تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 اردیبهشت 1401 - 16:41
کد خبر : 87476

اصناف بازار را با نظارت بیشتر کنترل می کنند!

اصناف بازار را با نظارت بیشتر کنترل می کنند!

رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به اصلاح یارانه‌ها، گفت: با افزایش بازرسی‌ها بازار را کنترل و از هرگونه افزایش قیمت کالاها به غیر از آن اقلامی که افزایش قیمت آن به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد، جلوگیری خواهیم کرد. به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس، قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگویی، با اشاره به

رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به اصلاح یارانه‌ها، گفت: با افزایش بازرسی‌ها بازار را کنترل و از هرگونه افزایش قیمت کالاها به غیر از آن اقلامی که افزایش قیمت آن به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد، جلوگیری خواهیم کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس، قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگویی، با اشاره به طرح اصلاح یارانه‌ها توسط دولت گفت: طرح اصلاح یارانه‌ها که دولت سیزدهم تصمیم به اجرای آن گرفته است باید پیش از این اجرایی می‌شد اما به دلایلی اجرایی نشد و اکنون دولت تصمیم گرفته تا این طرح را اجرا کند لذا باید بخش‌های مختلف از جمله اصناف در اجرای بهتر این طرح به دولت یاری برسانند.

رییس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه با اصلاح یارانه قیمت برخی از اقلامی که دولت اعلام کرده است، تغییر خواهد کرد، افزود: بنابراین برای جبران افزایش قیمت‌ها دولت یارانه‌ها را به میزان ۱۰ برابر افزایش داده است تا فشار اقتصادی بر مردم وارد نشود.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف ایران اظهار داشت: اصناف نیز به عنوان بخشی از جامعه اقتصادی کشور خود را موظف می‌دانند تا در این طرح دولت را یاری کنند لذا اتاق اصناف تهران تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا با افزایش بازرسی‌ها و نظارت‌ها قیمت‌ها را کنترل کند و از افزایش قیمت کالاها بیش از آنچه که دولت اعلام کرده است جلوگیری کند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص بازرسی‌ها بازار را کنترل خواهیم کرد تا قیمت اقلام دیگر به غیر از آن کالاهایی که دولت اعلام کرده است افزایش نیابد.

رییس اتاق اصناف تهران بیان داشت: البته لازمه دستیابی به این مهم آن است که کالا به اندازه کافی در اختیار مردم قرار گیرد و کسانی که در حوزه تولید و تامین دخیل هستند کالا را به بازار برسانند تا از طریق اصناف به دست مردم برسد.

نوده فراهانی با تاکید بر اینکه نان، دارو و بنزین فعلا افزایش قیمت نخواهد داشت، گفت: اصلاح آرد یارانه‌ای نانوایان سنتی نیازمند فراهم‌سازی زیرساخت است و تا این زیرساخت فراهم نشود قرار نیست که قیمت این کالای مصرفی و اساسی مردم تغییری کند.

وی با تاکید بر اینکه بازرسان ما مطابق قانون با متخلفانی که نسبت به افزایش قیمت نان سنتی اقدام کرده‌اند، برخورد می‌کنند، گفت: متخلفان به سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند و براساس دستورالعمل‌های جدید این سازمان با متخلفان برخورد خواهد شد که مطمئنا بازدارنده خواهد بود.

رییس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه براساس گزارش‌های واصله تا حدودی با کمبود شکر و روغن در بازار مواجه هستیم، گفت: این موضوع به وزارتخانه‌های مربوطه منتقل شده و جلسه‌ای با حضور استاندار در رابطه با تامین این کالا برگزار شده است.

وی افزود: مواد اولیه روغن به اندازه کافی در گمرکات کشور موجود است لذا مقرر شده تا این مواد اولیه هر چه سریع‌تر در اختیار کارخانجات قرار گیرد تا کارخانجات تولید و محصولات به سرعت روانه بازار شود.

نوده فراهانی اظهار داشت: با توجه به بازرسی‌ها و افزایش نظارت اجازه هیچ نوع احتکاری درخصوص کالاهای اساسی را نخواهیم داد و با محتکران براساس قانون برخورد خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....