تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1399 - 11:37
کد خبر : 24215

اقتصاد مقاومتی پس از برجام

اقتصاد مقاومتی پس از برجام

اقتصاد مقاومتی پس از برجام تنها در شکل و ظاهر اجرا شد شقاقی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی از درون مورد توجه قرار می‌گرفت، الان وضعیت اقتصادی بسیار متفاوت و بهتری داشتیم. وحید شقاقی رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی با تصریح بر اینکه اقتصاد مقاومتی برای کشور یک اصل است،

اقتصاد مقاومتی پس از برجام تنها در شکل و ظاهر اجرا شد

شقاقی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی از درون مورد توجه قرار می‌گرفت، الان وضعیت اقتصادی بسیار متفاوت و بهتری داشتیم.

وحید شقاقی رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی با تصریح بر اینکه اقتصاد مقاومتی برای کشور یک اصل است، گفت: اقتصاد مقاومتی پس از بحران مالی آمریکا در خیلی از کشورهای دنیا در حال پیاده شدن است و خیلی از کشورها از آن درس می آموزند. به عنوان مثال در بحران مالی سال ۲۰۰۸ آمریکا نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در چین بیکار شدند و خیلی از بازارهای مالی در اروپا بر هم خورد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا ،شقاقی هدف اقتصاد مقاومتی را افزایش تاب آوری اقتصاد در برابر بحران های مالی جهانی عنوان کرد و ضمن اشاره به شرایط سیاسی ایران در جهان، اظهار کرد: دشمنی های غرب همیشه علیه ایران وجود داشته است و بنابراین لازم است استحکام و مقاومت اقتصادی را یک اصل برشمریم.

رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خوارزمی، محوریت اقتصاد مقاومتی را درون زا سازی اقتصادی بیان کرد و افزود: هر چقدر سهم عوامل داخلی را تقویت و اقتصاد مستحکمی را ایجاد کنیم، سهم اثرگذاری عوامل بیرونی بر اقتصاد کم رنگ تر خواهد شد. وقتی چنین اتفاقی بیفتد، قطعا مدیریت اقتصادی در اختیار خودمان قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: انتخابات آمریکا نشان داد مدیریت اقتصادی در کنترل کشور نبود زیرا سهم عوامل بیرونی برجسته و بیشتر و سهم عوامل داخلی کمرنگ تر بود در حالی که بر اساس اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده بودند، باید کاملا برعکس می شد یعنی مدیریت رشد و متغیرهای اقتصادی باید به نحوی طراحی شود که سهم اصلی در هدایت و کنترل مدیریت در اختیار مدیران کشور باشد و این مهم نیازمند درون زا سازی اقتصاد است.

این اقتصاد دان درباره مفهوم درون زا سازی اقتصاد تاکید کرد: باید سهم عوامل داخلی در تاثیرگذاری بر متغیرهای کلیدی مانند تورم، رکود و سرمایه گذاری برجسته کنیم و برای رسیدن به این هدف نیازمند پیاده کردن ۲۴ بند این اقتصاد هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی پس از برجام فقط در شکل و ظاهر انجام شد، اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی از درون مورد توجه قرار می گرفت و به باطن آن توجه می کردیم، الان وضعیت اقتصادی بسیار متفاوت و بهتری داشتیم و این گونه درگیر نوسانات ارزی نمی شدیم.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....