تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 22:41
کد خبر : 88946

انتخاب بانکداری سنتی یا دنیای ارزهای دیجیتال

انتخاب بانکداری سنتی یا دنیای ارزهای دیجیتال

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر حوزه رمزارز در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: ارزهای رمزنگاری شده باید فراتر از آنچه موسسات بانکی سنتی ارائه می دهند، خود را نشان دهند در چند سال گذشته شاهد راه اندازی و شکوفایی فناوری بلاک چین بوده ایم. این فناوری همچنین دارای نوآوری های دیگری مانند ارزهای دیجیتال، DeFi،

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر حوزه رمزارز در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:
ارزهای رمزنگاری شده باید فراتر از آنچه موسسات بانکی سنتی ارائه می دهند، خود را نشان دهند
در چند سال گذشته شاهد راه اندازی و شکوفایی فناوری بلاک چین بوده ایم. این فناوری همچنین دارای نوآوری های دیگری مانند ارزهای دیجیتال، DeFi، NFT و سایر دارایی های دیجیتال است. این نوآوری ها عمدتاً مشکلات همزمان ناشی از سیستم های پولی متمرکز را حل می کنند.
قدمت فناوری بلاک چین به سال ۲۰۰۷ برمی گردد که جهان از مدیریت ضعیف بانک های مرکزی رنج می برد. بسیاری از بانک ها قبلاً بدهکار بودند و همچنین در حال ضرب کردن ارزهای فیات اضافی بودند که نرخ تورم را در جهان افزایش داد. ساتوشی ناکاموتو یک ارز دیجیتال به نام BTC را به عنوان یک درمان ساخت. این ارز از آنجایی که کاملاً غیرمتمرکز است، طراحی برای حل این موضوع و جلوگیری از چنین اشتباهاتی دارد. ناکاموتو همچنین کد منبع خود را به منبعی باز برای توسعه دهندگان دیگر تبدیل کرد تا نوآوری های مشابهی انجام دهند و مشکلات بانکی را حل کنند.
در نتیجه، رمزارزها متولد شدند و اکنون کارآمدتر از سیستم‌های بانکی عمل می‌کنند. آنها همچنین سیستم های مالی بهتری را نسبت به بانک ها ارائه می دهند. در حال حاضر بزرگترین ایراد ارزهای دیجیتال، نوسانات آن است، همانطور که در شاخص ترس و طمع کریپتو دیده می شود این باعث می شود که ارز دیجیتال نتواند در تراکنش های روزانه استفاده شود. به طور گسترده انتظار می رود که این مشکل پس از محبوبیت گسترده ارزهای دیجیتال حل شود. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا ارزهای دیجیتال باید فراتر از آنچه که بانک ها می توانند در حوزه مالی ارائه دهند تلاش کنند.
چگونه شرکت‌های مبتنی بر بلاک چین نقش‌های بانکی و بخش عمومی را به عهده می‌گیرند؟
ارزهای دیجیتال دارایی‌های دیجیتالی هستند که مانند پول فیات عمل می‌کنند و می‌توانند به عنوان ابزار مبادله عمل کنند. آنها معمولاً از طریق پلتفرم های مبادلات رمزنگاری خریداری می شوند و در کیف پول های رمزنگاری امن ذخیره می شوند. این ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند و به روشی بسیار امن و با حداقل تعاملات انسانی عمل می کنند. در نتیجه، بسیاری آنها را به عنوان آینده بخش مالی طبقه بندی می کنند.
بانک ها سیستم های مالی جاری دنیا هستند. آنها حمایت مالی مانند وام، پس انداز و سایر معاملات را ارائه می دهند. با این حال، برخلاف کریپتوها، از آنجایی که متمرکز هستند و در معرض تعصبات هستند، با مشکلات زیادی روبرو هستند. آنها همچنین نسبتاً کندتر از کریپتوها هستند و برخی از آنها سود بسیار بالایی را برای وام ها و برخی تراکنش ها دریافت می کنند.
مشکلات اصلی سیستم های بانکی چیست؟
هشت روشی که بانکداری دیجیتال را در ۵ سال آینده تکامل خواهد داد.
در زیر برخی از اصلی ترین اشکالات سیستم های بانکی که سیستم مالی را فلج کرده اند، آورده شده است.
دسترسی
بانک ها معمولا در آخر هفته در دسترس نیستند. بنابراین، مردم معمولاً هنگام انتظار انجام معاملات ضروری در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات، با مشکلات زیادی مواجه می شوند. بانک ها همچنین برای انجام تراکنش های بزرگ به حضور فیزیکی افراد نیاز دارند که زمان زیادی را می طلبد.
شمول مالی
سیستم های بانکداری سنتی از تکنیک های مختلفی برای بازاریابی کار خود استفاده می کنند. آنها برخی از پروژه ها را برای گروه های منتخبی از مردم کنار می گذارند که نمی توانند در دسترس دیگران باشند. این گروه ها از مزایایی مانند وام های خاص، مدت زمان طولانی پرداخت و نرخ بهره پایین برخوردار می شوند. در نتیجه، سیستم ها در نهایت ناعادلانه و فاقد شمول مالی هستند.
مسائل امنیتی
تکنسین های ماهر می توانند بسیاری از برنامه های بانکداری تلفن همراه را هک کنند. در نتیجه، برخی افراد در نهایت مبالغ زیادی از پول نقد را از حساب خود از دست می دهند. این سیستم ها همچنین مستعد کلاهبرداری و اختلاس پول هستند. این اتفاقات ممکن است منجر به از دست دادن پولی شود که به سختی به دست آورده اید.
کارمزد اضافی و معاملات آهسته
بانک ها با کارمزدها و مالیات های اضافی در دوره های تراکنش همراه هستند. به عنوان مثال، بانک های فرستنده و گیرنده معمولاً در حواله های بین المللی، کارمزد و مالیات بسیار بالایی برای تراکنش ها وضع می کنند. به دلیل کندی پروتکل‌ها، این تراکنش‌ها به خصوص برای مبالغ هنگفت وجه نقد نیز زمان زیادی می‌برد.
مغرضانه بودن
از آنجایی که تراکنش‌های بانکی و خدمات مالی به شماره و نام حساب‌ها بستگی دارند، در معرض سواستفاده شدن هستند. در صورت اختلاف با مقامات یک بانک خاص، مسئول صادر کننده خدمات مالی می تواند عمدا معاملات را به تاخیر بیندازد.
چگونه ارزهای دیجیتال می توانند خدماتی را بیشتر از سیستم های بانکی ارائه دهند؟
پنج چالشی که شرکت های بلاک چین در حین کار با بانک ها با آن مواجه هستند
ارزهای دیجیتال برای حل مشکلات موجود در سیستم های بانکی فعلی به وجود آمده اند. بنابراین، آنها باید در ایجاد یک اکوسیستم مالی موثرتر در جهان بهتر عمل کنند. در زیر برخی از راه‌هایی که چگونه ارزهای دیجیتال می‌توانند خدمات مالی بهتری نسبت به بانک‌ها ارائه دهند، آورده شده است.
طبیعت غیر متمرکز
بر خلاف بانک ها، ارزهای دیجیتال کاملاً عاری از کنترل اشخاص ثالث هستند. این ماهیت غیرمتمرکز تعاملات انسانی را به حداقل می رساند، که آنها را از تعصبات آزاد می کند. آنها امن تر و قابل اعتمادتر هستند زیرا دستکاری آنها دشوار است زیرا از شماره های شناسایی ناشناس در تراکنش ها استفاده می کنند.
نگرانی های امنیتی
بزرگترین مشکل پیرامون سیستم های مالی نگرانی های امنیتی است. رمزارزها بر اساس فناوری بلاک چین کار می کنند که بسیار دست نخورده و عاری از تهدیدات امنیتی بزرگ مانند هک است.

