تاریخ انتشار : یکشنبه 5 مرداد 1399 - 15:45
کد خبر : 13364

اعلام وضعیت قرمز قزوین و تاکستان

اعلام وضعیت قرمز قزوین و تاکستان

به گزارش خبرنگار اقتصاددان در قزوین، منوچهر حبیبی امروز -۴ تیرماه – با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان قزوین اظهار کرد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا بلافاصله اقداماتی برای جلوگیری از این ویروس در استان صورت گرفت و با توجه به اینکه استان قزوین بین استان های تهران، البرز، مرکزی، قم و

به گزارش خبرنگار اقتصاددان در قزوین، منوچهر حبیبی امروز -۴ تیرماه – با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان قزوین اظهار کرد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا بلافاصله اقداماتی برای جلوگیری از این ویروس در استان صورت گرفت و با توجه به اینکه استان قزوین بین استان های تهران، البرز، مرکزی، قم و گیلان که بیشترین میزان آلودگی ویروس را داشتند،قرار دارد به شدت این نگرانی که استان قزوین مستعد پیک بیماری باشد را برای ستاد مقابله با کرونا ایجاد کرد و برنامه ریزی هایی انجام شد که تا حدودی توانست این موضوع را مهار کند.
معاون سیاسی استاندار با ببان اینکه پیک بیماری کرونا در استان تقریبا از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد ماه رو به افول رفت و شرایط کاملا قابل کنترل شد، افزود : روند برخورد با بیماری به گونه ای پیش رفت که که پذیرش ها و بستری ها به روزی ۱۵ تا ۲۰ مورد رسید و میزان فوتی های کرونا در استان حداکثر به یک مورد ختم شد اما متاسفانه پیک بیماری دوباره از اول تیرماه آغاز شد .

حبیبی افزود : در مجموع تا کنون در استان برای ۱۴هزار نفر تست کرونا انجام شده که از این میزان پاسخ تست ده هزار نفر منفی و چهار هزار نفر مثبت بود که معادل ۲۸ درصد تست مثبت است که این میزان تا قبل از تیر ماه به زیر ۹ درصد می رسید.

