تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1399 - 20:01
کد خبر : 11837

افزایش۸۰ درصدی ضریب خوداتکایی صنعتی در تولید مکمل‌های غذایی

افزایش۸۰ درصدی ضریب خوداتکایی صنعتی در تولید مکمل‌های غذایی

معاون امور صنایع وزارت صمت از افزایش ۸۰ درصدی ضریب خوداتکایی صنعتی در تولید مکمل های غذایی خبر داد و گفت: سیاست اصلی وزارت صمت، بر توسعه عمق ساخت داخل در تولید مواد اولیه وارداتی مورد نیاز صنایع متمرکز شده است. به گزارش اقتصاددان:مهدی صادقی نیارکی در همایش مکمل های صنایع غذایی و دارویی با

معاون امور صنایع وزارت صمت از افزایش ۸۰ درصدی ضریب خوداتکایی صنعتی در تولید مکمل های غذایی خبر داد و گفت: سیاست اصلی وزارت صمت، بر توسعه عمق ساخت داخل در تولید مواد اولیه وارداتی مورد نیاز صنایع متمرکز شده است.

به گزارش اقتصاددان:مهدی صادقی نیارکی در همایش مکمل های صنایع غذایی و دارویی با نگاهی به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود دراین صنعت، بیان کرد: به رغم محدودیت ها و مشکلاتی که پیش روی تولید قرار داشت ضریب خوداتکایی صنعتی در این صنعت از ۲۰ درصد در سال های قبل به ۸۰درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر مدیریت صحیح واردات و توسعه تولید مواد اولیه وارداتی افزود: در سال های گذشته عمدتا محصول نهایی وارد کشور می شد و وزن واردات در این صنعت بیش از ۸۰ درصد بود و واردات مواد اولیه در این صنعت به ۲۸میلیون دلارمی رسید، این در حالی است که امروز با تلاش صنعتگران این بخش، وزن تولید در صنایع مکمل های غذایی افزایش و واردات مواد اولیه به ۱۹۰میلیون‌ دلار افزایش یافته است که این نشان از توسعه تولید داخل این صنعت در این بخش دارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به تغییر روند تولید در صنایع مکمل های دارویی و غذایی و گرایش به سمت خلق ارزش افزوده، دارایی های نامشهود، خلق برند و توسعه صادرات افزود: رویکرد دیگر در توسعه صنایع، حرکت به سمت تکمیل زنجیره ارزش در صنایع مختلف و توسعه عمق ساخت داخل در تولید مواد اولیه وارداتی است.

صادقی نیارکی به تشریح فضای صنعتی کشور در زمان مواجهه با شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: شیوع ویروس کرونا، همه کشورها را در شرایط یکسانی قرار داد و در چنین فضایی، کشورما با عزم ملی و تلاش صنعتگران توانست ظرف مدت کوتاهی در تولید محصولات مقابله با این بیماری، به خوداتکایی برسد.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: ما با تکیه بر توانمندی های صنعتگران کشورمان توانستیم فضای بحرانی را مدیریت کرده و با کمترین آسیب از این شرایط عبور کنیم.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش ظرفیت تولید در سایر محصولات منتخب صنعتی نیز گریزی زد و گفت: علاوه بر نمایش توانمندی های صنعتگران در تولید محصولات مقابله با بیماری کرونا، روند تولید محصولاتی نظیر خودرو، لوازم خانگی، پتروشیمی و … نیز افزایشی بود.

وی تصریح کرد: صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع پیشران کشور از اولین صنایعی بود که مورد تحریم قرار گرفت واین زنجیره صنعتی با تکیه بر ظرفیت های داخلی توانست روند تولید را طی سه ماهه اخیر افزایشی کند. صنعت لوازم خانگی نیز به رغم خروج دو برند بین المللی از ایران توانست به تکیه بر پتانسیل های داخلی ظرفیت تولید را افزایش داده و امروز شاهد رشد مناسب در تولیدات این بخش هستیم.ع/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....