همچنین عاری از فعالیت های جعلی است زیرا سیستم به طور خودکار تراکنش ها را با حداقل تعاملات انسانی پردازش می کند. بنابراین، اگر رمزارزها روش‌های بیشتری برای مقابله با نگرانی‌های امنیتی ابداع کنند، می‌توانند بهتر از بانک‌ها باقی بمانند.
قراردادهای هوشمند
«قرارداد هوشمند» چیست و برای چیست؟
ارزهای دیجیتال همچنین می توانند قراردادهای هوشمندی داشته باشند که در شبکه های بلاک چین اجرا می شوند. این قراردادهای هوشمند طرحی برای ارائه دستورالعمل های کامپیوتری و پردازش آنها با حداقل تعاملات انسانی دارند. بنابراین، آنها می توانند به خوبی در از بین بردن فعالیت های متقلبانه و فساد که برای بانک ها یک چالش است، خدمت کنند.
بسیاری از پلتفرم‌های کریپتو نیز سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کنند تا برای ساختن و تضمین رشد سکه‌ها ابتکار عملی مثبتی اتخاذ کنند. به نوبه خود، کاربران و دارندگان می توانند به طور فعال به رونق نه تنها توکن های خود، بلکه همچنین سایر توکن ها در کل کمک کنند. از این رو، تضمین آینده ای روشن تر برای پذیرش کریپتو و گسترش تنوع کریپتو. یکی از تاکتیک‌های سازنده، استفاده از قراردادهای هوشمند در طول معاملات است.
شمول مالی
ارزهای دیجیتال دارای حداقل موانع ورود هستند. در نتیجه، بدون در نظر گرفتن وضعیت آنها، به راحتی برای همه قابل دسترسی هستند. این ویژگی دلگرم کننده است زیرا ممکن است به بهبود اقتصاد کمک کند زیرا همه شانس های برابر دارند.
دسترسی
برخلاف بانک‌ها، ارزهای دیجیتال از سیستم‌های خودکاری استفاده می‌کنند که نیازی به تعاملات انسانی زیادی ندارند. بنابراین، آنها در هر زمان از روز، از جمله آخر هفته و تعطیلات در دسترس هستند.
در نتیجه، ادغام آنها در سیستم های مالی ممکن است به دلیل زمان کار بهتر، آنها را از سیستم های بانکی بهتر کند.
حواله های فوری
کریپتوکارنسی ها برخلاف سیستم مالی سنتی با صف ها و پروتکل هایی که باید دنبال شوند، سرعت تراکنش بسیار بالایی دارند. در نتیجه، تراکنش‌های بیشتری را می‌توان در یک روز از طریق ارزهای دیجیتال نسبت به سیستم‌های بانکی انجام داد. این عملکرد به آنها امتیاز یک درجه بالاتر از بانک ها می دهد زیرا آنها شانس بیشتری برای رشد سریع به اقتصاد می دهند.
تنوع بخشی
راه حل های هوشمندانه بلاک چین برای شرکت ها از طریق قراردادهای هوشمند
برخلاف سیستم‌های بانکی که خدمات مالی تقریباً یکسانی را ارائه می‌کنند، ارزهای دیجیتالی هستند که ویژگی‌های متفاوتی دارند. بنابراین تنوع آنها از بانک ها بیشتر است. چنین تنوعی یک بریدگی بالاتر از خدمات سنتی است، زیرا سرمایه‌گذاری‌های کریپتو می‌توانند به بیش از یک روش به طور همزمان رشد کنند.

