تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 - 14:46
کد خبر : 19825

انتشار ۹۲هزار میلیارد تومان انواع اوراق

انتشار ۹۲هزار میلیارد تومان انواع اوراق

تاکنون حدود ۹۲هزار میلیارد تومان اوراق اعم از مرابحه عام دولتی و اسناد خزانه در قالب حراج های نقدی و غیر نقدی منتشر شده است. به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم، با انتشار اسناد خزانه اسلامی و طی برگزاری شانزده مرحله قبلی حراج اوراق بدهی دولت و دو مرحله پذیره‌نویسی اوراق تا تاریخ ۲۵٫

تاکنون حدود ۹۲هزار میلیارد تومان اوراق اعم از مرابحه عام دولتی و اسناد خزانه در قالب حراج های نقدی و غیر نقدی منتشر شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تسنیم، با انتشار اسناد خزانه اسلامی و طی برگزاری شانزده مرحله قبلی حراج اوراق بدهی دولت و دو مرحله پذیره‌نویسی اوراق تا تاریخ ۲۵٫ ۶٫ ۱۳۹۹، در مجموع معادل ۸۷ هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان شامل۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و ۶۹ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان اوراق نقدی تأمین مالی انجام شده است.

انتشار ۹۲هزار میلیارد تومان انواع اوراق

این در حالی است که در هفته جاری مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر و همچنین هفدهمین مرحله حراج اوراق مالی اسلامی در تاریخ‌ ۱٫ ۷٫ ۱۳۹۹ برگزار شد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، مبلغ ۷۰۷ میلیارد تومان اوراق به شرح جدول شماره (۱) به فروش رسید. در مجموع در طی هفته جاری مبلغ ۴ هزار و ۷۰۷ میلیارد تومان برای مصارف بودجه عمومی از محل انتشار اوراق مالی اسلامی (اعم از اسناد خزانه اسلامی) تامین مالی شد.

۴۰ درصد اوراق عرضه شده جذب بازار سرمایه شد
گفتنی است، مشتری ۶۱ درصد کل اوراق عرضه شده در بازاره بدهی بانکهای کشور در بازار بین بانکی بوده‌اند. حدود ۴۰ درصد مباقی نیز در بازار سرمایه و توسط صندوقها جذب شده است.

مجموع اوراق منتشر شده اعم از آراد و اسناد خزانه اسلامی در قالب حراجهای نقدی و غیر نقدی تا پایان هفته جاری حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان است.

روند صعودی نرخ بازدهی اوراق
یکی از نکات مهم در انتشار اوراق نرخ بازدهی یا بهره انواع اوراق می‌باشد؛ با توجه به نرخ ۲۱ درصدی بهره اوراق در آخرین هفته عرضه، روند ملایم صعودی نرخ بهره یا بازدهی اوراق مشهود است.

انتشار ۹۲هزار میلیارد تومان انواع اوراق

توزیع زمانی انتشار انواع اوراق بدهی در دو سال گذشته قابل مشاهده است.

انتشار ۹۲هزار میلیارد تومان انواع اوراق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....