تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مهر 1398 - 16:39
کد خبر : 1155

استقرار دستگاه‌های ماینر در شهرک‌های صنعتی جرم است

استقرار دستگاه‌های ماینر در شهرک‌های صنعتی جرم است

به نقل از عصرایران، پرنیان افزود: به خاطر تحریم ها وزارت صنعت واردات کالاهایی را که امکان ساخت انها در داخل هست، ممنوع کرده و نهضت تولید داخلی در حال اتفاق افتادن است. وی گفت: در ۵ ماهه گذشته در یکی از شهرک های صنعتی تهران ۱۵ درصد افزایش اشتغال داشتیم و این نشان می

به نقل از عصرایران، پرنیان افزود: به خاطر تحریم ها وزارت صنعت واردات کالاهایی را که امکان ساخت انها در داخل هست، ممنوع کرده و نهضت تولید داخلی در حال اتفاق افتادن است.
وی گفت: در ۵ ماهه گذشته در یکی از شهرک های صنعتی تهران ۱۵ درصد افزایش اشتغال داشتیم و این نشان می دهد واحدهای تولیدی راکد و تعطیل درحال برگشت به چرخه تولید هستند وظرفیت تولید این واحد ها در حال افزایش است وامیدواریم این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.
پرنیان با بیان اینکه در چند سال گذشته تسهیلاتی با عنوان وام ۴ درصد نداشته ایم گفت: تسهیلات سیستم بانکی و سود وام ها را همیشه بانک مرکزی مصوب کرده است. البته برای مشاغل روستایی و نواحی صنعتی مستقر در روستاها تسهیلات ۶ تا ۱۲ درصدی وجود داشته که ان هم یک یارانه بود و در قالب سیستم کارا از طریق وزارت کار انجام می شد .
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در ادامه گفت: این وام ها ویژه مشاغل روستایی در ۱۰ رشته صنعتی بوده است که مزیت های خوبی در اشتغال زایی و تولید داشته اند از جمله این که بهره این تسهیلات۴ در صد کمتر از نرخ متعارف بانکی است، این سود در مناطق کمتر برخوردار ۱۲ درصد و در مناطق برخوردار ۱۴ درصد زیر نرخ سود بانکی بوده است.
پرنیان با اشاره به اینکه بانک این تسهیلات را از منابع خودشان می دهند گفت: امسال دولت هزار میلیارد تومان برای این تسهیلات بودجه در نظر گرفته است که آن ۴ درصد سود زیر نرخ معمول بانک ها از همان بودجه دولتی انجام می شود.
وی با اشاره به سازوکار پرداخت وام ها به واحدهای تولیدی گفت: یک کارگروه با نام رونق تولید در سازمان صنعت و معدن وجود دارد که پرونده آنجا مطرح شده و در استانداری مصوب می شود و بانک ملزم است با رعایت قوانین وام ها را پرداخت کنند.
پرنیان ادامه داد: برخی واحدهای تولیدی توان تامین وثیقه های بانکی را ندارند یا نمی توانند مدارک خود را تکمیل کنند به همین خاطر در دریافت تسهیلات به مشکل بر می خورند. البته بانک ها هم تلاش می کنند از وثیقه های ملکی قابل دسترس استفاده کنند و اگر یک واحد صنعتی تشکیل پرونده دهد و بانک با آن همکاری نکند می تواند به ستاد رونق و رفع موانع تولید مراجعه کرده و مشکلات خود را گزارش دهد. اگر بانکی نخواهد زیر بار این تکلیف دولتی برود قطعا با آن بانک برخورد خواهد شد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با بیان اینکه بیش از ۸۴۰ ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد گفت: حدود ۴۵ درصد صنایع کشور در شهرک های صنعتی مستقر هستند. از نظر میزان سرمایه گذاری و تعداد واحدهای تولیدی هم عمده فعالیت ها در شهرک های صنعتی مربوط به صنایع فلزی، صنایع شیمیایی و صنایع خوراکی است.
وی افزاد: واحد تولیدی مثل یک موجود زنده هستند و حیات دارد و باید هر روز تجهیزاتش را بروز کند، سبد کالای خود را تنظیم کند، بازار شناسی کند، بازارهای هدف خود را پیدا کند و بسته بندی مورد تایید مشتری را بشناسد و در کل هزینه های تولید خود را پایین آورد و اگر همه اینها را رعایت کند قطعا بقا پیدا خواهد کرد در غیر این صورت این موجود زنده حیات خود را از دست می دهد.
پرنیان با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی گفت: تحریم ها فرصتی شد که واحدهای صنعتی ما محصولاتی را که از برخی کشورها مثل چین وارد می شد، تولید کنند و اگر ما موانع تولید و بروکراسی و پیچ و خم های اداری را کم کنیم و واحدهای تولیدی وقت خود را در ادارات هدر ندهند، می توانند در سریع ترین زمان کالای با کیفیت با قیمت مناسب و رقابت پذیر تولید کنند.
وی بیان کرد: در بیست استان کشور در ۵ ماهه اول امسال شاهد کاهش نرخ بیکاری بوده ایم که عمدتا این اشتغال در حوزه صنعت شکل گرفته است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در ادامه گفت: امروز فضای صادراتی کشور بهتر شده است و اگر بتوانیم زیر ساخت های صادراتی را بهبود ببخشیم و پیج و خم های اداری را در این حوزه کمتر و آسان کنیم، بی شک بخش خصوصی ما توانمند است و می تواند در بازارهای جهانی رقابت کند.
وی تصریح کرد: برخی کالا ها در ایران تولید می شود ولی متاسفانه به لحاظ عدم فرهنگ حمایت از تولید داخلی با نام خارجی در کشور به فروش می رسد. این در حالی است که همان محصول کیفیت بهتری از نمونه خارجی خود دارد. مردم باید از تولید محصولات با کیفیت داخلی حمایت کنند چون تولید کننده رزمنده جنگ اقتصادی است و این کار ارزش و احترام دارد. با توجه به زیر ساخت ها و سرمایه گذاری عظیمی که در کشور انجام شده، من پیش بینی می کنم در ده ساله آینده این کارگر است که شرایط کار را برای کارفرما تعیین می کند.
پرنیان در خصوص دستگاه های استخراج بیت کوین در شهرک های صنعتی گفت: استقرار دستگاه های ماینر در شهرک های صنعتی جرم است و ما اجازه نخواهیم داد صنعت و اشتغال فدای استخراج ارزهای دیجیتال شود. شرکت توزیع سیستم هایی دارد که با ردیابی نوع مصرف، متخلفین راشناسایی می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....