تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 10:35
کد خبر : 101349

افزایش قیمت جهانی نفت در پی توقف مذاکرات برجام

افزایش قیمت جهانی نفت در پی توقف مذاکرات برجام

با افزایش تنش میان ایران و تروئیکای اروپایی در خصوص پرونده هسته ای و توقف مذاکرات میان دو طرف و همچنین اعمال تحریم های جدید علیه کشتی های باری روسیه، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافت. بر اساس این گزارش، بهای نفت خام برنت امروز با ۱% افزایش قیمت به ۹۳.۷۲ سنت رسیده

با افزایش تنش میان ایران و تروئیکای اروپایی در خصوص پرونده هسته ای و توقف مذاکرات میان دو طرف و همچنین اعمال تحریم های جدید علیه کشتی های باری روسیه، قیمت نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، بهای نفت خام برنت امروز با ۱% افزایش قیمت به ۹۳.۷۲ سنت رسیده و این در حالیست که بهای هر بشکه نفت خام تگزاس نیز ا ۶۹ سنت افزایش به ۸۷.۴۸ دلار افزایش یافت.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  این در حالیست که با توجه به سیاست های جدید نفتی اوپک پلاس و همچنین شکل گیری قرنطینه های جدید در برخی شهرهای چین، بهای نفت خام طی هفته گذشته تغییر محسوسی نداشت. اما نفت اولین روز معاملاتی هفته جاری یعنی دوشنبه را با افزایش قیمت آغاز کرد.

لازم به ذکر است، سه کشور فرانسه، آلمان و بریتانیا روز شنبه با انتشار بیانیه ای مشترک، نسبت به آنچه اراده واقعی ایران برای احیای برجام ادعا می شود، اظهار نگرانی کردند؛ موضوعی که بازارهای بین المللی از آن به عنوان برگی جدید از دفتر تعویق برجام یاد کرده و نهایتا منجر به افزایش بهای نفت و دیگر حامل های انرژی شد.

گفتنی است، تحریم های وضع شده اتحادیه اروپا علیه روسیه از تاریخ ۵ دسامبر اجرایی خواهد شد و قرار است صادرات نفتی مسکو به اروپا بیش از وضعیت فعلی سخت و محدود شود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....