیپین، آمریکا، ساحل عاج و بنگلادش به ترتیب با نرخ های ۴.۱۳ دلار، ۳.۹۹ دلار، ۳.۸۷ دلار و ۳.۸۴ دلار قرار گرفته اند. همچنین این داده ها نشان می دهد که در مدت نامبرده کشور ایران ارزان ترین کشور بوده به طوری که قیمت هر بطری یک لیتری آب پرتقال در این کشور ۶۶ سنت قیمت گذاری شده است.

در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ متوسط قیمت جهانی هر بطری یک و نیم لیتری آب معدنی ۶۸ سنت بوده است

قیمت کمتر از نیم دلاری آب معدنی در ایران
از سوی دیگر بر اساس آمار منتشر شده در سطح جهانی در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ متوسط قیمت جهانی هر بطری یک و نیم لیتری آب معدنی ۶۸ سنت بوده است. این در حالی است که قیمت این محصول در کشور ماکائو به عنوان گرانترین کشور ۱.۹۹ دلار بوده است. همچنین قیمت هر بطری یک و نیم لیتری در نروژ ۱.۹۳، در آمریکا ۱.۷۸، در پورتوریکو ۱.۵۹ دلار و در کاستاریکا ۱.۵۷ دلار بوده است. این داده ها همچنین نشان می دهد که قیمت هر بطری یک و نیم لیتری در ایران به عنوان ارزان ترین کشور در مدت نامبرده ۱۱ سنت بوده است.

استرالیا؛ گرانترین کشور در بخش خرده فروشی کوکاکولا
بخش دیگری از گزارشات و داده های منتشر شده نشان می دهد که در سه ماهه نخست سال جاری متوسط قیمت جهانی هر بطری نیم لیتری کوکاکولا ۹۷ سنت بوده است. این در شرایطی است که قیمت این محصول در استرالیا در بالاترین سطح و با نرخ ۲.۹۲ دلار بوده است. کشور نیوزلند نیز با نرخ ۲.۸۹ دلار در جایگاه دوم قرار دارد و نروژ با نرخ ۲.۷۸ دلار، آمریکا با نرخ ۲.۷۵ دلار و دانمارک با نرخ ۲.۶۰ دلار سوم تا پنجم دنیا قرار گرفته اند.  گفتنی است این داده های منتشر شده نشان می دهد که ایران در این بخش نیز ارزان ترین کشور در دنیا است به طوری که قیمت هر بطری نیم لیتری کوکاکولا در ایران ۱۶ سنت بوده است.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....