تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1400 - 17:47
کد خبر : 55927

افت قیمت نفت به دنبال نگرانی‌ از وضعیت اقتصادی چین

افت قیمت نفت به دنبال نگرانی‌ از وضعیت اقتصادی چین

به دنبال نگرانی از افت رشد اقتصادی چین و افزایش عرضه از سوی گروه اوپک پلاس، قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته کاهش یافت. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، پس از بررسی‌های مجدد که نشان داد رشد فعالیت کارخانه‌ها در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان به شدت کاهش یافته، نگرانی‌ها در خصوص اقتصاد چین دوباره

به دنبال نگرانی از افت رشد اقتصادی چین و افزایش عرضه از سوی گروه اوپک پلاس، قیمت نفت در اولین روز معاملات هفته کاهش یافت.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، پس از بررسی‌های مجدد که نشان داد رشد فعالیت کارخانه‌ها در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان به شدت کاهش یافته، نگرانی‌ها در خصوص اقتصاد چین دوباره ظاهر شد، و از طرفی افزایش عرضه از سمت تولیدکنندگان گروه اوپک پلاس در نهایت باعث شد قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یابد.

معاملات آتی نفت خام برنت که در اوایل جلسه معاملاتی به ۷۴دلار و ۱۰سنت در هر بشکه سقوط کرده بود، ۷۹سنت معادل ۱٫۰۶درصد کاهش یافت و به ۷۴دلار و ۶۲سنت در هر بشکه رسید.

همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال سقوط به قیمت ۷۲دلار و ۷۷سنت در هر بشکه، با ۸۸سنت معادل ۱٫۲درصد افت به قیمت ۷۳٫۰۷دلار در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA اذعان داشت: “چین پیشرو بهبود اقتصادی در آسیا بوده و در صورت عمیق‌تر شدن عقب‌نشینی آن، نگرانی‌ها در خصوص چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی به شدت کاهش خواهد یافت.”

یک نظرسنجی در روز دوشنبه نشان داد، از آنجا که تقاضا برای اولین بار در بیش از یک سال افت کرده، رشد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه جولای به شدت کاهش یافته است.

نتایج ضعیف‌تر در نظرسنجی خصوصی، که بیشتر تولیدکنندگان کوچک و صادرات محور را پوشش می‌دهد، به طور گسترده با نتایج یک نظرسنجی رسمی که روز شنبه منتشر شد، مطابقت دارد.

در خصوص عوامل تاثیرگذار بر کاهش قیمت‌ها، همچنین در یک نظرسنجی رویترز مشخص شد که تولید نفت از سوی کشورهای صادرکننده آن (اوپک پلاس) در ماه جولای به بالاترین حد خود از آوریل ۲۰۲۰ رسیده است.

آنتونی فائوچی، مشاور ارشد جو بایدن روز یکشنبه اظهار کرد که ایالات متحده برای مهار کووید-۱۹ دوباره قرنطینه را اعمال نخواهد کرد، اما از آنجا که موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا به خصوص در میان افرادی که واکسینه نشده‌اند در حال افزایش است، اوضاع بدتر خواهد شد.

ایالات متحده و بریتانیا روز یکشنبه ایران را برای حمله به یک نفتکش اسراییلی در روز پنجشنبه متهم کردند و ادعا کردند که این موضوع منجر به کشته شدن یک بریتانیایی و رومانیایی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....