تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دی 1400 - 17:58
کد خبر : 74237

افت قیمت ۵۳ درصد نمادهای بورس امروز

افت قیمت ۵۳ درصد نمادهای بورس امروز

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ریزش کرد و ارزش معاملات بازار کاهش یافت تا رکود معاملات عمیق‌تر شود. ارزش معاملات بازار سهام با کاهش ۳۳ درصدی به رقم ۳ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان رسید. اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه، ۲۲ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۴۲۰ واحدی نسبت به

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ریزش کرد و ارزش معاملات بازار کاهش یافت تا رکود معاملات عمیق‌تر شود. ارزش معاملات بازار سهام با کاهش ۳۳ درصدی به رقم ۳ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان رسید.

اقتصاددان: در معاملات روز چهارشنبه، ۲۲ دی ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۴۲۰ واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۸۳ واحد رسید.

شاخص هم وزن با رشد ۳۵۷ واحدی در سطح ۳۵۳ هزار و ۷۷۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۶ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۱۰۱ واحد قرار گرفت.

امروز نمادهای «تاپیکو»، «مبین» و «شپدیس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و «نوری»، «شفن» و «شبندر» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «غصینو» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «ومهان» و «شرانل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خگستر و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای سمگا، فرابورس و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۳ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۲۹ میلیارد تومان بود که ۱۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

اما ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش ۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان رسید که ۶۷ درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

تعادل نسبی در بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۲۰۶ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۳۶ نماد بورسی و ۷۰ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۸۲ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۱۲ نماد بورسی و ۷۰ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۴۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۳ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 افت قیمت 53 درصد نمادهای بورس امروز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....