تاریخ انتشار : یکشنبه 15 خرداد 1401 - 21:51
کد خبر : 89994

اعتراض سازمان مردم نهاد نخبگان ایران به معاونت پژوهشی و فناوری رئیس جمهور و وزارت کشور

اعتراض سازمان مردم نهاد نخبگان ایران به معاونت پژوهشی و فناوری  رئیس جمهور و وزارت کشور

اعتراض سازمان مردم نهاد نخبگان ایران به معاونت پژوهشی و فناوری رئیس جمهور و وزارت کشور در مورد بی توجهی به شایسته سالاری و عدم بسترسازی و محافظت از نخبگان امیرمومنان علی(ع) می‌فرماید: یُسْتَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ؛ چهار عامل باعث شکست دولت‌ها می‌شود:

اعتراض سازمان مردم نهاد نخبگان ایران به معاونت پژوهشی و فناوری رئیس جمهور و وزارت کشور در مورد بی توجهی به شایسته سالاری و عدم بسترسازی و محافظت از نخبگان

امیرمومنان علی(ع) می‌فرماید: یُسْتَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ؛ چهار عامل باعث شکست دولت‌ها می‌شود: ضایع کردن اصول و مسائل راهبردی، سرگرم شدن به فروع و مسائل غیراولویت‌دار و بی‌اهمیت یا کم‌اهمیت، بکار گماردن آدم‌های پست و ناشایسته سالاری، کنار گذاردن انسان‌های فاضل و ترک شایسته‌سالاری.(غررالحکم، ص ۳۴۲، ح ۷۸۳۵
آن که هفت اقلیم را نهاد
هرکسی را آنچه لایق بود نهاد

