تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 16:18
کد خبر : 14503

افزایش احتمال ریزش یکباره فلز زرد در سطوح بالاتر

افزایش احتمال ریزش یکباره فلز زرد در سطوح بالاتر

قیمت طلا در معاملات ظهر چهارشنبه روند صعودی شدیدی در پیش گرفت و در معاملات آتی قابل تحویل در ماه اکتبر رکورد ۲۰۵۷.۵۰ دلار در هر اونس به ثبت رسید. در عین حال در بازار نقره نیز وضع به همین شکل به صورت صعودی پیش رفت و نقره به بالاترین سطح هفت ساله یعنی ۲۷.۲۵

قیمت طلا در معاملات ظهر چهارشنبه روند صعودی شدیدی در پیش گرفت و در معاملات آتی قابل تحویل در ماه اکتبر رکورد ۲۰۵۷.۵۰ دلار در هر اونس به ثبت رسید. در عین حال در بازار نقره نیز وضع به همین شکل به صورت صعودی پیش رفت و نقره به بالاترین سطح هفت ساله یعنی ۲۷.۲۵ دلار در هر اونس رسید. روند صعودی قیمت‌ها در بازار فلزات گرانبها در حالی ادامه می‌یابد که به نظر می‌رسد قیمت‌ها همچنان سطوح بالاتر را زیر نظر دارند.

اقتصاددان: روز گذشته معاملات آتی طلا قابل تحویل در ماه اکتبر با افزایش ۲۸.۹۰ دلاری در هر اونس به ۲۰۳۷.۴۰ دلار رسید. همچنین قیمت نقره آتی قابل تحویل در ماه سپتامبر با ۰.۸۱۷ دلار افزایش در سطح ۲۶.۸۴۵ دلار در هر اونس معامله شد.

طلا و نقره همچنان به عنوان پناهگاه‌های امن سرمایه گذاری در شرایط افزایش موارد ابتلای به کرونا، تحولات ژئوپولتیکی و نگرانی مردم از تورم مشکل ساز قیمت‌ها در ماه‌های آینده با افزایش تقاضا روبرو هستند. از آنجایی که به نظر می‌رسد نمایندگان کنگره تا حدود زیادی با بسته دوم محرک مالی موافقت کرده‌اند، تحلیل‌گران وحشت هجوم گسترده نقدینگی به سیستم مالی جهانی را احساس کرده و تورم قریب الوقوع را در آینده‌ای نه چندان دور پیش بینی می‌کنند.

بر همین اساس بازارهای سهام در سراسر جهان روند صعودی در پیش گرفتند، همچنین در نیویورک بازارهای سهام رکوردهای جدیدی را به ثبت رساندند. امیدها به تصویب بسته دوم محرک مالی دولت آمریکا در حالی در روزهای میانی هفته افزایش یافته است که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به میزان قابل توجهی به توافق نزدیک شده‌اند. در عین حال افزایش قیمت نفت خام که در طول یک روز اوج پنج ماهه را پیمود باعث تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر شد.

اطلاعات منتشر شده از وضعیت اشتغال در ایالات متحده که به صورت هفتگی منتشر می‌شود، روز جمعه (فردا) اطلاعات مرتبط با ماه جولای را منتشر خواهد کرد که به نظر می‌رسد انتشار این گزارش بر بازارها تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

روز گذشته در بازارهای مهم دنیا قیمت نفت خام نیمکس به اوج پنج ماهه خود رسید و حدود ۴۲.۵۰ دلار در هر بشکه معامله شد. همچنین شاخص دلار در طول روز کاهشی شد و بازده اوراق ده ساله خزانه داری ایالات متحده هم در سطح ۰.۵۴ درصدی به رکورد پایینی نزدیک شد.

 افزایش احتمال ریزش یکباره فلز زرد در سطوح بالاتر

(نمودار روند حرکتی ۲۴ ساعته طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا (ماه اکتبر) از مزایای فنی در بلندمدت برخوردار است که نشان می‌دهد همچنان در کوتاه مدت روند صعودی احتمال زیادی دارد. با این حال یک ریزش ناگهانی در پی ایجاد روند اصلاحی در آینده نزدیک گریزناپذیر است. قیمت‌ها در روند صعودی برای دستیابی به سطح ۲۱۰۰ دلار در هر اونس پیش می‌روند. هدف اصلی نزول کوتاه مدت قیمت طلا در سطح حمایتی ۱۹۵۰ دلار در هر اونس خواهد بود؛ در معاملات روز گذشته مقاومت اول در ۲۰۵۰ دلار و سپس در سطح ۲۰۵۷.۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شد. همچنین سطح حمایتی اول ۲۰۱۵.۵۰دلار و سپس ۲۰۰۰ دلار در هر اونس بود.

 افزایش احتمال ریزش یکباره فلز زرد در سطوح بالاتر

(نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره در ماه سپتامبر از مزیت فنی تقریبا بلندمدتی برخوردار است که این مزیت در معاملات روز گذشته تقویت شد. هدف اصلی صعود بعدی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۸ دلار در هر اونس است. هدف اصلی نزولی بسته شدن قیمت‌ها در سطح حمایتی ۲۴ دلار در هر اونس است. مقاومت اول در معاملات روز گذشته در سطح بالای ۲۷.۲۵ دلار در هر اونس و سپس در ۲۷.۵۰ دلار مشاهده شد. همچنین سطح پشتیبانی نخست در ۲۶ دلار و سپس در ۲۵.۶۴ دلار در هر اونس به ثبت رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....