تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 21:50
کد خبر : 91985

استیضاح وزیر صنعت منتفی شد؟

استیضاح وزیر صنعت منتفی شد؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در نامه استیضاح وزیر صمت، نام ۳۶ نماینده مجلس ذکر شده بود که از دیروز ۲۰ نماینده امضای خود را پس گرفته‌اند، اکنون، وقت استیضاح نیست. حال این سوال در افکارعمومی شکل گرفت که آیا استیضاح اعلام وصول شده وزیر صمت پابرجاست یا خیر؟ ممکن است، نماینده‌ای نظر مخالفی یا

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در نامه استیضاح وزیر صمت، نام ۳۶ نماینده مجلس ذکر شده بود که از دیروز ۲۰ نماینده امضای خود را پس گرفته‌اند، اکنون، وقت استیضاح نیست. حال این سوال در افکارعمومی شکل گرفت که آیا استیضاح اعلام وصول شده وزیر صمت پابرجاست یا خیر؟

ممکن است، نماینده‌ای نظر مخالفی یا بحثی درباره روش اداره یک وزارتخانه داشته باشد، اما معاونان وزیر با ارائه توضیحات خود یا مثلا، دادن قول تغییر رویه، نماینده را مجاب می کنند، امضای استیضاح را پس بگیرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، امروز اعلام کرد :« در نامه استیضاح وزیر صمت، نام ۳۶ نماینده مجلس ذکر شده بود که از دیروز (سه شنبه) ۲۰ نماینده امضای خود را پس گرفته اند» و افزود:«اکنون ، وقت استیضاح نیست». پس از این خبر، این سوال در افکارعمومی شکل گرفت که آیا استیضاح اعلام وصول شده وزیر صمت پابرجاست یا خیر؟

استیضاح وزیر صمت اعلام وصول می‌شود؟

علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی در این باره و در پاسخ به این سوال که «آیا هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر صمت را که به امضاء ۳۶ نماینده در کمیسیون صنایع رسید اعلام وصول خواهد کرد؟» گفت: تا جایی که مطلع هستم، امضاهای استیضاح آقای فاطمی امین، الان به اندازه ای است که دیگر از حدنصاب افتاده و با پس گرفتن امضاها ، بعید می دانم، اعلام وصول شود. البته در شرایط کنونی خودم هم با اصل استیضاح مخالف بودم.

عنابستانی در باره این شایعه که برخی وعده و وعیدها از سوی حامیان وزیر صمت در افتادن از حد نصاب امضاء استیضاح موثر بوده، تا چه حد واقعیت دارد؟ گفت: این شایعه ها اصلا درست نیست و کاملا، بی اساس است. اغلب، ممکن است، نماینده ای نظر مخالفی یا بحثی در باره روش اداره یک وزارتخانه داشته باشد، اما معاونان وزیر با ارائه توضیحات خود یا مثلا دادن قول تغییر رویه، نماینده را مجاب می کنند، امضای استیضاح را پس بگیرد. در واقع، تغییر نظر نماینده، به معنای وجود فساد نیست. این اتهامات، بیشتر جنبه تخریبی علیه وزیر، وزارتخانه و نظام دارد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....