تاریخ انتشار : یکشنبه 30 شهریور 1399 - 19:13
کد خبر : 19219

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

تحلیل بنیادی اونس طلای جهانی هر چند که هنوز هم اکثریت فعالین بازار طلا به آینده این فلز گران‌بها خوش‌بین هستند، اما اخیراً بر تعداد افرادی که انتظار بازار بدون روند و خنثی را دارند هم بیشتر شده است. این یعنی شاید پیش از احیای مجدد روند صعودی طلا و افزایش قیمت‌ها، شاهد نوسانات خنثی

تحلیل بنیادی اونس طلای جهانی
هر چند که هنوز هم اکثریت فعالین بازار طلا به آینده این فلز گران‌بها خوش‌بین هستند، اما اخیراً بر تعداد افرادی که انتظار بازار بدون روند و خنثی را دارند هم بیشتر شده است. این یعنی شاید پیش از احیای مجدد روند صعودی طلا و افزایش قیمت‌ها، شاهد نوسانات خنثی و محدود در بازار باشیم.

اقتصاددان: این هفته ۱۴ فعال حرفه‌ای (Wall Street) در ارزیابی هفتگی سایت کیتکو شرکت کرده‌اند. ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان در این ارزیابی انتظار افزایش قیمت اونس طلای جهانی، ۴۳ درصد انتظار کاهش قیمت‌ها و ۷ درصد هم انتظار بازار بدون روند در هفته پیش رو را دارند. در همین حال ۱۳۶۷ سرمایه‌گذار خرد (Main Street) هم در نظرسنجی آنلاین شرکت کرده‌اند. ۶۰ درصد طرفدار روند صعودی، ۲۱ درصد طرفدار روند خنثی و ۱۸ درصد هم طرفدار روند نزولی هستند.

هفته گذشته قیمت اونس طلای جهانی (XAUUSD) در محدوده مثبتی بسته شد، با این حال هنوز هم بازار در دامنه محدودی نوسان می‌کند و نتوانسته اوج یا کف‌های قیمتی اخیر را بشکند.

دیدگاه فعالین حرفه ای بازار
جیم وایکوف (Jim Wyckoff) تحلیلگر ارشد تکنیکال بازار در کیتکو

“بازار طلا نیازمند محرک بنیادی جدیدی است تا روند میان‌مدت صعودی دوباره احیا شود.”

جورج گرو (George Gero) مدیر شرکت RBC Wealth Management

هر چند که این فعال حرفه‌ای بازار نسبت به روند صعودی اونس طلا خوش‌بین است، اما با این حال انتظار شکست مقاومت دو هزار دلاری در آینده نزدیک را ندارد.

“مشکلات زیادی در دنیا وجود دارند که می‌توانند قیمت اونس طلای جهانی را افزایش دهند، اما از آنجایی که فدرال رزرو آمریکا به دنبال گسترش سیاست‌های انبساطی پولی نیست، طلا هم فعلاً توانایی شکست فاز خنثی را نخواهد داشت.”

ریچارد بیکر (Richard Baker) سردبیر خبرنامه Eureka Miner’s

ریچارد بیکر معتقد است که نوسانات محدود و چشم‌انداز تکنیکال اونس طلا از قیمت‌های بالاتر در میان‌مدت حکایت دارند. “به احتمال زیاد در معاملات هفته پیش رو قیمت آتی اونس طلای جهانی در بورس کالای نیویورک (COMEX) به ۱۹۸۰ دلار هم برسد.” او در ادامه گفته که دلار آمریکا تحت فشار فروش قرار دارد و به همین دلیل روند اونس طلا صعودی است. “آینده دلار آمریکا به خاطر سیاست‌های انبساطی فدرال رزرو و وزارت خزانه‌داری آمریکا تیره و تار است و انتظار می‌روند دلار بیشتر از این تضعیف شود.”
آدریان دی (Adrian Day) رئیس شرکت مدیریت سرمایه آدریان دی

آدریان دی نسبت به افزایش قیمت اونس طلای جهانی خوش‌بین است. به خصوص که نوسانات خنثی بازار هنوز نتوانسته‌اند حمایت‌های طلا را بشکنند. “بدون شک عوامل زیادی هستند که از قیمت اونس طلای جهانی حمایت می‌کنند، مثل سیاست‌های انبساطی پولی که توسط تمامی بانک‌های مرکزی دنیا اجرا می‌شوند.”

اوله هانسن (Ole Hansen) استراتژیست ارشد بازار کالا در Saxo Bank

این فعال حرفه‌ای به روند آتی بازار طلا بدبین است. او معتقد است که اقدامات ناامید کننده بانک‌های مرکزی می‌تواند قیمت اونس طلای جهانی را تا حمایت ۱۹۰۰ دلار پایین بکشد. اوله هانسن به رابطه بین بازار طلا و سهام هم توجه دارد. او معتقد است که اونس طلای جهانی و شاخص سهام S&P 500 آمریکا رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. “بازار سهام آمریکا با ریسک‌های نزولی مواجه است و اگر بورس سهام آمریکا سقوط کند، قیمت اونس طلای جهانی هم پایین خواهد آمد.”

ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....