تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 21:32
کد خبر : 73166

اسامی ۸ محله تهران که صاحب مترو می‌شوند

اسامی ۸ محله تهران که صاحب مترو می‌شوند

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران، به‌زودی با دستور شهردار آغاز خواهد شد. به این ترتیب ۸ محله پایتخت زیر پوشش حمل‌ونقل ریلی شهری قرار می‌گیرند.  علی امام اضافه کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، خط ۴ به عنوان

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران، به‌زودی با دستور شهردار آغاز خواهد شد. به این ترتیب ۸ محله پایتخت زیر پوشش حمل‌ونقل ریلی شهری قرار می‌گیرند.

 علی امام اضافه کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، خط ۴ به عنوان یکی از پرمسافرترین کریدورهای شرقی غربی حمل و نقل درون شهری و با طول۲۰ کیلومتر، نیازمند توسعه از دو سمت شرق و غرب است تا به بالاترین میزان کارایی و بهره‌وری ممکن برسد.

او افزود: در این راستا عملیات اجرایی پروژه توسعه غربی خط مذکور از ایستگاه ارم سبز تا میدان چهارباغ از مدت‌ها پیش آغاز شده و حالا نوبت به شروع پروژه توسعه شرقی خط ۴ از ایستگاه در حال بهره‌برداری شهید کلاهدوز تا دانشگاه عباسپور و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در منطقه حکیمیه رسیده است تا وارد مرحله اجرا شود.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه گفت: طبق مطالعات ترافیکی صورت گرفته، برآورد می‌شود در افق ۲۰ سال آینده، حدود ۲۵ درصد از کل مسافران خط ۴ از ایستگاه‌های بخش توسعه شرقی این خط استفاده کنند و همین امر نشان از اهمیت بالای پروژه مذکور دارد.

علی امام در پایان گفت: با تکمیل فازهای مختلف پروژه توسعه شرقی خط ۴ که مسیری ۱۱ کیلومتری با ۱۰ ایستگاه و ۳ ایستگاه تبادلی (۲ ایستگاه با سایر خطوط عادی و یک ایستگاه با خطوط اکسپرس) را شامل می‌شود، محله‌های تهران نو، دردشت، میدان شقایق، میدان شاهد، حکیمیه و تهرانپارس به همراه دانشگاه شهید عباسپور و دانشگاه آزاد واحد تهران شمال، تحت پوشش خطوط راه‌آهن ریلی شهر تهران قرارگرفته و شهروندان پهنه شرقی پایتخت از این امکان حمل و نقلی، استفاده بیشتر و بهتری خواهند برد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....