تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 12:40
کد خبر : 73931

انتشار شایعات و دروغ در مورد کار اجباری

انتشار شایعات و دروغ در مورد کار اجباری

تاداشی یانایی بنیانگذار و مدیر عامل برند ژاپنی یونیکلو در مصاحبه اخیر خود گفت که شرکت وی از هرگونه اظهار نظر در مورد استفاده کردن یا نکردن از پنبه منطقه خودمختار اویغور شین‌جیانگ خودداری کرده است زیرا آنها نمی خواهند در هم‌آوری بین آمریکا و چین غرق شوند. به گفته وی: «رویکرد ایالات متحده این

تاداشی یانایی بنیانگذار و مدیر عامل برند ژاپنی یونیکلو در مصاحبه اخیر خود گفت که شرکت وی از هرگونه اظهار نظر در مورد استفاده کردن یا نکردن از پنبه منطقه خودمختار اویغور شین‌جیانگ خودداری کرده است زیرا آنها نمی خواهند در هم‌آوری بین آمریکا و چین غرق شوند.

به گفته وی: «رویکرد ایالات متحده این است که شرکت ها را مجبور به نشان دادن وفاداری نسبت به خود کند. من می خواستم نشان دهم که بخشی از این بازی نخواهم بود.»

حملات ایالات متحده به صنعت پنبه شین‌جیانگ بی اساس است. اما ایالات متحده با انتشار شایعات و دروغ در مورد کار اجباری در شین‌جیانگ، در تلاش است تا رونق و ثبات منطقه خودمختار را از بین ببرد و توسعه چین را محدود کند. ادعا می کند که این کار را برای مردم اویغور انجام می دهد، اما در واقع به منافع همه مردم از هر گروه قومی از جمله مردم قوم اویغور در شین‌جیانگ لطمه می زند.

علاوه بر این، ایالات متحده در تلاش است تا به دروغ‌های خود اهمیت داده و با فشار اقتصادی بر چین، شرکت‌های جهانی را مجبور به جانبداری کند و از آنها بخواهد اعلام کنند از پنبه شین‌جیانگ استفاده نمی‌کنند. چنین اجبار سیاسی کاملاً بر خلاف قوانین بازار و اخلاق تجاری است و به همه شرکت های مربوطه لطمه می زند.

برای جامعه بین المللی، اقدامات ایالات متحده ثبات زنجیره های تامین جهانی را تهدید می کند و نظم تجارت بین المللی را مختل می کند. اقدامات ایالات متحده متحدان کشورها را به دوراهی انتخاب کردن و جانب‌داری کردن می کشاند. اقدامات ایالات متحده به منافع شرکت‌های آمریکایی نیز آسیب می رساند و اعتبار این کشور را از بین می برد.

ژست یونیکلو را نباید صرفاً به عنوان امتناع از جانب‌داری برای حفظ منافع اقتصادی تفسیر کرد. بلکه بیشتر دفاع از یک اصل اساسی در امور بین‌المللی است، یعنی هیچ قدرتی نباید بر هیچ کشور دیگری قلدری کند یا دیگر کشورها و یا حتی شرکت‌ها را مجبور کند در رقابت‌هایش با دیگر کشورها از آن جانب‌داری کنند.

موضع یونیکلو همچنین می تواند درسی برای همه مشاغل باشد. ایالات متحده با نفوذ و قدرت اقتصادی خود سعی دارد تا به بهانه شین‌جیانگ بر چین قلدری کند، اما در آینده ممکن است همان ترفندها را علیه هر کشور دیگری از جمله «دوستان» یا «متحدانش» به کار گیرد.

شجاعت صحبت کردن ممکن است امتیازی باشد که متعلق به شرکت هایی مانند یونیکلو است، اما اکثریت مطلق شرکت های جهانی باید حقیقت را بدانند. پنبه شین‌جیانگ توسط مردم سخت کوش شین‌جیانگ تولید می‌شود و شرکت‌های بیشتری باید قد علم کنند و دست رد بر ترفندهای سیاسی ایالات متحده بزنند.
ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....