تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 17:05
کد خبر : 74939

افزایش همزمان قیمت دلار ، سکه و درهم

افزایش همزمان قیمت دلار ، سکه و درهم

بازار ارز و طلا امروز شاهد رشد قیمت طلا ، قیمت دلار و قیمت سکه بود. اقتصاددان: بازار ارز تهران امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ شاهد رشد اندک قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی در بازار امروز نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان بالا رفت و به ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. قیمت دلار

بازار ارز و طلا امروز شاهد رشد قیمت طلا ، قیمت دلار و قیمت سکه بود.

اقتصاددان: بازار ارز تهران امروز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ شاهد رشد اندک قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی در بازار امروز نسبت به روز گذشته ۵۰ تومان بالا رفت و به ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. قیمت دلار در نیمه معاملات امروز به ۲۷ هزار و ۹۲۰ تومان رسید. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار آمریکا با ۵۶ تومان رشد نسبت به روز قبل توانست بر روی ۲۵ هزار و ۳۴۳ تومان قرار بگیرد.

قیمت دلار یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی هم امروز قیمت خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد . بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۵,۴۲۹ (بیست و پنج هزار وچهارصد و بیست و نه تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۵,۶۸۳ (بیست و و پنج هزار وششصد و هشتاد سه تومان) اعلام شد.
همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۹,۱۲۴ ( بیست ونه هزار و صد و بیست و چهار تومان) و قیمت فروش یورو ۲۹,۴۱۵(بیست و نه هزار و چهارصد و پانزده تومان) است.

رشد اندک قیمت درهم

قیمت درهم امروز مانند قیمت دلار اندکی رشد را تجربه کرد. درهم در بازار ارز امروز ۴۰ تومان بالا رفت و به ۷ هزار و ۵۷۰ تومان رسید. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳٫۶۷۳) عدد ۲۷ هزارو ۸۰۴ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار اندکی بالا تر بود.

قیمت سکه و طلا بالا رفت

بازار جهانی طلا امروز شاهد افت اندک قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی امروز ۱۸۱۳ دلار مبادله شد. اما در بازار داخلی ایران قیمت دو فلز زرد رنگ بر خلاف قیمت اونس طلا بالا رفت. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۷ هزار و ۴۰۰ تومان بر ارزش خود افزود و با ۱ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه هم امروز ۳۵ هزار تومان از عصر روز گذشته گرانتر بود و با ۱۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۳٫۵۵ درصد بود.

سیگنال منفی برجام به بازار دلار ایران؟

از جمله اخباری که امروز در بازار ارز تهران در میان معامله گران دلار برجسته بود می توان به اخبار مذاکرات هسته ای اشاره کرد. در میان افراد نزدیک به مذاکرات برجام می گویند که تصور می‌کنند امکان این‌که توافقی حاصل شود وجود دارد، اما برای رسیدن به این مهم، همچنان اختلاف‌هایی وجود دارد که باید حل و فصل شوند. به عقیده بازیگران سیاسی برجام ۴ موضوع یعنی طبقه‌بندی تحریم‌ها، راستی آزمایی رفع تحریم‌ها، تضمین‌ عدم خروج مجدد آمریکا از توافق، و پیشرفت دانش هسته‌ای ایران مورد اختلاف طرفین برجام است.

خبرنگار وال استریت ژورنال هم به نقل از مقام ارشد تروئیکای اروپایی اعلام کرد: مذاکرات همچنان آهسته پیش می رود. زمان در حال پایان است. موضوعات اصلی اعم از امور تعهدات هسته ای و امور مربوط به لغو تحریم همچنان لاینحل باقی مانده است. ما نیازمند آن هستیم که به پایان بازی حرکت کنیم درغیراینصورت ما قادر نخواهیم بود که در چارچوب زمانی مفید برای سیستم منع اشاعه ( عدم توسعه سلاح های هسته ای ) به توافق برسیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....