تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400 - 14:34
کد خبر : 43884

الزامات اتصال به مراکز تولید تکنولوژی

الزامات اتصال به مراکز تولید تکنولوژی

آقای دکتر بهمن آرمان: تکنولوژی یک پدیده سیال است، بومی سازی ومهندسی معکوس سالهاست که به کنار گذاشته شده است. افتخار ما این است که تولید خودرو را بومی سازی یا مهندسی معکوس کرده ایم ولی چه میسازیم؟ اقتصاددان: خودرو های با تکنولژی دهه ۷۰ میلادی سده گذشته وبه زور با جلوگیری از واردات آنها

آقای دکتر بهمن آرمان:

تکنولوژی یک پدیده سیال است، بومی سازی ومهندسی معکوس سالهاست که به کنار گذاشته شده است.

افتخار ما این است که تولید خودرو را بومی سازی یا مهندسی معکوس کرده ایم ولی چه میسازیم؟

اقتصاددان: خودرو های با تکنولژی دهه ۷۰ میلادی سده گذشته وبه زور با جلوگیری از واردات آنها را به قیمتهای گزاف به مردم تحمیل میکنیم.
این فرایند را حد اقل در مورد صنعت فولاد نکنیم و این اشتباه را تکرار نکنیم.

ما به قول خودمان احیاء مستقیم را بومی سازی کردیم ولی در همین فاصله آمریکایی ها مدول ۳/۵میلیون تنی که هزینه تولید برای هر تن آهن اسفنجی را شدیدا کاهش میدهد را به بازار عرضه کرده اند.

به ارقام r& d شرکتهای بزرگ نگاه کنید ارقام چند ده میلیارد دلاری را نشان میدهد کدام شرکت ایرانی حتی در اندازه فولاد مبارکه توان چنین کاری را در ایران دارد؟

ما باید خود را به مراکز تولید تکنولوژی متصل کنیم ودر جهان تنها ۷ کشور عضو گروه بزرگترین اقتصاد های جهان یعنی آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، انگلستان، ایتالیا وتا حدودی کانادا تولید کننده تکنولژی هستند حتا روسیه وچین در میان این گروه قرار ندارند.
اگر چین توانست با بر سر کار آمدن دنگ شیاو پینگ به جایگاه امروز برسد متصل کردن خود به شرکتهای بزرگ صاحب تکنولژی بود، همین کار را کره جنوبی تایوان ترکیه و بقیه کردند زمان ومنابع مالی محدود کشور را در راه درست به کار گیریم.

آقای مهندس داریوش سپهر که مدیر واحد ذوب فولاد مبارکه تا زمان بازنشستگی بعنوان بزرگترین کارخانه فولاد سازی از طریق ۸ کوره ۱۸۰-۲۰۰ تنی در جهان بود. حال ما به طور مثال سنگ آهن مورد نیاز فولاد خوزستان بعنوان دومین تولید کننده فولاد ایران را با پیمودن ۲۰۰۰ کیلومتر با کامیون از خراسان جنوبی تامین میکنیم. با این روشها نه تولید اقتصادی فولاد و نه صنعت خودروسازی و نه اصولا حتی وارد فاز نخست صنعتی سازی شده ایم و متاسفانه هنوز همین سیاست ادامه دارد و بعبارتی در بر همان پاشنه معیوب میچرخد.

توضیحات آقای مهندس سپهر:

من قبلا هم زمانی که گروه پیشکسوتان برای این موضوع امده بود گفتم در مورد فولاد شرکت پریمتال خطوط تولید ورق از احیا تا کویل ۰،۶ میلمتری ۳/۵ م ت دارد که طول کل خط زی ۱۹۰ متراست و صرفه جویی ۱۵۰ دلاری در تولید نسبت بمبارکه و درمورد خود رو‌هم فعلا که ما عقب هستیم بایستی از خود رو سازی که تکنولوژی روز را دارددعوت کنیم برای خطوط جدید فقط برقی مثلا تسلا ویا ژاپنی و یا المانی که یک مرتبه کل عقب افتادگی را دور بزنیم نه دوباره بریم فرانسوی و چینی ها را بیاریم و خود روهای قدیمی را مونتاژ کنیم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....