تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1399 - 21:12
کد خبر : 22406

امیدواری آمریکا برای عادی سازی روابط سایر کشور‌های عربی با اسراییل

امیدواری آمریکا برای عادی سازی روابط سایر کشور‌های عربی با اسراییل

نماینده دولت آمریکا در امور خاورمیانه ابراز امیدواری کرد سایر کشور‌های عربی نیز به زودی اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کنند. اقتصاددان: آوی برکوویتز، نماینده دولت آمریکا در امور خاورمیانه ابراز امیدواری کرد کشور‌های عربی بیشتری اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کنند. بر این اساس، این مقام آمریکایی اعلام

نماینده دولت آمریکا در امور خاورمیانه ابراز امیدواری کرد سایر کشور‌های عربی نیز به زودی اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کنند.

اقتصاددان: آوی برکوویتز، نماینده دولت آمریکا در امور خاورمیانه ابراز امیدواری کرد کشور‌های عربی بیشتری اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کنند.

بر این اساس، این مقام آمریکایی اعلام کرد: طرح ما برای عادی سازی روابط میان کشور‌های عربی و اسراییل در حال سرعت گرفتن است. ما امیدواریم فارغ از آنکه چه کسی در انتخابات ماه نوامبر پیروز شود، توافق‌های بیشتری رخ دهد. توافق عادی سازی روابط میان کشور‌های عربی و اسرائیل موسوم به توافق ابراهیم مورد حمایت هر دو حزب اصلی آمریکاست.

برکوویتز که به همراه استیون منوچین، وزیر خزانه داری و شماری دیگر از مقامات آمریکایی از سرزمین‌های اشغالی به صورت مستقیم به منامه، پایتخت بحرین سفر کرده بود، تاکید کرد: رایزنی‌های مثبتی با عربستان در خصوص عادی سازی روابط با اسراییل داشته ایم. با این حال، در نهایت ریاض باید در این زمینه تصمیم گیری کند. رایزنی‌های ما با مقامات سعودی بسیار خوب پیشرفته است، با این وجود گذشت زمان میزان موفقیت این مذاکرات را مشخص خواهد کرد.

گفتنی است، تل‌آویو و منامه روز یکشنبه توافق کردند تا به طور هفتگی ۲۸ پرواز بین دو شهر برقرار باشد. این توفق طی چند روز آینده اجرایی خواهد شد.

اولین پرواز مستقیم از فرودگاه بن‌گوریون واقع در تل آویو عازم بحرین شد و در فرودگاه بین‌المللی منامه به زمین نشست.

«استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «مائیر بن‌شابات» مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی، در صدر یک هیئت صهیونیستی آمریکایی روز یکشنبه برای رایزنی با مقامات بحرینی وارد منامه شدند.

دولت‌های عربی امارات و بحرین در خیانتی آشکار به ملت فلسطین ماه گذشته میلادی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد. این در حالیست که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

از زمان امضای معاهدات رژیم صهیونیستی با مصر در سال ۱۹۷۹ و اردن در سال ۱۹۹۴، با واسطه گری آمریکا، امارات و بحرین سومین و چهارمین کشور‌های عربی در صف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....