تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مرداد 1398 - 16:25
کد خبر : 580

اعلام آمادگی قرقیزستان برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی چابهار

اعلام آمادگی قرقیزستان برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی چابهار

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، «آواز بیک عبدالرزاق‌اف»، سفیر قرقیزستان در تهران صبح امروز، ۷ مردادماه در دیدار با مقامات اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان، گفت: بندر چابهار دارای ظرفیت بالایی جهت ترانزیت کالاست و چنان‌چه زیرساخت‌های حمل و نقل به‌ویژه ریل در این منطقه توسعه یابد، اولویت اصلی ما برای انتقال کالاهای وارداتی و صادراتی خواهد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، «آواز بیک عبدالرزاق‌اف»، سفیر قرقیزستان در تهران صبح امروز، ۷ مردادماه در دیدار با مقامات اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان، گفت: بندر چابهار دارای ظرفیت بالایی جهت ترانزیت کالاست و چنان‌چه زیرساخت‌های حمل و نقل به‌ویژه ریل در این منطقه توسعه یابد، اولویت اصلی ما برای انتقال کالاهای وارداتی و صادراتی خواهد بود.

سفیر قرقیزستان ادامه داد: در صورتی که بندر چابهار آماده ارائه تخفیف‌ها و مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد، تجار این کشور آماده جابه‌جایی کالاهای صادراتی و وارداتی قرقیزستان و کشورهای همسایه از طریق این بندر هستند.

وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی قرقیزستان به کشورهای عربی، اظهار کرد: برای انتقال این نوع کالاها کوتاهی مسیر و زمان ضروری و از اولویت‌هاست، در صورتی که این امکان در بندر چابهار فراهم باشد می‌توان برای جابه‌جایی محصولات کشاورزی از ظرفیت‌های این بندر بهره برد.

عبدالرزاق‌اف تسریع و تسهیل در صدور روادید بدون دعوت‌نامه و صدور ویزا به‌صورت الکترونیکی را یکی از اقدام‌های این کشور برای توسعه تعامل با ایران اعلام کرد.

سفیر قرقیزستان همچنین از سفر قریب‌الوقوع گروه اقتصادی این کشور جهت بازدید از زیرساخت‌ها و تجهیزات بندر چابهار، محاسبه هزینه‌های جابه‌جایی کالاهای ترانزیتی از طریق این بندر و مقایسه آن با سایر بنادر و همچنین بررسی میزان تخفیف‌های قابل ارائه به سرمایه‌گذاران خبر داد.

چابهار، بهینه‌ترین مسیر برای دسترسی به آب‌های آزاد است

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بندر چابهار، بندری بدون محدودیت در پذیرش بار و کشتی است، افزود: با توجه به بهره‌برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، افزایش ظرفیت عملیاتی و تأمین تجهیزات استراتژیک مدرن، این بندر قابلیت پذیرش، تخلیه و بارگیری همزمان کشتی‌های کانتینر و فله را دارد.

وی بیان کرد: بندر چابهار، بهینه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر برای ترانزیت به کشورهای CIS و دسترسی این کشورها به آب‌های آزاد است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر چابهار را ۸,۵ میلیون تن اعلام و بیان کرد: تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه‌ای برای این بندر مصوب شده است که به خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و متقاضیان سرمایه‌گذاری اختصاص می‌یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....