تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مهر 1401 - 15:12
کد خبر : 103351

اقدام نوآورانه چین نشان دهنده پایبندی نظام حاکم این کشور به روح دموکراسی است

اقدام نوآورانه چین نشان دهنده پایبندی نظام حاکم این کشور به روح دموکراسی است

یکی از کاربران اینترنت اظهار داشت که این راه خوبی برای یادگیری نیازهای مردم و کسب مشاوره از طریق اینترنت است. یکی از مقامات سطح اولیه شهر شرقی فوجوئو در استان جیانگشی چین گفت که این فعالیت‌های آنلاین با دعوت از مردم برای مشارکت عمومی نظر آنها را برای ترویج توسعه جلب کرده است. از

یکی از کاربران اینترنت اظهار داشت که این راه خوبی برای یادگیری نیازهای مردم و کسب مشاوره از طریق اینترنت است.

یکی از مقامات سطح اولیه شهر شرقی فوجوئو در استان جیانگشی چین گفت که این فعالیت‌های آنلاین با دعوت از مردم برای مشارکت عمومی نظر آنها را برای ترویج توسعه جلب کرده است.

از ۱۵ آوریل تا ۱۶ ماه می، پلتفرم‌های آنلاین تعیین‌شده، از جمله وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه، خبرگزاری‌هایی مثل شین‌هوا و پیپلز دیلی و دیگر گروه رسانه‌ای چین، بخش‌های ویژه‌ای را برای کاربران اینترنتی باز کردند تا نظرات و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند.

این ابتکار به شکل قابل توجهی از طریق پلت‌فرم‌های آنلاین و آفلاین و همچنین از طریق انواع رسانه‌های جدید از قبیل پوسترها وبیلبورد‌های ویدیویی در فضاهای شهری و وسایل نقلیه عمومی ترویج شده است. داده های رسمی نشان می دهد که صفحات وب مربوطه حدود ۶۶۰ میلیون بار در آن دوره مشاهده شده اند.

بیش از ۸٫۵۴ میلیون نظر و پیشنهاد جمع آوری شد که بیش از ۹۷ درصد مردم آنها را با نام‌های واقعی خود ارائه کرده‌اند.

شرکت کنندگان از بخش های مختلف جامعه، از جمله پرسنل ارگان‌ها و موسسات دولتی، کارمندان شرکت‌های خصوصی و دولتی و افراد خوداشتغال بودند.

کاربران اینترنت در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله حکمرانی کامل حزب، توسعه با کیفیت بالا، اصلاحات همه جانبه و گشایش اقتصادی، دموکراسی مردمی کل فرآیند، حکومت دولتی مبتنی بر قانون، پیشرفت فرهنگی سوسیالیستی، و پیشرفت زیست محیطی صحبت کردند.

حدود یک سوم نظرات مربوط به رفاه مردم بود که بیشترین جنبه های ذکر شده از جمله آموزش، اشتغال، مراقبت های بهداشتی، مسکن، مراقبت از سالمندان و تامین اجتماعی بود.

برخی سیاست «کاهش مضاعف» در آموزش اجباری را تحسین کردند و ابراز امیدواری کردند که این سیاست بتواند برای رسیدن به هدف آن یعنی کاهش بار مشق‌های بیش از حد و تدریس خصوصی خارج از مراکز آموزشی برای دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی و استعدادهای سطح بالاتر بهبود یابد و به خوبی اجرا شود.

عده ای گفتند بهتر است خدمات مراقبت از سالمندان در مناطق روستایی افزایش یابد و پیشنهادهایی برای تثبیت دستاوردها در کاهش فقر ارائه کردند.

نظرات این افراد بر اساس تجربه زندگی و کاری آنها و بود همچنین منعکس کننده احساس عمومی آنها در مورد توسعه اجتماعی-اقتصادی و آرزوی آنها برای آینده ای بهتر میشد.

چیانگ جی، استاد دانشکده حزب کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، گفت: «این ابتکار از نظر ترویج دموکراسی و اتخاذ رویکردی علمی برای تصمیم‌گیری، نوآورانه است.»

چیانگ گفت که این روشی مؤثر برای کل حزب و جامعه است که در توسعه و تجدید قوای ملی مشارکت کنند و همچنینی نمونه ای از کل فرآیند دموکراسی مردمی است.

نظرات و پیشنهادات به دقت مطالعه خواهد شد تا به عنوان منبعی برای کارهای مربوط به کنگره آتی ارائه شود.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....