تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 - 21:47
کد خبر : 62399

ایجاد معاونت فناوری مستقل در وزارت علوم

ایجاد معاونت فناوری مستقل در وزارت علوم

وزیر علوم گفت: در تلاش هستیم معاونت فناوری را به صورت مستقل ایجاد کنیم تا بتوانیم در راستای تولید ثروت از دانش جدی‌تر عمل کنیم.   اولین نشست مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور به صورت مجازی و با حضور وزیر، علوم، تحقیقات و فناوری؛ با موضوع، «فعالیت‌ها، دستاورد‌ها و آرزو‌ها برای آینده» برگزار شد. محمدعلی زلفی‌گل

وزیر علوم گفت: در تلاش هستیم معاونت فناوری را به صورت مستقل ایجاد کنیم تا بتوانیم در راستای تولید ثروت از دانش جدی‌تر عمل کنیم.

 

اولین نشست مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور به صورت مجازی و با حضور وزیر، علوم، تحقیقات و فناوری؛ با موضوع، «فعالیت‌ها، دستاورد‌ها و آرزو‌ها برای آینده» برگزار شد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در این نشست ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: روح شهدا ناظر بر اعمال ماست و باید در مسیر خدمت گذاری درست قدم برداریم تا آن والامقامان از عملکرد ما راضی باشند.

وی با بیان اهمیت دو موضوع پژوهش و فناوری گفت: در تلاش هستیم معاونت فناوری را به صورت مستقل ایجاد کنیم تا بتوانیم در راستای تولید ثروت از دانش جدی‌تر عمل کنیم.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،  وزیر علوم با اشاره به عملکرد مطلوب مؤسسات آموزش عالی و پژوهشگاه‌های کشور افزود: در شرایط سخت و حساس سال‌های اخیر، نقش پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی بسیار مهم و چشمگیر بوده است که توانستیم از مشکلات و بحران‌ها به خوبی عبور کنیم.

زلفی‌گل با اشاره به آرزو‌های مدیران پژوهشگاه‌های کشور در حوزه پژوهش، اظهار داشت: وقتی آرزو‌های بزرگ داشته باشیم، برای رسیدن به آن آرزوها، تلاش‌های بزرگی هم انجام خواهیم داد و از آنجا که خداوند قادر متعال علم مطلق، توانای مطلق و ثروت مطلق است باید همواره از درگاهش آرزو‌های بزرگ بخواهیم.

وزیر علوم ادامه داد: به عنوان یک خدمتگزار در سیستم آموزش عالی انتظارم از پژوهشگاه‌ها این است که خود را مشغول انجام پژوهش‌های کوچک با تعداد محدود اعضای هیأت علمی خود نکنند بلکه هنرشان این باشد که با تعریف پروژه‌های کلان ملی چندرشته‌ای و بین رشته‌ای، هدایت پژوهشگران سایر بخش‌ها را نیز در دست بگیرند و با مهندسی معکوس پروژه‌های پژوهشی از پژوهشگران برجسته بخش خصوصی و دولتی استفاده کنند تا پتانسیل‌های بالقوه نهفته در این بخش به بالفعل تبدیل شود.

وی افزود: باید طوری موضوع پژوهش هدایت شود که حتی فراتر از پژوهشگران داخلی، از پژوهشگران خارجی نیز بهره برد و پروژه‌های بزرگ ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی تعریف کرد. همچنین انجمن‌های علمی کشور که حدود ۴۴۰ انجمن در کشور داریم، هر کدام باید ۱۰ پروژه کلان ملی معرفی کنند تا بتوانیم با تعریف این پروژه‌های تأثیرگذار و مهم ملی اعتبار مستقلی در این حوزه جذب کنیم.

وی با بیان اینکه سطح انتظارات باید از پژوهشگاه‌ها بالا برود، اظهار داشت: با انجام پژوهش‌های مهم چندرشته‌ای بین‌المللی است که می‌توانیم به دیپلماسی علمی و مرجعیت علمی جامه عمل بپوشانیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود بیان کرد: مدیران، مسئولان و سیاستگذاران، مجری نظرات اندیشمندان و دانشمندان هستند و اندیشمندان و دانشمندان و متفکران نیز در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها حضور دارند و به این طریق در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها اثرگذار می‌شوند و جامعه بر محور علم و دانش اداره می‌شود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....