تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 11:44
کد خبر : 99299

ارزیابی رسانه‌های دنیا از روند احیای برجام

ارزیابی رسانه‌های دنیا از روند احیای برجام

سی‌ان‌بی‌سی: نسخه جدید برجام متفاوت است/تایم: تعلل بایدن چند دلیل دارد همزمان با ارائه پاسخ آمریکا درباره روند احیای برجام رسانه های دنیا به ارزیابی از آینده این توافق پرداختند؛ سی ان بی سی برجام جدید را متفاوت تر از قبل می داند و نشریه تایم به موانع داخلی بایدن برای احیای برجام می پردازد.

سی‌ان‌بی‌سی: نسخه جدید برجام متفاوت است/تایم: تعلل بایدن چند دلیل دارد

همزمان با ارائه پاسخ آمریکا درباره روند احیای برجام رسانه های دنیا به ارزیابی از آینده این توافق پرداختند؛ سی ان بی سی برجام جدید را متفاوت تر از قبل می داند و نشریه تایم به موانع داخلی بایدن برای احیای برجام می پردازد.

به گزارش پایگاه پولتیکو در ارزیابی روند گفتگوهای هسته ای نوشت که ایران و ایالات متحده پس از ۱۷ ماه گفتگوهای غیرمستقیم هم اکنون به احیای توافق سال ۲۰۱۵ نزدیک شده اند و در همین حال آمریکا روز چهارشنبه پاسخ مورد انتظار خود را به ایران در مورد پیش‌نویس پیشنهادی برای بازگرداندن توافق هسته‌ای به اتحادیه اروپا ارسال کرد. انتظار می‌رود پاسخ ایالات متحده بر روی نقطه‌های نهایی مربوط به درخواست‌های ایران برای تضمین‌های اقتصادی و رفع تحریم‌ها متمرکز شود. موضوعی که مقامات این کشور به سختی درباره آن صحبت می کنند.

روزنامه واشنگتن پست نیز در این خصوص به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که مفاد متن جدید عمدتاً به روز رسانی توافق اولیه است. جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا نیز می گوید که آمریکا نسبت به هفته های گذشته به توافق با ایران نزدیک تر شده است. واشنگتن پست در گزارش دیگری نوشت که گروهی متشکل از ۴۰ مقام دولتی سابق و کارشناسان برجسته منع گسترش تسلیحات از بایدن خواسته اند تا مذاکرات برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران را با موفقیت به پایان برساند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز با اشاره به اینکه ایران در حال بررسی پاسخ آمریکا است نوشت که قیمت نفت روز چهارشنبه پس از یک جلسه تجاری پرنوسان به دلیل نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ایالات متحده در پاسخ به پیش‌نویس توافقی که توافق هسته‌ای و احتمالا صادرات نفت خام اعضای اوپک را بازیابی می‌کند افزایش یافت چرا که واشنگتن امتیازات اضافی را برای ایران در نظر نخواهد گرفت.

پایگاه سی ان ان نیز بدون اشاره به اقدام مخرب و خروج یکجانبه ایالات متحده از توافق در سال ۲۰۱۸ نوشت: مقامات ایالات متحده اشاره کرده اند که هنوز مسائلی وجود دارد که باید قبل از موافقت ایالات متحده با پیوستن مجدد به توافق حل و فصل شوند – که به طور رسمی به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می شود. ایران به‌طور فزاینده‌ای تعهدات خود در قبال توافق را نقض کرده و برنامه هسته‌ای خود را در پی خروج ایالات متحده افزایش داده است

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....