تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اسفند 1400 - 14:45
کد خبر : 80277

راه‌اندازی درگاه صدور مجوز کسب و کار از ۱۸ اسفند

راه‌اندازی درگاه صدور مجوز کسب و کار از ۱۸ اسفند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در بخش صادرات غیرنفتی سال گذشته ۳۵ میلیارد دلار درآمد داشتیم که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۴۷ میلیارد دلار افزایش یافته است. اقتصاددان: سید محمد حسینی، امروز(جمعه، ۱۳ اسفند) در جمع نمازگزاران شهرستان لنجان استان اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه این دولت، دولتی تحرک‌گرا و عدالت‌محور است. در همین

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در بخش صادرات غیرنفتی سال گذشته ۳۵ میلیارد دلار درآمد داشتیم که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۴۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.

اقتصاددان: سید محمد حسینی، امروز(جمعه، ۱۳ اسفند) در جمع نمازگزاران شهرستان لنجان استان اصفهان، اظهار کرد: خوشبختانه این دولت، دولتی تحرک‌گرا و عدالت‌محور است. در همین شش ماه دولت حرکت‌های خوبی برای رفع مشکلات انجام داده است و برنامه‌های میان مدت نیز در حال اجرا است و دیگر برنامه‌ها نیز در طول ۴ سال ریل‌گذاری شده‌اند. دولت کارهای بزرگی را در سیاست داخلی و خارجی طراحی کرده است.

وی افزود: برخی افراد قصد دارند امید مردم به دولت سیزدهم را تبدیل به یاس کنند، به همین دلیل دولت و ملت باید دست به دست هم دهند تا کشور ساخته و کمبودها مرتفع شود و تیر مغرضان به سنگ بخورد. نیروهای انقلابی باید شبانه‌روز خود را وقف خدمت به ملت کنند. از نزدیک شاهد هستیم که برای رئیس جمهور تعطیلی معنایی ندارد به‌طوری که شبانه‌روزی در حال کار هستند و بن بستی در مسیر خود احساس نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، معاون پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: پس اگر همت کنیم و دست به دست هم بدهیم می‌توانیم بسیاری از موانع را برطرف کنیم. در گذشته مرتب می‌گفتند باید تحریم‌ها برداشته شود تا بتوانیم نفت بفروشیم، اما در همین مدت توانسته‌ایم نفت بیشتری بفروشیم و ارز آن را وارد کشور کنیم. در بخش صادرات غیرنفتی سال گذشته ۳۵ میلیارد دلار درآمد داشتیم که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۴۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.

حسینی گفت: بدون شک صادرات غیر نفتی کشور در سال آینده با توجه به تعاملی که با همسایگان خود داریم افزایش خواهد یافت و در این مدت ۴ سفر مهم داشته‌ایم که برای مثال در قطر ۱۴ تفاهم‌نامه را به امضا رساندیم. پیوستن به سازمان شانگ‌های و امضای قرارداد ۲۵ ساله با چین زمینه‌های اقتصادی ارزشمندی را برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: غربی‌ها ادعای حقوق بشر دارند، در حالی که در حق مردم یمن، سوریه، افغانستان و فلسطین ظلم می‌کنند و حال مدعی دفاع از حقوق مردم اوکراین هستند. ایران اسلامی مخالف هر گونه جنگ در هر گوشه‌ای از جهان است و به هیچ وجه سیاست‌های دوگانه غرب را در زمینه حقوق بشر درک نمی‌کنیم. در موضوع حقوق بشر نباید به نژاد افراد نگاه کرد، چراکه همه انسان‌ها حقوق یکسان دارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، گفت: در طول جنگ ۸ ساله غرب و آمریکا به ایران و ملت آن ظلم کردند و اکنون امور خود را به تحریم‌ها گره نمی‌زنیم. در سیاست خارجی نگاهی متوازن داریم و با کشورهای مختلف روابط دوستانه خواهیم داشت که البته همسایگان در اولویت این روابط هستند. محصولات کشاورزی را نیز باید با هزینه کمتر به کشورهای هم مرز خودمان صادر کنیم.

حسینی افزود: در بحث کالاهای اساسی، ستاد تنظیم بازار جلسات منظمی برگزار می‌کند و دولت به سمتی می‌رود که به مردم در هر زمینه‌ای پاسخگو باشد. کار خوبی که مجلس در سرعت دادن به صدور مجوزهای کسب کار انجام داد ارزشمند بود. از ۱۸ اسفند درگاه صدور مجوز کسب و کار در تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها فعال می‌شود و این جدیت در دولت سیزدهم در سطوح مختلف وجود دارد.

وی گفت: هنوز ۶ ماه از روی کار آمدن دولت نگذشته است و در این مدت ۱۶ سفر استانی انجام شده و مشکلات پس از رصد پیگیری می‌شود. مدیران این دولت انقلابی و جهادی هستند و مدیرِ تراز نظام اسلامی سردار شهید سلیمانی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، ادامه داد: در نظام اسلامی زیبنده نیست که بخشی از مردم در فقر زندگی کنند که دولت در این باره تمام تلاش خود را می‌کند. در قرآن به بحث قرض‌الحسنه اشاره شده است و همه باید همت کنند تا کارهای بزرگ انجام شود. در زمینه مسکن ملی کارهای خوبی انجام شده است و اخیر در زمینه صنعتی ۴۸ پروژه بزرگ را با اعتبار ۱۷ میلیارد دلار به بهره برداری رساندیم.

حسینی خاطرنشان کرد: ۸ طرح بزرگ گازی نیز در کشور در حال انجام است که ۴۷۰ میلیون یورو بار مالی دارد. شهرستان لنجان مردمی متدین دارد و نماینده این شهرستان روز و شب در حال تلاش است که اوضاع حوزه انتخابیه خود را در زمینه‌های مختلف بهبود ببخشد. بر سر عهد و پیمانی که با امام راحل و مقام معظم رهبری بسته‌ایم ایستاده‌ایم تا مشکلات برطرف شود.

بازدید از مسکن مهر فولادشهر و چند شهر دیگر شهرستان لنجان و بررسی مشکلات آنان از دیگر برنامه‌های سفر معاون پارلمانی رئیس جمهوری به استان اصفهان است.

فرهنگسرای غدیر شهرداری فولادشهر نیز با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. این مرکز با ۵۵۰۰ متر مربع مساحت و ۴۶۰۰ متر مربع زیر بنا با کاربری فرهنگی و اجتماعی مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....