تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 20:52
کد خبر : 58662

افت قیمت نفت پس از رشد سه روزه

افت قیمت نفت پس از رشد سه روزه

به دنبال نگرانی از افزایش مجدد موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا، قیمت نفت روز پنجشنبه افت کرد. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، به دنبال نگرانی‌های مجدد در خصوص وضعیت تقاضا در میان افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، قیمت نفت روز پنجشنبه کاهش یافت و تا حدودی سود ناشی از رالی سه روزه خود را

به دنبال نگرانی از افزایش مجدد موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا، قیمت نفت روز پنجشنبه افت کرد.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، به دنبال نگرانی‌های مجدد در خصوص وضعیت تقاضا در میان افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، قیمت نفت روز پنجشنبه کاهش یافت و تا حدودی سود ناشی از رالی سه روزه خود را از دست داد.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از رشد ۱٫۷درصدی در روز چهارشنبه، ۳۷سنت معادل ۰٫۵درصد کاهش یافت و به ۷۱دلار و ۸۸سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال افزایش ۱٫۲درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، امروز با ۵۰سنت معادل ۰٫۷درصد افت، به قیمت ۶۷دلار و ۸۶سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده گزارش کرد که موجودی نفت خام آمریکا در هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یافت و تقاضای کلی سوخت به بالاترین حد خود از مارس ۲۰۲۰ رسید که قیمت‌ها را تا روز چهارشنبه حدود ۱۰درصد افزایش داد. اما تصویر تقاضا کاملا صعودی نیست.

Capital Economics در یادداشتی نوشت: “در حال حاضر، به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان آمریکایی شیوع نوع دلتا را ناچیز تلقی می‌کنند، با این حال، احتمالا در نقطه‌ای نزدیک به اوج تقاضای ایالات متحده قرار داریم.”

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی، ذخایر میعانات که شامل سوخت دیزل و جت است، هفته گذشته ۰٫۶میلیون بشکه افزایش یافت و به ۱۳۸٫۴۶میلیون بشکه رسید، در حالی که انتظار می‌رفت ۰٫۳میلیون بشکه کاهش یابد.

از سرگیری مجدد تولید در مکزیک، که آتش‌سوزی در یکی از سکوهای آن باعث کشته شدن دست کم پنج نفر و از بین رفتن تولید بیش از ۴۰۰هزار بشکه شد، همچنین قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

این سکوی نفتی، ۷۱هزار بشکه در روز تولید خود را بازیابی کرد و انتظار می‌رود در طول چند ساعت آینده ۱۱۰هزار بشکه در روز نیز اضافه کند.

به طور کلی، افزایش مجدد شیوع نوع دلتای ویروس کرونا نگرانی‌ها را در خصوص قدرت بهبود اقتصاد جهانی بیشتر کرده است.

آوتار ساندو، مدیر اجرایی ارشد کارگزاری فیلیپ فیوچرز اذعان داشت: “اگرچه قیمت‌ها به میزان قابل توجهی معکوس شده، اما هنوز سوالاتی در خصوص اینکه چگونه شمار روزافزون موارد ابتلا به کووید-۱۹ در سطح جهان بر تقاضای سوخت تاثیر خواهد گذاشت، باقی مانده است.”

وی افزود: “در کوتاه مدت، بازار نفت ممکن است با عقب‌نشینی‌های مکرر مواجه شود.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....