تاریخ انتشار : سه شنبه 23 شهریور 1400 - 15:12
کد خبر : 60742

افزایش قیمت دلار و سکه تحت تاثیر دو خبر مهم

افزایش قیمت دلار و سکه تحت تاثیر دو خبر مهم

قیمت دلار بخش عمده افت روز گذشته را جبران کرد، فضای بازار تا حدی خبری شده و زمینه نوسان‌گیری را فراهم کرده است، به نظر نمی‌رسد جهت انتظارات به صورت کلی تغییر کرده باشد. اقتصاددان: قیمت دلار آمریکا روز گذشته رقم‌هایی زیر ۲۷ هزار تومان را به ثبت رساند و در آخرین ساعات معاملات روی

قیمت دلار بخش عمده افت روز گذشته را جبران کرد، فضای بازار تا حدی خبری شده و زمینه نوسان‌گیری را فراهم کرده است، به نظر نمی‌رسد جهت انتظارات به صورت کلی تغییر کرده باشد.

اقتصاددان: قیمت دلار آمریکا روز گذشته رقم‌هایی زیر ۲۷ هزار تومان را به ثبت رساند و در آخرین ساعات معاملات روی ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. مرزهای ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای دلار مهم تلقی می‌شدند و تحلیل‌گران معتقد بودند در صورت عبور قیمت دلار از مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان حرکت آن به سمت ۲۸ هزار تومان محتمل است.

قیمت دلار در شروع معاملات امروز قدری رشد کرد و روی ۲۷ هزار و ۴۱۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۷ هزار و ۳۷۰ تومان قرار داشت و موفق نشد از مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کند.

شایعه‌ها در مورد رئیس جدید بانک مرکزی

در شبکه‌های اطلاع رسانی مبادله ارز خبر احتمال انتصاب علی طیب‌نیا به ریاست بانک مرکزی جلب توجه می‌کند. علی طیب نیا ویز اقتصاد چهار سال اول دولت روحانی بود، این که وزیر اقتصاد دولت قبلی، ریاست بانک مرکزی دولت جدید را به عهده بگیرد از جهاتی می‌تواند روند تغییر سیاست‌های بانکی را برای دولت جدید تسهیل کند. به هر روی انتصاب طیب نیا به ریاست بانک مرکزی تنها یک گمانه‌زنی است.

قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد شد

خبر دیگری که برای فعالان بازار جالب توجه بود، اظهارت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد نشست شورای حکام بود. بر این اساس در نشست این هفته شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نخواهد شد. در سفر گروسی به ایران به نوعی یک تفاهم بین ایران آژانس به وجود آمد، قیمت دلار با وجود این مسئله در روز جاری نوسان‌هایی صعودی را به ثبت رساند. این مسئله احتمالا ناشی از این است که انتظارات میان‌مدت در بازار ارز به صورت جدی تغییر نکرده است و نوسان‌گیران همچنان از اخبار برجامی برای کسب سود استفاده می‌کنند.

قیمت سکه امامی افزایش یافت

قیمت طلای جهانی روز گذشته به مرز ۱۸۰۰ دلار نزدیک شد، اما نتوانست از آن عبور کند. قیمت طلا در آخرین ساعات معاملات روز گذشته روی ۱۷۹۳ دلار قرار داشت، نوسانات قیمت طلا در اولین ساعت معاملات امروز محدود بود.

قیمت طلا در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه صبح به وقت ایران ۱۷۹۲ دلار بود.

اما قیمت سکه امامی که عصر روز گذشته روی ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز تحت تاثیر رشد قیمت دلار قدری افزایش یافت و روی ۱۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان برای دلار اندازه حباب قیمتی سکه حدود ۲٫۸ درصد به دست می‌آمد.

قیمت سکه در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان قرار گرفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند و بخش عمده افت روز گذشته را جبران کرد. جهت انتظارات در بازار به صورت کلی تغییر نکرده و احتمالا فضای خبری دوباره زمینه را برای نوسان‌گیری فراهم کرده است.

قیمت سکه امامی تحت تاثیر افزایش قیمت دلار رشد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....