فعالیت مجرمانه به وسیله ارزهای دیجیتال
مشاهدات چند سال گذشته چیزی را نشان میدهد که ارز دیجیتال فقط برای مجرمان نیست. نظرسنجی ها نشان می دهد که پذیرش ارزهای دیجیتال هر روز در حال افزایش است، چنانکه ۱۸ درصد از آمریکایی ها و ۳۵ درصد از مهاجران آمریکایی در سال گذشته ارز دیجیتال خریداری کرده اند. موسسات مالی مرکزی مانند JP Morgan Chase اقدام به خرید و سرمایه گذاری در این بخش نموده اند. خرده فروشان محبوب مانند آمازون و استارباکس اکنون به مشتریان اجازه می دهند با بیت کوین خرید های خود را پرداخت کنند.
با این وجود، ماهیت غیرمتمرکز و نیمه ناشناس ارز دیجیتال، آن را به گزینه ای منحصر به فرد برای مجرمان تبدیل می کند، و استقبال آنها از این فناوری به شکل گیری شهرت کلی آن کمک کرده است.
اما نکته مثبت این است که برخلاف بانکها، پول نقد و سایر اشکال سنتی انتقال پول، ارز دیجیتال ذاتاً شفاف است. هر تراکنش در یک دفتر کل قابل مشاهده برای عموم ثبت می شود. با ابزارهای مناسب، می‌توانیم ببینیم که چه مقدار از تمام فعالیت‌های ارزهای دیجیتال با جرم مرتبط است، انواع جرم‌هایی که بر اکوسیستم مسلط هستند را بررسی کنیم، و بینش‌های خود را با مجری قانون و صنعت به اشتراک بگذاریم تا تأثیر آن را مهار کنیم و مانع از سوء استفاده مجرمان شویم.
نتیجه
برای جمع‌بندی همه موارد فوق، خوب است اشاره کنیم که ارزهای دیجیتال دارای مزایایی هستند که از بانک‌ها پیشی می‌گیرد. با این حال، باید اقدامات بیشتری انجام شود تا اطمینان حاصل شود که آنها برای مدت طولانی در قدرت باقی می مانند. آنها باید راه حل های عملی تری را برای مشکلات ناشی از بانک ها به دنیا ارائه دهند.
خوشبختانه، ارزهای دیجیتال در حال حاضر این کار را انجام می دهند. کریپتوها سیستم های امنیتی بسیار دست نخورده ای دارند که سرمایه گذاران را تشویق می کند. آنها همچنین تراکنش های قابل اعتماد را با سرعت بهتری نسبت به بانکهای سنتی ارائه می دهند. در نتیجه، آنها ثابت می‌کنند که در ایجاد یک عصر مالی بهتر و بدون نقد، حیاتی هستند. با این حال، هنوز کارهای دیگری وجود دارد که ارزهای دیجیتال باید انجام دهند تا تمام خلاءهای سیستم های بانکداری سنتی را پر کنند.

ح

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....