تاریخ انتشار : یکشنبه 2 بهمن 1401 - 20:17
کد خبر : 112827

انتقاد نخست وزیر سوئد از هتک حرمت قرآن

انتقاد نخست وزیر سوئد از هتک حرمت قرآن

محکومیت هتک حرمت قرآن در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم توسط نخست وزیر سوئد اعلام شد. نخست وزیر سوئد امروز (یکشنبه) هتک حرمت قرآن در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم را به عنوان یک اقدام “بی‌احترامی” محکوم کرد اما اظهار داشت که این اقدام ناقض قانون “نیست.” روز شنبه راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی

محکومیت هتک حرمت قرآن در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم توسط نخست وزیر سوئد اعلام شد.

نخست وزیر سوئد امروز (یکشنبه) هتک حرمت قرآن در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم را به عنوان یک اقدام “بی‌احترامی” محکوم کرد اما اظهار داشت که این اقدام ناقض قانون “نیست.”

روز شنبه راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی “استرام کرس” یک نسخه از قرآن را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم آتش زد، آن هم پس از آنکه مجوز انجام این کار موهن را از مقام‌های سوئدی گرفت.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا ،  وزارت خارجه ترکیه با محکوم کردن این اقدام، آن را “حمله‌ای پست” علیه این کتاب مقدس و نمونه‌ای دیگر از سطح هشدارآمیز اسلام هراسی، نژادپرستی و تبعیض نژادی در اروپا دانست.

در این میان، اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد در توئیتی نوشت: آزادی بیان بخش اصلی دموکراسی است. اما آنچه که قانونی است، لزوما مناسب نیست.

وی ادامه داد: سوزاندن کتاب‌هایی که برای بسیاری مقدس هستند، اقدامی عمیقا از روی بی احترامی است. من همدردی خود را با تمام مسلمانان بابت آنچه در استکهلم رخ داد، ابراز می‌کنم.

سوزاندن قرآن در استکهلم همچنین از سوی وزرای خارجی کشورهای حوزه خلیج فارس شامل عربستان، کویت و امارات محکوم شده است.

در اوایل ژانویه ۲۰۲۳، حامیان حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.‌ک.‌ک، تظاهراتی را در پایتخت سوئد برگزار کردند و عروسک رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را از پاهای آن آویزان کردند.

وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به تجمع این گروه، سفیر سوئد در آنکارا را احضار کرد. علاوه بر این، دادستانی کل ترکیه یک پرونده جنایی در ارتباط با این تظاهرات باز کرده است.

۱۵ ژانویه سال جاری میلادی، اردوغان گفت که سوئد و فنلاند در صورتیکه می‌خواهند پارلمان ترکیه درخواست‌هایشان در ناتو را تصویب کند، باید حدود ۱۳۰ تروریست را به ترکیه تحویل دهند.

روز شنبه، ترکیه به طور یکجانبه سفر آتی پال جانسون، وزیر دفاع سوئد به آنکارا را لغو کرد؛ او قرار بود در مورد درخواست استکهلم برای عضویت در ناتو با مقام‌های دولت آنکارا گفت‌وگو کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....