به گفته حبیبی، در حال حاضر ۲۵۵ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان به ویژه بیمارستان بوعلی بستری شده اند که حدود ۳۰ نفر از آنان بیماران بدحال و نیازمند به دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) هستند، همچنین در یک هفته گذشته ۳ نفر و در ۳ روز اول این هفته هم یک نفر در اثر مبتلا به کرونا جان باخته اند.
وی در خصوص شرایط ویروس کرونا در استان بیان کرد: شرایط بسیار شکننده است و به هیج وجه قابل اعتماد نیست و لازم است تا کنترل ها و مراقبت های بیشتری صورت بگیرد زیرا ۲ شهرستان قزوین و تاکستان دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفته اند و بقیه شهرستان های استان در حالت زرد و سفید هستند.
این مسئول با اشاره به وضعیت قرمز، زرد و سفید تشریح کرد: منظور از وضعیت سفید این است که به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت حداکثر یک بیمار بستری وجود داشته باشد، در وضعیت زرد به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت بین ۱تا ۳ نفر و رنگ قرمز هم یعنی تعداد بیماران بستری به ازای هر یکصد هزار نفر بالای ۳ نفر باشد که این در شهرستان قزوین و تاکستان مصداق دارد و ردیف شهرستان های استان از حیث بیماران بستری به ترتیب قزوین، تاکستان، البرز، بوئین زهرا، آبیک و آوج است.
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان با اشاره به این مطلب که ادارات، بازار و شبکه حمل و نقل بیشترین میزان رفت و آمد شهروندان است، افزود: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی هم در سطح استان قزوین گرفته شد که تاکید استفاده از ماسک در این اماکن پر رفت و آمد از جمله این موارد است و اگر این امر تحقق یابد بالای ۸۰درصد ایمنی در سطح شهر ایجاد خواهد شد.
معاون سیاسی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: در حال حاضر به دستگاه‌های اداری ابلاغ شده تا سالن های آمفی تئاتر و اجتماعات و همچنین مهمان‌سراهای خود را تا اطلاع ثانوی ستاد کرونا پلمب کنند و جلسات اداری را بسیار محدود و با حضور حداکثر ۱۰ تا ۱۵ نفر و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنند.
این مسئول با انتقاد شدید از عملکرد سیستم بانکی استان در برخورد با کرونا و رعایت نکات بهداشتی در سطح شعب و ادارت مربوطه، اظهار کرد: در این مدت حوزه بهداشت و درمان بیشترین میزان مبتلا به ویروس کرونا را داشتند و پس از آنان بانک ها دومین میزان مبتلایان را دارند و در بین بانک‌های استان بانک ملی و مسکن بیشترین میزان عدم رعایت نکات بهداشتی را دارد.به طوری که یکی از شعبات بانک مسکن و شهر جندی پیش به طور کامل تعطیل شد.
وی اضافه کرد : موضوع عدم رعایت نکات بهداشتی بانک ها نیز به بانک مرکزی کشور منعکس شد که امیدوارم مسئولان مربوط موضوع را جدی بگیرند زیرا بیشترین مراجعات مردم مربوط به شهرداری ها و بانک ها است.
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان یاد آور شد: با ۴۷ اتحادیه اصناف جلساتی برگزار شد که تاکید شد تا فروشندگان و هم خریداران از ماسک استفاده کنند و اگر خریداری ماسک نداشت فروشنده کالایی به او نفروشد و بین معیشت و سلامت مردم اولویت با سلامت است و تلاش داریم تا کمتر شهروندان به این ویروس منحوس گرفتار شوند.
معاون سیاسی استاندار قزوین در خصوص بازگشایی تالارهای پذیرایی و برگزاری مراسم های عزاداری تصریح کرد: در پیک اول بیماری که محدودیت ها اعمال شد تمامی تالارها تعطیل شدند، اما بنا به گزارش‌های رسیده برخی به صورت غیر رسمی در باغ تالارها و مجموعه های دیگر به صورت کاملا غیر بهداشتی مراسم برگزار کردند که یکی از دلایل شیوع دوباره این بیماری همین تجمعات است که تا کنون در این رابطه ۱۴ تالار پلمب و ۷ مدیر متخلف به دستگاه قضایی استان معرفی شدند.
حبیبی افزود: متاسفانه برخی ها به نام رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا را دور می زنند و ادعا دارند که این نکات را رعایت می کنند اما این چنین نیست و باعث می شوند تا میزان بیماران افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه هنوز شیوع بیماری کرونا به پایان نرسیده از این رو به نظر می رسد که برخی مسئولان کشوری باید سفرهای استانی خود را محدود‌تر برگزار کنند، گفت : این سفرها اگر پیگیری امور ضروری باشد که بر اساس سیاست های کلی ریاست جمهوری باید به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود،اما اگر بررسی برخی از طرح‌ها است که به نظر باید به زمان دیگری موکول شود چون این رفت و آمدها اهالی رسانه را با مشکل روبرو می‌کند.
وی افزود : زیرا شرکت در این گونه مراسم ضریب احتمال ابتلا به کرونا را هم در بین اهالی رسانه و هم سایر شرکت کنندگان بالا می برد و کار اصحاب رسانه را بامحدودیت‌های بیشتر روبرو می کند. بنابراین در نظر داریم تا اختیار شرکت در این گونه مراسم را به اصحاب رسانه و شورای اطلاع رسانی بسپاریم.
این مسئول درباره بازگشت محدودیت‌ها بیان کرد: شرایط استان به تفکیک شهرستان‌ها مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس گزارشهایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه می شود محدودیت ها بسته به شرایط استان اعمال می شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....