تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 18:20
کد خبر : 74826

اسامی بدهکاران بانکی بر روی سایت بانک‌های دولتی

اسامی بدهکاران بانکی بر روی سایت بانک‌های دولتی

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بر خلاف شایعات در فضای مجازی، ‌تعامل دولت و بانک مرکزی، خوب است و همکاری تیم اقتصادی در این زمینه بسیار سازنده بوده است. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارای گفت: خلاف شایعاتی که گاهی اوقات در فضای مجازی و دیگر جاها شنیده می‌شود، ‌تعامل دولت

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بر خلاف شایعات در فضای مجازی، ‌تعامل دولت و بانک مرکزی، خوب است و همکاری تیم اقتصادی در این زمینه بسیار سازنده بوده است.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارای گفت: خلاف شایعاتی که گاهی اوقات در فضای مجازی و دیگر جاها شنیده می‌شود، ‌تعامل دولت و بانک مرکزی خوب است و همکاری تیم اقتصادی در این زمینه بسیار سازنده بوده است.

خاندوزی افزود:‌ در حوزه بانک‌های دولتی که وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رئیس مجمع بانک‌های دولتی، نقش آفرینی دارد، بر عنصر شفافیت، تمرکز کردیم و نه فقط مطالبه بلکه اجرا کردیم.

او اضافه کرد:‌ زمانی که ترازنامه بانک‌هایی مانند بانک ملی را با جزئیات، منتشر می‌کنیم در ترازنامه‌های تلفیقی، همه زیر مجموعه‌های آن درج می‌شود و تعداد شرکت‌ها و دارایی و سود و زیان آن‌ها مشخص است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اگر در سال‌های گذشته، مدیران زیرمجموعه بانک‌های دولتی، از تیررس منتقدان، کارشناسان و صاحب نظران در امان بودند که مثلا با این میزان دارایی چرا نتوانستید حداقلی از بهره وری و سود را برای دولت و مردم به دست بیاورید؟ اکنون بانک‌ها مطمئن هستند که وزارت امور اقتصادی و دارایی فقط وعده نمی‌دهد بلکه اجرا کرده است که همه صورت‌های مالی بانک‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه مشخص باشد، ‌ بنابراین مدیریت امسال با سال آینده حتماً‌ متفاوت خواهد بود و مدیران در اتاق شیشه‌ای تحت نظارت هستند.

خاندوزی گفت:‌ اقدام دیگر درباره قراردادهای بانکی است؛ مردم و فعالان اقتصادی در این زمینه بسیار شاکی بودند که نسخه قرارداد را در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهند، اما اکنون تکلیف شده که بانک‌های دولتی، ‌ اگر تسهیلات گیرنده، نسخه قرارداد را خواست، اما در اختیار او قرار نداد در وزارت اقتصاد، بخش ویژه‌ای را در اینباره ایجاد کردیم تا به مسائل شاکیان در این زمینه رسیدگی شود و چند مورد تخلف هم در این زمینه محرز شد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مطلوب این است این کار برای همه بانک‌ها اجرا شود، اما من به عنوان رئیس مجمع بانک‌های دولتی موظف و پاسخگو هستیم که این تکلیف را حداقل در مورد بانک‌های دولتی اجرا کنم؛ ان شاءالله بقیه بانک‌ها هم پای این کار بیایند و قراردادها را در اختیار تسهیلات گیرندگان قرار دهند.

او اضافه کرد: مسئله کلان بدهکاران بد حساب یعنی کسانی که درصدی از سرمایه پایه بانک‌ها را تسهیلات می‌گرفتند و بر نمی‌گرداندند و زمانی که بانک مراجعه می‌کرد با هزار فشار از روش‌های مختلف از جمله مسئولان اجرایی و منطقه ای، ‌از پرداخت بدهی خودداری می‌کردند.

خاندوزی با اشاره به اینکه اسامی بدهکاران بانکی بر روی سایت بانک‌های دولتی قرار داده شده است، ‌گفت: کلان بدهکارانی داریم که از صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی با رقم بالا گرفتند و اکنون از پس دادن آن به علل مختلف، خودداری می‌کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با همکاری و قدرت نظارت بانک مرکزی، قرار دادن اسامی بدهکاران بانکی علاوه بر بانک‌های دولتی برای بانک‌های دیگر هم انجام خواهد شد و این خواست رئیس جمهور نیز است.

او اضافه کرد: در صورتیکه مردم، اسامی بدهکاران بانکی را بر روی سایت بانک‌ها مشاهده نکردند به وزارت امور اقتصادی گزارش دهند.

خاندوزی گفت:‌ جامعه در شرایط خاص، نیازمند کمک‌های خاص است و جامعه به علت فشار اقتصادی و شیوع بیماری کرونا، نیازمند حمایت ویژه است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....