تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1400 - 22:33
کد خبر : 54238

امکان تعطیلی اصفهان

امکان تعطیلی اصفهان

شرایط فوق بحرانی کرونا در هرمزگان در حالی که امروز بیشتر خبرها بر تعطیلی ۶ روزه استان‌های تهران و البرز تمرکز دارند، از برخی استان‌های دیگر نیز اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد. در این میان، احتمال تعطیلی اصفهان نیز وجود دارد و گفته می‌شود شرایط کرونایی در هرمزگان، بحرانی است. این روزها آمارهای کرونایی بار

شرایط فوق بحرانی کرونا در هرمزگان

در حالی که امروز بیشتر خبرها بر تعطیلی ۶ روزه استان‌های تهران و البرز تمرکز دارند، از برخی استان‌های دیگر نیز اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد. در این میان، احتمال تعطیلی اصفهان نیز وجود دارد و گفته می‌شود شرایط کرونایی در هرمزگان، بحرانی است.

این روزها آمارهای کرونایی بار دیگر در حال افزایش است. تهران هم شرایط خوبی ندارد و در آمار فوت، ابتلا و بستری در وضعیت نگران‌کننده‌ای است. به گونه‌ای که روز گذشته، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از عبور فوتی‌های این شهر بر اثر کرونا از مرز ۱۰۰ نفر خبر داده و بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرده بود .

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز،  امروز هم علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران، از ثبت دو رکورد جدید در این استان خبر داد؛ نخست آنکه برای اولین بار میزان بستری‌ها در تهران از هشت هزار نفر گذشت و دوم اینکه تعداد مراجعان سرپایی نیز از ۲۰ هزار نفر عبور کرد. به گفته او هر دوی این آمارها از آغاز شیوع کرونا تا کنون به ثبت نرسیده بود .

شرایط کرونا در دو استان تهران و البرز به گونه‌ای است که علی ربیعی، سخنگوی دولت، صبح امروز از تعطیلی ۶ روزه همه ادارات هر دو استان خبر داد. این تعطیلی از فردا سه‌شنبه، ۲۹ تیر آغاز می‌شود و تا ساعت ۷ صبح دوشنبه ۴ مرداد، ادامه می‌یابد.

با انتشار این خبر، توجهات بر تعطیلی بانک‌ها، اصناف و بورس در تهران و البرز و شرایط این دو استان متمرکز شد در حالی که برخی دیگر از مناطق کشور نیز شرایط خوبی ندارند.

۴ استان در صدر مرگ و میر

روز گذشته سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور گفته بود: در هفته‌ای که گذشت تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت در کشور با افزایش حدود ۲۵ درصدی مواجه بوده است. همچنین در این هفته با افزایش حدود ۳۵ درصدی در تعداد بیماران بستری مثبت و افزایش ۱۸.۵ درصدی در تعداد بیماران فوت شده کووید ۱۹ بودیم.

وی ادامه داد: در هفته گذشته استان‌های ایلام، کرمان، یزد، مازندران و هرمزگان، به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد بستری مثبت در کشور بودند .

هرمزگان با تهران و البرز چه فرقی دارد؟

در شرایطی که نگاه‌ها بیشتر به سمت پایتخت جلب شده، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس امروز گفته است که مردم این استان از نگاه‎‌های تبعیضی بین استان‌ها در سطح عالی دولت به ستوه آمده‌اند.

احمد مرادی ، گفت: چگونه می شود هرمزگان در بین صدرنشینان استان‌های بحرانی شیوع کرونا قرار داشته باشد اما تهران و البرز را تعطیل کنیم و هرمزگان را با اعمال محدودیت‌های بی‌اثر گذشته رها کنیم.

به گفته او، وضعیت کرونا در هرمزگان دیگر موضوعی نیست که مسئولی در سطح کشور بگوید از آن بی‌اطلاع است یا از شرایط فوق بحرانی آن مطلع نیست.

این نماینده مجلس گفت: امیدوارم هرچه سریع‌تر دولت با درخواست استاندار هرمزگان مبنی بر تعطیلی یک هفته‌ای برای کاهش شیوع کرونا ترتیب اثری جدی دهد و صدای مظلومیت مردم هرمزگان را بشنود.

تعطیلی اصفهان بررسی می‌شود

وضعیت بیماری کرونا در اصفهان نیز زنگ خطر را به صدا درآورده است. در این شرایط، به گفته حجت‌الله غلامی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای این استان، پیشنهاد تعطیلی اصفهان به دلیل تشدید شیوع بیماری کرونا، امروز در ستاد استانی مقابله با این بیماری بررسی می‌شود.

او  با اشاره به تعطیلی ۶ روزه در استان‌های تهران و البرز با توجه به اوج‌گیری شیوع کرونا گفت: برای استان اصفهان نیز پیشنهاد تعطیلی را ارائه داده‌ایم.

وی با بیان اینکه ساعت ۱۸ امروز پیشنهاد تعطیلی اصفهان تا روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح شده است، افزود: نتیجه آن تا ساعت ۲۰ به اطلاع شهروندان می‌رسد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه پیشنهاد دیگر ما برای بررسی در ستاد استانی مقابله با کرونا کنترل سفرها به استان اصفهان است، گفت: این روند رو به افزایش است و باید مدیریت شود.

امروز آمار مبتلایان و فوتی‌های بیماری کرونا بار دیگر افزایش یافت. بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۲۵ هزار و ۴۴۱ بیمار کرونا شناسایی شدند و متاسفانه ۲۱۳ تن نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

در حال حاضر ۱۶۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند .

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....