تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 10:49
کد خبر : 44344

اسنوبیسم چاره کار خوزستان نیست

اسنوبیسم چاره کار خوزستان نیست

نوید قائدی می خور که شیخ و حافظ و مفتی و محتسب چون نیک بنگری همه تزویر می کنند من اصرار دارم بگویم بازار اسنوبگری در خوزستان گرم است و در این آشفته بازار نمی توان سره را از ناسره تشخیص داد،خصوصا در برهه های حساسی مانند انتخابات که به دلیل ضعف قانون و نبود

نوید قائدی

می خور که شیخ و حافظ و مفتی و محتسب
چون نیک بنگری همه تزویر می کنند

من اصرار دارم بگویم بازار اسنوبگری در خوزستان گرم است و در این آشفته بازار نمی توان سره را از ناسره تشخیص داد،خصوصا در برهه های حساسی مانند انتخابات که به دلیل ضعف قانون و نبود احزاب سیاسی با کارکرد واقعی فرصت برای معرفی و انتخاب صحیح کاندیدا نیست.
طی دو دوره گذشته انتخابات شوراها و مجلس آن چنان تعداد کاندیدا زیاد و مدعا و شعارها و تلاش جهت نمایش چهره ای که می تواند شرایط را به نحو احسنت تغییر دهد بالا بود که در واقع نوعی رقابت و نمایش اثبات توانمندی هایی بود که معلوم نبود در دنیای واقعی کی و کجا و چگونه آن ها را اثبات کرده اند.
در شرایط خاص خوزستان با ساختار بومی و قبیلی ای که جولانگاه اسنوب گران است چگونه می توان انتظار داشت افراد حقیقی متخصص و متعهد که اتفاقا در موارد زیادی هم امتحان واقعی را پس داده اند بتوانند شانسی در جریان انتخابات داشته باشند.
خوزستان برای پیشرفت و توسعه باید پلان اجرایی بر مبنای آمایش منطقه ای داشته باشد،باید نقش تمام کنشگران از برنامه ریز و تصمیم گیر و مجری و شرایط احراز هر کدام مشخص باشد تا مردم تکلیف خود را با کارگزاران روشن و شفاف بدانند و بازی شانتاژهای تبلیغاتی و شعار های پوپولیستی را نخورند و مبهوت گروهها و بازی های قومی و سیاسی نشوند.
نتیجه انتخابات این دوره خوزستان که مشارکت پایین چند دوره قبل را رقم زد،ماحصل همین دیدگاهها و بازی های کم وزن افراد و گروههاست که متاسفانه موجب فروریختن دیوارهای اعتماد مردمی شده است.
قبلا در مطالبی نوشته بودم که ژنتلمن های واقعی سیاسی و اجتماعی و علمی که فارغ از رفتارهای اسنوبی هستند می توانند منشا تغییرات اصولی در خوزستان باشند،کسانی که به قول شاعر خود عطر و بو دارند نه عطاران برای آن می گویند و می بافند یا با پول و تبلیغات برای آن ها دست و پا می کنند.
از جمله ارکان مهم روشنگری که می توانند دست این اسنوب گران را رو نمایند جراید واقعی یا واضح تر روزنامه نگاران یا فعلان و کنشگران مردمی و سلیم النفس با شجاعت هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....