تاریخ انتشار : دوشنبه 31 تیر 1398 - 15:29
کد خبر : 389

اهتمام وزارت اقتصاد برای اجرا طرح «تأمین مالی مولد»

اهتمام وزارت اقتصاد برای اجرا طرح «تأمین مالی مولد»

گسترش نیوز: در کمیته‌های مشورتی نقدینگی و اعتباری بانک مرکزی طرح‌های متعددی موردبحث قرارگرفته که یکی از این طرح‌ها طرح «تأمین مالی مولد» است؛ به گفته عبدالناصر همتی این طرح با کمترین نیاز به انبساط اعتباری و اثر تورمی، نیاز زنجیره تولید صنعت به سرمایه در گردش پاسخ داده می‌شود و از انحراف منابع به

گسترش نیوز: در کمیته‌های مشورتی نقدینگی و اعتباری بانک مرکزی طرح‌های متعددی موردبحث قرارگرفته که یکی از این طرح‌ها طرح «تأمین مالی مولد» است؛ به گفته عبدالناصر همتی این طرح با کمترین نیاز به انبساط اعتباری و اثر تورمی، نیاز زنجیره تولید صنعت به سرمایه در گردش پاسخ داده می‌شود و از انحراف منابع به سمت فعالیت‌های غیرمولد به‌خوبی جلوگیری می‌شود.

با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، افزایش تسهیلات دهی می‌تواند به رونق کسب‌وکار واحد‌های تولیدی بینجامد اما عدم تمایل بانک‌ها نسبت به این موضوع زمینه‌ساز در نظرگیری سازوکار‌های جدیدی همچون طرح «تأمین مالی مولد» شده است. البته جای سؤال برای اینکه آیا این طرح مسکوت می‌ماند و یا به مرحله اجرا خواهد رسید، باقی است.

در این رابطه فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش اظهار کرد: وظیفه اصلی بانک‌ها اعطای تسهیلات به واحد‌های تولیدی و سنجش استحقاق آن‌هاست ازاین‌رو وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان نهاد ناظر در عملیاتی طرح «تأمین مالی مولد» بر عملکرد بانک‌ها نظارت می‌کند.

دژپسند ادامه داد: در حقیقت وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان عهده‌دار ریاست مجامع بانک‌های دولتی، سعی در ترغیب و هدایت بانک‌ها دارد و امید می‌رود این طرح نیز به‌زودی به مرحله اجرا برسد.

دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: افزایش سرعت تسهیلات دهی موجب سهولت در انجام کار‌ها می‌شود و با نظارت بر تسهیلات اعطایی، کنترل بازار و اقتصاد کلان را در دست خواهیم گرفت.

وی معتقد است: پروژه‌های در دست اجرا و یا از پیش تعین شده با سازوکار‌های نظارتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و اجرایی شدن طرح «تأمین مالی مولد» به سرانجام رسیده و سامان‌دهی می‌شوند. این وزارتخانه به‌طور جد در حال پی گری و نظارت بر چگونگی طی شدن مراحل آن است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد این سؤال خبرنگار ما که اکنون این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه فاصله‌ای تا اجرایی شدن کامل آن وجود دارد؟ پاسخ داد: جلسات مستمری در مورد جزییات این طرح وجود دارد و با مدیران بانک‌ها و هیات مدیره‌ها چالش‌های آن را موردبحث قرار داده‌ایم. خوشبختانه گام‌به‌گام وجه تکامل‌یافته‌تری از آن را میابیم.

دژپسند خاتمه داد: واحد مولد همانند گذشته از تسهیلات دهی بانک‌ها بهره‌مند می‌شود و این روالی پیوسته است اما برای عملیاتی شدن این طرح زمان دقیق و مشخصی را نمی‌توان اعلام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....