ترور مشکوک نخبه های ارزشمند کشور و سکوت سوال‌برانگیز رسانه و مسئولین کشور؟
سازمان مردم نهاد نخبگان ایران؛ یک سازمان نوپا در جهت مطالبه گری حقوق نخبگان ایران و تلاش برای تثبیت جایگاه نخبگان در جمهوری اسلامی ایران است.
ترور مشکوک نخبگان ایران و بی توجهی مسئولین به نخبگان و روشنفکران دل هر انسان آزاده ای را به درد می‌آورد.
اگر این خبر صحت داشته باشد، باید گفت نظام جمهوری اسلامی با فاز جدیدی از ترورها روبرست. سابقاً این ترورها بصورت چراغ خاموش عمل می‌کرد ولی الان زنگ خطر کشتار نخبگان و بی مهری مسئولین نسبت به نخبگان، کشور را در سراشیبی تند بحران‌های موجود نهاده است.
اگر به صحبت های پروفسور محسن رنانی توجه نماییم، می فهمیم که تعریف نخبه به زبان ساده یعنی یک گوهر کمیاب در تعادل سازی وضع موجود تعریف کرده است.
متاسفانه گروهی از مسئولین هنوز به ارزش این گوهرهای نایاب پی نبرده‌اند و تاب تحمل نقد ارزشمند روشنفکران را ندارند.
نخبگان جامعه همان‌هایی هستند که وقتی در یک مجموعه حضور دارند باعث تعادل‌سازی آن مجموعه می‌شوند وقتی این وزنه‌ی تعادل نابود شود، آن مجموعه دچار یک بحران و بی تعادلی و از هم گسیختگی می‌شود.
کامران طهماسبی زاده- نماینده ثبت سازمان مردم نهاد نخبگان ایران: با بیان اینکه سازمان مردم نهاد نخبگان ایران در این پیچ تاریخی پشتوانه ای محکم برای نظام جمهوری اسلامی است و می‌توان با تثبیت جایگاه نخبگان در کشور در برابر تحریم و فشار حداکثری جهانی بر ایران مقابله کرد.
ایشان با بیان اینکه ترور نخبگان با سازمان های پلید خارج از کشور مرتبط است. باید این مسئله را گوشزد کنم که نخبگان کشور در پروژه‌های حساس مشغول به کار هستند.
این ها ترورهایی هستند که ضربه شدیدی به بدنه علمی کشور وارد می‌کنند و باعث فرار نخبگان از کشور میگردند. امنیت نخبگان باید مورد توجه نظام واقع شود. مخصوصا هدف بر ایجاد ترس و وحشت در سطح جامعه باشد و باید از سوی نظام پاسخ متقابل داده شود و حفظ و مراقبت از نخبگان در دستورکار به صورت ضربتی اعمال گردد.
گروهی از تروریست‌های خارج از کشور بدنبال ایجاد یک جو متشنج و القای بار روانی منفی در ایران هستند. که این مسئله نیاز به برنامه ریزی نظام و بسترسازی شرایط برای نخبگان است.
کامران طهماسبی زاده با بیان اینکه کشور ایران به عنوان مادرمان تنهاست و این را باید بدانیم که این مادر دوست داشتنی بیمارست وبه مانند مادر خودمان باید مراقبت کنیم و در این سختی های دهشتناک تاریخی نسبت به مادرمان عشق کنیم و می مانیم و از مادرمان(ایران عزیزمان) مراقبت می کنیم. الان همان زمانی است که نخبگان از رفتن به کشورهای دیگر صرف‌نظر کنند و بمانند که بیماری این مادر مهربان(ایران عزیز) را درمان کنند.
کشور ایران وارد یک فرسایش تاریخی شده؛ خروج نخبگان باعث دلشکستگی، آزردگی و تنهایی مادرمان(ایران) گردیده.
حاکمیت باید سریعا دستورالعملی اتخاد کند که افراد ناشی، جاهل و نادان را کنار گذاشته و از نخبگان و شایستگان در مسیر پیشرو بهره ببرند.
اگر بخواهیم مثال بزنیم که خروج نخبگان چه ضربه ویران‌کننده‌ و مهلکی به کشور وارد کرده است می توانیم چندمثال عنوان کنیم:
۱. خشک شدن هورالعظیم، زاینده رود، دریاچه ارومیه
۲. قطع درختان، سدسازی، شوریدن سد عظیم گتوند، گرم شدن فزاینده کشور
۳.اعتراضات مردم، فرهنگیان، کارگران و…..
۴. وضعیت معیشتی، رفاهی، اقتصادی مردم، بیکاری
۵، اعتیاد، روسپیگری، طلاق، دعوا و درگیری و….
۶. و……
اینها گوشه‌ای از ضربات مهلکی بودند که به کشور وارد شده است.
نظام جمهوری اسلامی در درجه اول قوانینی را تدوین کند و به تصویب برساند که اول شایسته سالاری در اولویت استخدامی های کشور باشد.
در چندماهه گذشته جلسات متعددی با نمایندگان مجلس‌شورای اسلامی، دفتر مقام معظم رهبری، دفتر ریاست جمهوری، مدیران کشوری و لشکری و…. برگزار شده است، این جلسات چه بصورت حضوری، خصوصی، و یا مجازی بوده است. که بحث شعار‌سال، تصویب لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان و استفاده از نخبگان در دستورکار بوده است.
لذا همه در بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل نخبگان به اجماع کامل رسیده اند.
لذا سازمان مردم نهاد نخبگان ایران به عنوان خط مقدم این حرکت تحول‌آفرین ایستاده است و در بحث معرفی نخبگان، کارشناسان، مخترعان، روشنفکران، دانشمندان، اندیشمندان، جامعه هنری، ورزشکاران، رکوردداران ورزشی و مهارتی و……. مطالبه گری خواهد کرد.
طهماسبی‌زاده در مورد ستاد انتخاباتی ایران توانمند عنوان کرد: که در گذشته این سازمان با عنوان ستاد انتخاباتی ایران توانمند کار خود را شروع کرد، ولی رفته رفته سازمان مردم نهاد نخبگان ایران از ستاد انتخاباتی ایران توانمند آیت الله ابراهیم‌رئیسی جدا شده و به عنوان یک سازمان مستقل و به دور از جریان های حزبی و سیاسی و در چارچوب حمایت از طرح های علمی و شایسته‌سالاری مطالبه گری خواهد کرد.
ایشان در آخر با بیان اینکه سازمان مردم نهاد نخبگان ایران با توجه به تحریم های علمی که کشور درگیر آن است، آکادمی علمی جهانی که به رهبری پروفسور علیاری جوادی است برای سازمان مردم نهاد نخبگان ایران دریچه ای باز کرده که نخبگان و افراد نخبه کشور در جریان علمی و بروز جهانی همراه شوند و با چهره‌های علمی جهان تبادل اندیشه و نظر داشته باشند.
امیدوار هستیم که جامعه با استفاده از ظرفیت نخبگان و برگرداندن نخبگان به آغوش مادرمان(ایران عزیز) این شکاف را پر نماید و ایران عزیزمان سرافراز و خوش‌قامت در رخ جهان سربه‌فلک به مانند دماوند کشیده باشد و به مانند کوهرنگ شیرین و به مانند بلوط سبز و خرم باشد….

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....