تاریخ انتشار : جمعه 20 آبان 1401 - 18:36
کد خبر : 106998

اعلام گران‌ترین خودرو وارداتی به کشور

اعلام گران‌ترین خودرو وارداتی به کشور

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد. اقتصاددان: ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها

نیم قرن با اقتصاد ایران روایتی است از تحولات، شخصیت‌ها و شاخص‌های اقتصاد ایران و موضوعاتی که به نوعی با اقتصاد ایران ارتباط پیدا می‌کنند.شرایط فعلی اقتصادی ارتباط مستقیمی با گذشته آن دارد.

اقتصاددان: ما در این بخش تلاش داریم اخبار و گزارش‌های اقتصادی را به گونه‌ای به تصویر بکشیم تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.« اقتصادنیوز » از آبان ۱۳۹۹ هر روز اقدام به انتشار اخبار و گزارش‌های اقتصادی همان روز سال‌های ۱۳۵۰، ۱۳۶۰، ۱۳۷۰، ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ کرد.

پارسال نیز هر روز در بخش «نیم قرن با اقتصاد ایران» اخبار همان روز در سال‌های اول هر دهه در نیم قرن گذشته را منتشر کردیم.در ابتدای قرن پانزدهم با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های ۱۳۵۲، ۱۳۶۲، ۱۳۷۲، ۱۳۸۲ و ۱۳۹۲ تقدیم مخاطبان می‌شود.

۲۰ آبان ۱۳۵۲؛ پالایشگاه ۴۵۰ میلیون تومانی شیراز افتتاح شد

شاهنشاه آریامهر دیروز با بهره‌برداری از یک لوحه یادبود چهارمین پالایشگاه مدرن کشور را در شیراز افتتاح فرمودند. در این مراسم آقایان نخست‌وزیر و رئیس مجلس شورای ملی و چند تن از وزرا و مقامات مملکتی و روسا و مدیران شرکت ملی نفت در تهران و آبادان افتخار حضور داشتند.

شاهنشاه هنگام ورود به محوطه پالایشگاه از آقای مهندس مصدقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز سوال کردند چاهی که برای تایید ذخیره گاز در ناحیه کنگان (واقع در جنوب بوشهر) در دست حفر است چه وقت به گاز می‌رسد؟ مدیرعامل شرکت گاز به عرض رسانید ۱۵ روز دیگر. شاهنشاه فرمودند وقتی ذخیره گاز در آن ناحیه تایید بشود، ایران اولین کشور از لحاظ منابع گاز در دنیا خواهد بود و خواهد توانست مقدار معتنابهی از مصرف انرژی گاز اروپا را تامین کند.

شاهنشاه به آقای دکتر اقبال، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران فرمودند هر وقت که پالایشگاه نفت شیراز شروع به دادن منفعت کرد، سهام نفت را به کارمندان، کشاورزان و مردم ایران واگذار کنید.

در اجرای اوامر شاهنشاه آریامهر به منظور بالا بردن ظرفیت پالایش در صنعت نفت ایران و برای تامین بنیادهای روزافزون کشور به فرآورده‌های نفتی ساخت پالایشگاه شیراز در سال ۱۳۵۰ آغاز شد و ساخت آن مدت ۲۶ ماه طول کشید و از اوایل خردادماه ۱۳۵۲ تحویل گرفتن دستگاه‌ها و عملیات راه‌اندازی شروع شد.

پالایشگاه جدید شیراز تا این ساعت در حدود نیم میلیون بشکه نفت خام تصفیه کرده است. هزینه ساخت پالایشگاه شیراز بالغ‌بر ۴ میلیارد و ۴۸۵ میلیون و ۳۴۴ هزار ریال گردیده است که در ظرف سه سال و نیم عملکرد مستهلک خواهد شد.

۲۰ آبان ۱۳۸۲؛ اعلام پذیرش پروتکل الحاقی هم‌زمان با ملاقات روحانی با پوتین

حسن روحانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در کاخ کرملین دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

پوتین در این دیدار که حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید، گفت: ایران یک همسایه خوب و مهم برای روسیه بوده و مسکو مصمم به پشبرد مناسبات و همکاری‌های خود با این کشور است.

وی همکاری‌های تهران و مسکو در ثبات منطقه‌ای را تعیین‌کننده خواند و از نقش برجسته ایران در برقراری ثبات در افغانستان تمجید کرد.

وی با تاکید بر حق ایران در پیشبرد برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود و در چارچوب معاهدات بین‌المللی از توافقات اخیر تهران با وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی حمایت کرد.

پوتین تاکید کرد: این توافقات تاثیر مهمی در استمرار فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و تقویت همکاری‌های هسته‌ای این کشور با روسیه خواهد داشت.

حسن روحانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار گفت: ایران تصمیم رفته است تا فعالیت‌های گذشته خود را شفاف و با پیوستن به پروتکل الحاقی بنای اعتماد جهانی را تکمیل کند.

وی گفت: نامه رسمی ایران برای پیوستن به پروتکل الحاقی امروز به وسیله نمایندگی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تسلیم این آژانس شد.

روحانی با تاکید بر حق مشروع ایران برای برخورداری از فناوری غنی‌سازی اورانیوم گفت: برای جلب اعتماد جهانی، ایران فعالیت‌های خود در زمینه غنی‌سازی اورانیوم را از امروز به‌صورت موقت به حالت تعلیق درمی‌آورد.

۲۰ آبان ۱۳۹۲؛ معرفی گران‌ترین خودرو وارداتی به کشور

تنها خودروی فراری وارداتی به ایران در سال جاری لقب گران‌‌قیمت‌ترین خودروی وارداتی هفت ماه امسال را نیز به خود اختصاص داد.

بر این اساس خودروی فراری ۴۵۸ اسپایدر کروک دنده اتوماتیک دو در قرمز که به ارز ۲۰۴ هزار و ۶۴۲ دلار در شهریور امسال وارد کشور شد، گران‌قیمت‌ترین خودرو وارداتی در هفت ماه نخست سال‌جاری محسوب می‌شود.

رده‌های دوم و سوم گران‌ترین خودروهای وارداتی هم به دو محصول بنز شامل مرسدس ۵۰۰SL مدل ۲۰۱۳ رنگ سفید و مرسدس ۵۰S با حجم موتور ۵۰۰۰ سی‌سی مدل ۲۰۱۲ اختصاص یافت.

ارزش گمرکی این دو خودرو بدون احتساب تعرفه و عوارض به ترتیب ۱۷۵ هزار و ۴۳۱ دلار و ۱۷۵ هزار و ۱۹۲ دلار بوده است.

دو محصول دیگر بنز نیز رده‌های چهارم و پنجم گران‌ترین خودروهای وارداتی به ایران را در سال‌جاری تاکنون به‌دست آوردند. ضمن اینکه محصولاتی از تویوتا، بی‌ام‌و و پورشه هم رده‌های بعدی این فهرست را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....