تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 - 22:26
کد خبر : 49662

اهمیت و کارویژه شوراهای شهر و روستا

اهمیت و کارویژه شوراهای شهر و روستا

معاون وزیرکشور گفت: بودجه و درآمد پایدار شهرداری ها و آموزش اعضای شوراهای شهر و روستا و وقوف به قوانین مانع از شهر فروشی و بروز تخلفات می شود. به گزارش اقتصاددان ،   مهدی جمالی نژاد در برنامه تیتر امشب با اشاره به استقبال خوب از انتخابات شورا‌های شهر و و روستا گفت: شورا‌های شهر

معاون وزیرکشور گفت: بودجه و درآمد پایدار شهرداری ها و آموزش اعضای شوراهای شهر و روستا و وقوف به قوانین مانع از شهر فروشی و بروز تخلفات می شود.
به گزارش اقتصاددان ،   مهدی جمالی نژاد در برنامه تیتر امشب با اشاره به استقبال خوب از انتخابات شورا‌های شهر و و روستا گفت: شورا‌های شهر و روستا اگر نظارت شان را قوی‌تر کنند اثربخشی و کارایی بیشتری از دستگاه‌های دولتی و ملی خواهند داشت.

معاون وزیر کشور با اشاره به معدود تخلفاتی که در برخی از شورا‌های شهر و روستا افتاده است گفت: این تخلفات ناشی از عدم آموزش و واقف نبودن به قوانین است.

غلامرضا کاظمیان کارشناس مسائل شهری هم با اشاره به سابقه ۱۰۰ ساله شورا‌ها در کشور گفت: میزان فساد و خطا‌های شورا‌های شهر اگرچه بسیار کم است همان مقدار کم هم قابل قبول نیست شورا‌ها در حال حاضر رسمی‌ترین نهاد مشارکت مردمی در اداره امور هستند و اگر به اعتماد شورا‌ها خدشه‌ای وارد شود نمی‌تواند کارایی موثر داشته باشد، زیرا نهادی می‌تواند موفق شود که قابل احترام، اعتماد و اعتنا باشد.

این کارشناس گفت: نباید شورا‌های شهر و روستا به شورا‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقلیل پیدا کند و الان اگر این اتفاق افتاده برای این است که هنوز اعتماد لازم به شورا‌ها نشده است.

کاظمیان با اشاره به لازمه آموزش اعضای شورا‌ها گفت: آموزش را باید به فرایندی مستمر تبدیل کرد تا بتواند به منابع انسانی ماهر و متخصص در حوزه شورا‌ها بینجامد.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....